AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #121 Del Skrevet 3. april 2023 K.B. skrev (12 timer siden): Ja og akkurat det sier jeg også, at vi mangler informasjon betyr ikke at du står fritt til å sette inn ting som bryter helt med vår forståelse av fysikk. Det er ikke slik at alt vi tross alt forstår og bygger vitenskapen på er feil. Hva tenker du på her? Vår forståelse av fysikk samsvarer dårlig med at de døde f.eks er i en mellomtilstand? At fysikk ikke kan forklare hvordan det er mulig at organismer hår over i en annen tilstand? Du må nesten være klarere på hva du tenker på. Vi har for klare fysiske lover til at det ikke er mulig med flere dimensjoner? Har du lest deg opp på dette eller snakker du om et felt du ikke har greie på? Anonymkode: 2028b...8e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 3. april 2023 #122 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva tenker du på her? Vår forståelse av fysikk samsvarer dårlig med at de døde f.eks er i en mellomtilstand? At fysikk ikke kan forklare hvordan det er mulig at organismer hår over i en annen tilstand? Du må nesten være klarere på hva du tenker på. Vi har for klare fysiske lover til at det ikke er mulig med flere dimensjoner? Har du lest deg opp på dette eller snakker du om et felt du ikke har greie på? Anonymkode: 2028b...8e2 Hva er det du snakker om? Du får komme med bevis for at døde er i en "mellomtilstand" Det er akkurat slik snakk jeg sier er tøv, bevis det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 3. april 2023 #123 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du god kunnskap om fysikk og teoriene bak f.eks sorte hull og hvordan universet oppfører seg? Jeg kjenner folk i fagfeltet og har tilgode og samtlige sier det er vanvittig mye vi ikke kan forklare, og at enkelte av teoriene faktisk ikke samsvarer. Vi vet for lite. Kort og godt. Vår forståelse av fysikk er ekstremt mangelfull og det hadde du visst om du hadde innsikt i fysikk. Anonymkode: 2028b...8e2 Dette har jeg adressert. Du trenger ikke være ekspert på sorte hull eller hvordan universet oppfører seg (??) Du får snakke med folkene du kjenner i fagfeltet og høre med de hvordan det er at det i denne tråden presenteres ideer som totalt bryter med vår forståelse av fysikk. At vi ikke forstår alt, betyr ikke at byggesteinene vi faktisk forstår er bygd på et dårlig grunnlag, så fremtidige oppdagelser i fysikk eller astronomi vil ikke skrote alt vi faktisk forstår. Du prøver å snike inn ting her ved å si at vi har huller i vår forståelse, det er i praksis et "god of the gaps" argument. På godt Norsk, der det er huller i forståelsen, så fyller du på med overtro eller gud, det er noe du ikke har noe belegg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 3. april 2023 #124 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva om det du definerer som ånder er et vitenskapelig fenomen som ikke er bevist ennå? Din tankefeil er at du allerede kategoriserer disse fenomenene, når det er ganske omfattende hva folk legger i "mellom himmel og jord". Synskhet, ånder (hva du vil kalle det) osv, du putter alt i en bås. En annen feil du gjør er at du går utifra at har lik oppfatning av hva en ånd er. Du kan putte 10personer av forskjellig bakgrunn og utdanningsnivå i et rom og alle ville gitt forskjellig svar. For å kunne diskutere dette saklig må vi først bli enige om hva du legger i et fenomen. Så diskusjonen er allerede håpløs fra start. Anonymkode: 2028b...8e2 Du får vise meg forskning som underbygger disse påstandene. Sjarlataner som snakker om å ha sett himmelen/gud eller annet tull gjelder ikke, du får vise til seriøs forskning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 3. april 2023 #125 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du bryr deg jo allerede, men du tror ikke på. Du trenger ikke være med i tråden hvis du ikke tror og bare skal svare mistro. Finne deg en annen tråd du har større tro på! Ciao! 👋 Anonymkode: 24bb8...1db Jeg venter på de bevisene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #126 Del Skrevet 3. april 2023 K.B. skrev (39 minutter siden): Jeg venter på de bevisene... Kan du ikke lage deg en egen tråd der du tar opp dette, hvis du er så interessert i beviser? Det tror jeg egentlig ikke du er, jeg tror du er mest interessert i å kverulere og ødelegge disse spirituelle trådene ved å dra oss bort fra det vi egentlig diskuterer. Anonymkode: 8fbc5...2a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #127 Del Skrevet 3. april 2023 K.B. skrev (42 minutter siden): Jeg venter på de bevisene... Ok, de kommer til deg. Anonymkode: 24bb8...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #128 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 20.52): Hei. Jeg mistet begge foreldrene mine i ung alder, går ikke får mye inn på detaljene annet enn at jeg var et barn. Sliter selvføgelig med dette enda, selv om det er over 20 år siden. Lurer på om det faktisk går ann å ta kontakt med de? Følger de med på meg? Selv er jeg ekstremt skeptisk, men jeg lever i troen på at det kanskje er mulig? Dere som der ute har opplevd ting som gjør at dere tror på ånder, hva skjedde? Har dere pratet med tidligere mennesker som stod dere nært, som nå er døde etter de døde? Kan man lære og gjøre det selv? Følger de med på oss? Anonymkode: 851aa...a68 Føler med deg. Jeg har også mistet foreldrene mine i relativt ung alder. Jeg var selvfølgelig veldig lei meg når begge foreldrene mine døde, men spesielt etter at moren min døde var jeg egentlig helt knust. Husker jeg ba om tegn, i konkret form og fikk det i så tydelig grad at det vanskelig kan forklares på noen annen måte enn at det var henne. I så fall hadde det vært en helt utrolig tilfeldighet. Tilfeldigheter skjer jo selvfølgelig, og alt kan diskuteres men jeg tror ikke det var en tilfeldighet. Hun kom også til meg i drømme og jeg fikk konkrete meldinger som jeg noterte ned og sjekket opp i etterkant. Det viste seg å stemme og ga meg på mange måter en trygghet i at det var noe mer enn en drøm. Alt dette skjedde forholdsvis nær tid etter at hun døde. Nå har jeg ikke det samme fokuset på det, og har heller ikke slike opplevelser. Anonymkode: e7630...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 3. april 2023 #129 Del Skrevet 3. april 2023 Nei bare onde ånder som utgir seg for å være døde mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #130 Del Skrevet 3. april 2023 Ts her. Her har det skjedd litt aktivitet i løpet av en dag, ja 😅. Liker det! Sommer2464 skrev (1 time siden): Nei bare onde ånder som utgir seg for å være døde mennesker. Kan du utdype? Hva er onde ånder? AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler med deg. Jeg har også mistet foreldrene mine i relativt ung alder. Jeg var selvfølgelig veldig lei meg når begge foreldrene mine døde, men spesielt etter at moren min døde var jeg egentlig helt knust. Husker jeg ba om tegn, i konkret form og fikk det i så tydelig grad at det vanskelig kan forklares på noen annen måte enn at det var henne. I så fall hadde det vært en helt utrolig tilfeldighet. Tilfeldigheter skjer jo selvfølgelig, og alt kan diskuteres men jeg tror ikke det var en tilfeldighet. Hun kom også til meg i drømme og jeg fikk konkrete meldinger som jeg noterte ned og sjekket opp i etterkant. Det viste seg å stemme og ga meg på mange måter en trygghet i at det var noe mer enn en drøm. Alt dette skjedde forholdsvis nær tid etter at hun døde. Nå har jeg ikke det samme fokuset på det, og har heller ikke slike opplevelser. Anonymkode: e7630...4f3 Hei! Så leit å høre. Så fint du fikk noen beskjeder i drømmene dine, og at du opplevde tegn. Kan jeg spørre hva tengnene var? Det var vel mer enn sanger på radio og fjær vel? Fasinerende at de opplevelsene har avtatt. Tror du det er fordi du ikke leter etter de? eller at du så ting fordi du leita? Anonymkode: 851aa...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 3. april 2023 #131 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ts her. Her har det skjedd litt aktivitet i løpet av en dag, ja 😅. Liker det! Kan du utdype? Hva er onde ånder? Anonymkode: 851aa...a68 Onde ånder er ånder som ikke er noe bra for oss som vil villede oss til djevelen, skade oss eller besette oss. F.eks demoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #132 Del Skrevet 3. april 2023 3 hours ago, K.B. said: Hva er det du snakker om? Du får komme med bevis for at døde er i en "mellomtilstand" Det er akkurat slik snakk jeg sier er tøv, bevis det! https://www.robertlanza.com/does-death-exist-new-theory-says-no-2/ Anonymkode: 4a69e...ecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #133 Del Skrevet 3. april 2023 Sommer2464 skrev (21 minutter siden): Onde ånder er ånder som ikke er noe bra for oss som vil villede oss til djevelen, skade oss eller besette oss. F.eks demoner. TS her. Så hvorfor eksisterer ikke gode ånder/ døde som en gang var mennesker? om demonere eksisterer så kan jo likegjerne mennesker som har dødd og eksistere i en annen form. Anonymkode: 851aa...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 3. april 2023 #134 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Så hvorfor eksisterer ikke gode ånder/ døde som en gang var mennesker? om demonere eksisterer så kan jo likegjerne mennesker som har dødd og eksistere i en annen form. Anonymkode: 851aa...a68 Jeg tror at fram til dommens dag skal alle være i en død tilstand, og på dommedag skal de rettferdige bli gjenreist fra døden, og få evig liv mens de onde skal få en evig død. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #135 Del Skrevet 3. april 2023 Sommer2464 skrev (4 minutter siden): Jeg tror at fram til dommens dag skal alle være i en død tilstand, og på dommedag skal de rettferdige bli gjenreist fra døden, og få evig liv mens de onde skal få en evig død. Jeg liker at du skriver «jeg tror» og ikke «jeg vet». Dette er langt fra hva jeg tror på😊 Anonymkode: 8fbc5...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #136 Del Skrevet 3. april 2023 Sommer2464 skrev (32 minutter siden): Jeg tror at fram til dommens dag skal alle være i en død tilstand, og på dommedag skal de rettferdige bli gjenreist fra døden, og få evig liv mens de onde skal få en evig død. Hva slags religion er dette? Anonymkode: 851aa...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 3. april 2023 #137 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags religion er dette? Anonymkode: 851aa...a68 For et spørsmål jeg er kristen!!! Ingen annen religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #138 Del Skrevet 3. april 2023 Sommer2464 skrev (23 minutter siden): For et spørsmål jeg er kristen!!! Ingen annen religion. Det er da ikke rart å lure på... Jeg som ikke er religiøs må da få lov til å spørre om det. Er uansett mange grener innen kristendommen, og mange ulike religioner. Dommedag forbinner meg med jehovas vitne, de er jo kristne de og. Dømmer deg ikke om du er tilhører av johova, bare lurte fordi jeg sjeldent har hørt om "dommendag" inne kristendommen eller din teori Anonymkode: 851aa...a68 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 3. april 2023 #139 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er da ikke rart å lure på... Jeg som ikke er religiøs må da få lov til å spørre om det. Er uansett mange grener innen kristendommen, og mange ulike religioner. Dommedag forbinner meg med jehovas vitne, de er jo kristne de og. Dømmer deg ikke om du er tilhører av johova, bare lurte fordi jeg sjeldent har hørt om "dommendag" inne kristendommen eller din teori Anonymkode: 851aa...a68 Jeg er ikke JV og fordømmer JV på det sterkeste. Men skjønner godt at du lurer med den uvitenheten der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #140 Del Skrevet 3. april 2023 Det er vel adventistene som tror at de som ikke kommer til himmelen rett og slett blir tilintetgjort på dommedagen..., altså evig død. De tror ikke at de onde havner i helvete som mange andre kristne trosretninger. Anonymkode: 4a69e...ecf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå