Gå til innhold

Min sønn ringer på folks dørklokke, og løper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg også drev med som barn sammen med venner. Det var gøy, både spenning og frykt samtidig. Vi venner har gode minner.

Men bør jeg stoppe sønnen siden det ikke er en passende aktivitet?  Skal foreldre stoppe barna?

Anonymkode: 428f2...40f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh ja. Tenk om personen de ringer på hos har jobbet nattevakt og sliter med soving? Eller har et kjæledyr som er livredd ringeklokka? Eller en sliten forelder som nettopp har fått kolikk-ungen sin til å sovne? 

Anonymkode: 1d82f...c08

Eller en kan møte på noen al a denne https://www.nrk.no/vestland/ei-veke-i-varetekt-etter-vald-med-oks-mot-tenaring-1.16141011

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Selvsagt må barna få lov til å tulle litt.

Ikke på andres bekostning nei 

Anonymkode: c4f86...995

  • Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh ja. Tenk om personen de ringer på hos har jobbet nattevakt og sliter med soving? Eller har et kjæledyr som er livredd ringeklokka? Eller en sliten forelder som nettopp har fått kolikk-ungen sin til å sovne? 

Anonymkode: 1d82f...c08

Dette er en aktivitet som stort sett skjer på kveldstid, så det med nattevakt er ikke særlig aktuelt. Har du husdyr som klikker av ringeklokke, har du ikke ringeklokke. det med kolikkbarn er en teoretisk mulighet, så barna bør få beskjed å ikke ringe på til de med små barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Dette er en aktivitet som stort sett skjer på kveldstid, så det med nattevakt er ikke særlig aktuelt. Har du husdyr som klikker av ringeklokke, har du ikke ringeklokke. det med kolikkbarn er en teoretisk mulighet, så barna bør få beskjed å ikke ringe på til de med små barn.

Hvorfor syns du det er greit å la barna få plage andre? 

Anonymkode: c4f86...995

  • Liker 33
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke på andres bekostning nei 

Anonymkode: c4f86...995

Det er bare å oppføre seg normalt, så skjer det bare en gang eller tre. Det er de som klikker i vinkel barna fortsetter hos.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor syns du det er greit å la barna få plage andre? 

Anonymkode: c4f86...995

Det er ikke plaging. Det er at noen må lukke opp døra si en gang eller tre.

Endret av Brunello
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Det er ikke plaging. Det er at noen må lukke opp døra si en fang eller tre.

Jo det er plaging. Møkkaunger 

Anonymkode: c4f86...995

  • Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg tatt med ungen , ringt på døra til de det gjelder og si han skal be om unslyld

Anonymkode: 3dedc...074

  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringpigg. Jeg drev selv med det i de glade 90-årene. Lenge før Facebook, Tik Tok og Instagram. Da vi barn og unge drev med sprell istedenfor å være hjemme.

Anonymkode: c15dc...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Monter en ringeklokke utenfor rommet hans og ring på 06.00 i hverdagen og 07.00 i helgen, noen uker. 

Anonymkode: d3029...943

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det er plaging. Møkkaunger 

Anonymkode: c4f86...995

Tipper du er typen som oppfører seg slik at barna synes det er ufattelig morsomt å tulle med deg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Monter en ringeklokke utenfor rommet hans og ring på 06.00 i hverdagen og 07.00 i helgen, noen uker. 

Anonymkode: d3029...943

Jævlig smart å rigge et opplegg der du selv må stå opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (1 minutt siden):

Tipper du er typen som oppfører seg slik at barna synes det er ufattelig morsomt å tulle med deg.

Nei. Jeg åpner aldri når jeg vet at det er unger som finner på faen. Men jeg blir forbanna når de vekker babyen min for n’te gang! 

Anonymkode: c4f86...995

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud la no ungene få være unger. Reaksjonen her inne bekrefter jo bare hvorfor dem synes det er gøy

Anonymkode: b4cec...834

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er noe jeg også drev med som barn sammen med venner. Det var gøy, både spenning og frykt samtidig. Vi venner har gode minner.

Men bør jeg stoppe sønnen siden det ikke er en passende aktivitet?  Skal foreldre stoppe barna?

Anonymkode: 428f2...40f

Siden det har foregått lenge nok til at du har oppdaget det er det på tide å stoppe den leken nå.

Alternativt hvilke signaler synes du det gir om du viser at du synes det et helt greit med ringepigg hos naboene?

Hvor mange ganger synes du selv det er greit å åpne døra uten at det er noen der? Selv om du sov litt, har influensa eller var midt i en telefonsamtale?

Anonymkode: 2a07f...d14

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg HATER når unger driver å bråker sånn på døra her. Vi har en baby som har blitt vekket flere ganger av sånne drittunger🤬 ikke gidd å bruke «vi gjorde det når vi var unge» som en unskyldning til å la ungene holde på sånn 

Anonymkode: c4f86...995

Du får skylde deg selv ass. 

Det er 2min med en skrutrekker så er ringeklokka skrudd av. Rofl 🤣

Anonymkode: fd589...2c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...