Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilken prisklasse har egentlig dere som ikke får solgt ? Virker som markedet <5m er relativt normalt mens 10+ er rimelig dødt utenom enkelte unntak der folk har pengene på bok og ikke trenger finansiering. Men da er det ikke snakk om boliger i ett byggefelt der alle er like men der en har fin lokasjon

Anonymkode: 35108...f1d

For å svare for egen del, så var det hus til 9+ og det var budkrig og folk forsøkte å kapre det før visning. Det gikk langt (!) over takst, snakker 10++

Nabohuset har ligget til 11 millioner nå i over ett år. Får ikke solgt. Er hus litt lenger opp i området ligger til 13, får ikke solgt. 
Vi tok sjansen å la oss litt under, fikk mange interessante og pang gikk det langt over hva vi forventet 😅

Anonymkode: 30887...620

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvilken prisklasse har egentlig dere som ikke får solgt ? Virker som markedet <5m er relativt normalt mens 10+ er rimelig dødt utenom enkelte unntak der folk har pengene på bok og ikke trenger finansiering. Men da er det ikke snakk om boliger i ett byggefelt der alle er like men der en har fin lokasjon

Anonymkode: 35108...f1d

Vi startet på 3,4 mill og håper nå å få solgt til 2,7. 

Anonymkode: 266f5...dc8

Skrevet

En nær slektning solgte hus i Holmenkollen for 700 000 over takst, dagen etter første visning. Prisklasse 13-14 mill går så det griner på Oslo vest, mens boliger i sjiktet over 18 mill går tregere. Jeg hater huset vi bor i nå, men den har svært upopulær beliggenhet, så må bare holde ut til neste gang boligmarkedet er varmt. Ikke en sjans i havet å få solgt med upopulær beliggenhet nå som boligmarkedet er så labert, ikke uten å gå med flere millioner i tap.

Anonymkode: 6d970...0f8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Må bare skyte inn noe her. Jeg er ikke i denne situasjonen, men vi ønsker å selge vårt, men har ingen gjeld på det og noe penger på bok. Bød på en leilighet i forrige uke og fikk avslag for selger vil ha mer. Men det sykeste her er at megler har priset denne så sinnsykt høyt og dette er et gammelt par som vil flytte til noe mer lettstelt, men tydeligvis så er cash viktigere enn å få solgt. Ligget ute siden august, vi er de eneste som har lagt inn bud, vært 3 på visning med oss og det er et oppussingsobjekt med to bad og kjøkken som må tas.

Men før jeg prater meg bort: Jeg tror det store problemet i markedet i dag er at meglere priser mye ALTFOR høyt og eiere forventer seg så sinnsykt mye for "gammal dritt" fordi som en tidligere sa i tråden her: Jeg SKAL TJENE på dette samma hva.. 

Anonymkode: 88f5a...78a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må bare skyte inn noe her. Jeg er ikke i denne situasjonen, men vi ønsker å selge vårt, men har ingen gjeld på det og noe penger på bok. Bød på en leilighet i forrige uke og fikk avslag for selger vil ha mer. Men det sykeste her er at megler har priset denne så sinnsykt høyt og dette er et gammelt par som vil flytte til noe mer lettstelt, men tydeligvis så er cash viktigere enn å få solgt. Ligget ute siden august, vi er de eneste som har lagt inn bud, vært 3 på visning med oss og det er et oppussingsobjekt med to bad og kjøkken som må tas.

Men før jeg prater meg bort: Jeg tror det store problemet i markedet i dag er at meglere priser mye ALTFOR høyt og eiere forventer seg så sinnsykt mye for "gammal dritt" fordi som en tidligere sa i tråden her: Jeg SKAL TJENE på dette samma hva.. 

Vi var i samme situasjon. Var kun vi som la inn bud. De avslo budet. 
vi hadde is i maget. Megler var veldig på og ringte oss flere ganger i ettertid. 
Vi sa som sant var, det må pusses opp. De satt opp flere visninger, og vi visste ingen kom. 
vi la inn et lavere bud enn det første budet vårt. Som de da endte med å godta. 
megler var sur og lite hyggelig.

Anonymkode: 348fe...07f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi var i samme situasjon. Var kun vi som la inn bud. De avslo budet. 
vi hadde is i maget. Megler var veldig på og ringte oss flere ganger i ettertid. 
Vi sa som sant var, det må pusses opp. De satt opp flere visninger, og vi visste ingen kom. 
vi la inn et lavere bud enn det første budet vårt. Som de da endte med å godta. 
megler var sur og lite hyggelig.

Anonymkode: 348fe...07f

Akkurat det samme her.. Før dette kunne megler ringe å prate og prate lenge som om vi var venner.. Men når vi la inn budet så ringte hen bare å sa "aksepterer ikke så lavt, vi skal relansere det" også la hen på.. Tydelig veldig snurt og ikke hyggelig lenger.. Men jeg vet av bekjente i meglerverden at hen er mislikt på kontoret hen jobber også så flere som har problemer med denne personen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For vår del fikk vi endelig bud i dag, hadde nesten gitt opp for i år. Langt under prisantydning, så prøvde å få det litt opp. Men kjøper sto naturlig nok på sitt i dagens marked, så da valgte vi å godta siden det var eneste bud på et halvt år og ingen vet hva som skjer neste år. Men vi er også i en situasjon der vi kunne ha valgt å takke nei og vente, og det må jo kjøpere også forholde seg til. Tenker i det markedet som er nå så finner du som kjøper noen som er vilige til å gå langt under prisantydning om du prøver litt til. 

Så sant man ikke MÅ selge, er det jo helt opp til selgeren å bestemme hva man er villig til å la det gå for. At cash er viktigere enn å få solgt er jo helt kurant om det er slik man ønsker det. Det er absolutt kjøpers marked nå, men det betyr ikke at man har et slags krav på å få kjøpt akkurat den man vil. Noen vil heller bli boende enn å selge til en lav pris. 

• Liker 4
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 3.03):

Ja det er noen som prøver å selge et hus i nærområdet her til altfor høy pris. Jeg visste umiddelbart at det der får de aldri solgt, ikke til den prisen. Her har både megler og selger vært totalt urealistiske.

Nå 4 mnd senere, så er boligen fremdeles til salgs, men de har ikke senket prisen. Så de er tydeligvis ikke desperate, og tenker nok å relansere på nyåret (annonsen er inaktiv nå).

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt lyst til å skrive i denne tråden tidligere, men ikke følt vi har forsøkt lenge nok til å havne i «får ikke solgt»-kategorien. Selv om boligen vår knapt lå ute en måned var vi gjennom tre fellesvisninger og en privatvisning, og ganske mye dramatikk før vi fikk solgt. Vi begynte å se veldig mørkt på det hele og prosessen føltes mye lenger, men nå har vi solgt!!

Den første feilen vi gjorde var å ikke snakke med flere meglere og undersøke grundigere! Vi valgte megler basert på hvem vi hadde vært mest fornøyd med da vi var på visninger selv. H*n hadde tidligere vært årets megler og vi hadde et veldig godt inntrykk. Big mistake…

Lang historie litt kort: vi ente opp med å klage på megleren vår av mange, veldig drøye grunner. Vi fikk ny megler og alt ble som natt og dag! Ny megler var interessert i å finne ut hvor skoen trykket og hvorfor vår moderne bolig med mange veldig gode kvaliteter ikke ble solgt i et brennhett marked, hvor tilsvarende objekter går for en halv mill og ofte mer (vi har fulgt veldig godt med) over antydning. Alt blir solgt! Vår opprinnelige megler ville bare ned i pris, men prisen vår var helt nøktern og riktig. Ny megler fant «det svake punktet», og det endret virkelig hele opplevelsen av boligen. Vi hadde ikke klart å se denne løsningen selv, og det hadde ikke venner/familie vi snakket med heller. Tror også selve megleren og feilene h*n gjorde hadde veldig stor, negativ innvirkning.

Vi skulle egentlig få ta nye bilder av det nye oppsettet og få ny markedsføring osv uten ekstra kostnader, men boligen ble solgt dagen etter en privatvisning til 60K over antydning før vi kom så langt. Vi var litt lei oss over at vi ikke fikk testet markedet etter endringene, for vi (og de nye meglerne) er veldig sikre på at det hadde ført til større interesse og flere bud. Men risikoen var for stor og vi turte ikke si nei til budet (fikk også en overraskede budgiver som bød i mot fra en tidligere visning). Bitterheten ville vært for stor om vi faktisk ikke hadde oppnådd høyere pris ved en senere anledning. 

Om noen er interessert inn vite mer detaljert om hva som gikk galt innledningsvis og hva vi konkret gjorde for å endre det, deler jeg gjerne😊Ble bare for langt til å skrive om det helt uoppfordret

Anonymkode: 8b4db...734

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 3.03):

Å få så mye penger som mulig for huset de skal selge,er vel logisk. For et eldre ektepar vil jo gjerne slippe å ta opp lån for sin neste bolig. For du vil vel gjerne også få et så høyt bud som mulig for det du skal selge.

Anonymkode: 3d0ee...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt lyst til å skrive i denne tråden tidligere, men ikke følt vi har forsøkt lenge nok til å havne i «får ikke solgt»-kategorien. Selv om boligen vår knapt lå ute en måned var vi gjennom tre fellesvisninger og en privatvisning, og ganske mye dramatikk før vi fikk solgt. Vi begynte å se veldig mørkt på det hele og prosessen føltes mye lenger, men nå har vi solgt!!

Den første feilen vi gjorde var å ikke snakke med flere meglere og undersøke grundigere! Vi valgte megler basert på hvem vi hadde vært mest fornøyd med da vi var på visninger selv. H*n hadde tidligere vært årets megler og vi hadde et veldig godt inntrykk. Big mistake…

Lang historie litt kort: vi ente opp med å klage på megleren vår av mange, veldig drøye grunner. Vi fikk ny megler og alt ble som natt og dag! Ny megler var interessert i å finne ut hvor skoen trykket og hvorfor vår moderne bolig med mange veldig gode kvaliteter ikke ble solgt i et brennhett marked, hvor tilsvarende objekter går for en halv mill og ofte mer (vi har fulgt veldig godt med) over antydning. Alt blir solgt! Vår opprinnelige megler ville bare ned i pris, men prisen vår var helt nøktern og riktig. Ny megler fant «det svake punktet», og det endret virkelig hele opplevelsen av boligen. Vi hadde ikke klart å se denne løsningen selv, og det hadde ikke venner/familie vi snakket med heller. Tror også selve megleren og feilene h*n gjorde hadde veldig stor, negativ innvirkning.

Vi skulle egentlig få ta nye bilder av det nye oppsettet og få ny markedsføring osv uten ekstra kostnader, men boligen ble solgt dagen etter en privatvisning til 60K over antydning før vi kom så langt. Vi var litt lei oss over at vi ikke fikk testet markedet etter endringene, for vi (og de nye meglerne) er veldig sikre på at det hadde ført til større interesse og flere bud. Men risikoen var for stor og vi turte ikke si nei til budet (fikk også en overraskede budgiver som bød i mot fra en tidligere visning). Bitterheten ville vært for stor om vi faktisk ikke hadde oppnådd høyere pris ved en senere anledning. 

Om noen er interessert inn vite mer detaljert om hva som gikk galt innledningsvis og hva vi konkret gjorde for å endre det, deler jeg gjerne😊Ble bare for langt til å skrive om det helt uoppfordret

Veldig interessert i å høre hva som gikk galt med megler nr 1, og hva megler nr 2 oppdaget 🤓 Og gratulerer med salget!

• Liker 4
  • Nyttig 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å få solgt hytta nå, men var ingen påmeldt visning en gang. Virker som om hyttemarkedet på Sørlandet står veldig fast. Er redd det vil ta mange måneder / år før vi får solgt. La oss til og med flere hundre tusen under originalt estimat for å få fler interesserte.

Anonymkode: ea819...115

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 10.19):

Å få så mye penger som mulig for huset de skal selge,er vel logisk. For et eldre ektepar vil jo gjerne slippe å ta opp lån for sin neste bolig. For du vil vel gjerne også få et så høyt bud som mulig for det du skal selge.

Prisen må vel likevel stå i stil med husets verdi. Det er fryktelig mange hus som er totalt overpriset, enda man nærmest må ribbe huset til skjelettet og gjøre masse arbeid med grunnmur og tomt. Når man da kommer til at det nærmest er billigere å kjøpe tomt å bygge, så er det noe alvorlig galt med pris. 
dobbelt så mye jobb å måtte rive før man bygger nytt, enn å starte fra bunn. Er ikke gratis å rive et hus heller.. skremmende priser på gamle hus som er pill rotten. 

Anonymkode: 72c72...73e

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk solgt til slutt til langt under verdivurdering, flere hundre tusen mindre enn den ble kjøpt for. Men er så glad for å være ferdig med saken, selv om det er irriterende at avisene var fulle både før og etter om hvordan boliger rives bort til gedigne summer. Du skal ikke mange meter utenfor Oslo før situasjonen er en annen. Folk orker ikke pendling slik ståa er med stadig buss (i beste fall) for tog.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 9.41):

Kan du please dele hva dere/den nye megleren gjorde? Vi sliter med å få solgt bolig, ligget ute i 2,5 måned, hatt 6 visninger + to private, ingen bud.  Jeg er kjempestressa. 

Anonymkode: c7447...c03

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 10.26):

Prøver å få solgt hytta nå, men var ingen påmeldt visning en gang. Virker som om hyttemarkedet på Sørlandet står veldig fast. Er redd det vil ta mange måneder / år før vi får solgt. La oss til og med flere hundre tusen under originalt estimat for å få fler interesserte.

Anonymkode: ea819...115

Hvor i sør? Vi kikker etter hytte

Anonymkode: abf7d...306

• 6 måneder senere...
Skrevet

Er det andre her inne som syns market har vært veldig tregt her i år? Bor nok på et området i Sør, som mulig sliter med overetablering, men selv ved senket pris, har for tiden den laveste prisen i leilighetsblokka som er av nyere standard innflyttet etter pandemi årene, venting på nå snart 4 måned og generelt lav visningsinterese så ser det jo ikke ut som det er noe slutt på dette styret med det første. Vet også om andre i samme området som sliter med å få solgt over lengre tid. 

Anonymkode: 61839...956

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det andre her inne som syns market har vært veldig tregt her i år? Bor nok på et området i Sør, som mulig sliter med overetablering, men selv ved senket pris, har for tiden den laveste prisen i leilighetsblokka som er av nyere standard innflyttet etter pandemi årene, venting på nå snart 4 måned og generelt lav visningsinterese så ser det jo ikke ut som det er noe slutt på dette styret med det første. Vet også om andre i samme området som sliter med å få solgt over lengre tid. 

Anonymkode: 61839...956

Nå skal ikke jeg selge med det første,men jeg har sett på til leie her i byen og ser jo da at flere hus/leiligheter blir lagt ut til leie siden de ikke får solgt. Og noen hus /leiligheter går veldig fort synes jeg.

Jeg bor på Nordvestlandet så et godt stykke unna dere i sør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...