Gå til innhold

Kan man kommunisere med de døde, følger de med på oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

K.B. skrev (14 minutter siden):

God of the gaps kaller vi den tankefellen. Nei det er ikke mer mellom himmel og jord vi ikke kan bevise.- At vi ikke har fullstendig forståelse av kosmologi, fysikk osv, åpner ikke for gud, ånder og annet vås. Denne tråden er rett og slett pinlig og det er trist å se at det er mennesker som har en så lav standard for bevis og er villig til å svelge de mest idiotiske påstander.

Mennesker som ikke er åpen for at det er noe mer mellom himmel og jord vi ikke kan bevise, og som i tillegg er skråsikker i sin sak, er mennesker som tenker innenfor en bitteliten boks med tydelige, tykke vegger. Mennesker som har et mer åpent sinn, som er undrende og søkende, skriver «jeg tror» istedenfor «jeg vet», og kommuniserer på en mer åpen og respektfull måte. Vi er alle ulike, og jeg respekterer at alle ikke tror på det samme, hvorfor kan ikke du gjøre det samme?

Anonymkode: 8fbc5...2a2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg skulle gjerne gitt deg svar du ønsker, men jeg har ikke evner på dette området til å få frem informasjon på vilje eller ved å koble meg på.

De gangene jeg har opplevd lignende som jeg skrev om moren til den andre i tråden, da kommer det til meg uten at jeg har forsøkt. Jeg kan ikke forklare det, men jeg kjenner forskjell på hva som bare kommer og hva som er egne tanker og ønsker. Jeg har hele livet hatt en annen evne som også bare kommer, jeg får beskjed om noe helt spesifikt som så stemmer. Jeg har også en annen evne som i hovedsak, men ikke bare, gjelder personer jeg står nær, og det er også blitt bekreftet gjentatte ganger, selv av leger.

I dette siste kan jeg "koble meg på" og få svar hvis jeg ikke får det utenfra. Men jeg har ikke evne til å gjøre det på "bestilling" slik som det du spør om, selv om jeg gjerne skulle gitt deg sikre svar, så er det ikke jeg som styrer dette. Jeg vet ikke hvorfor bildet av den moren med det blå lyset kom så sterkt opp hos meg i går, men det kom utenfra, og jeg tenkte først ikke skrive det, men det ble så sterkt at jeg ikke kunne la være. Har lært av erfaring at det ikke slipper før jeg i slike tilfeller har formidlet eller gjort det som noe ønsker jeg skal gjøre.

Men det jeg kan si, ut fra det jeg har opplevd, det er at de døde har det godt der de er. Det finnes vel få unntak der også, som ikke greier å gå over, men de er få. Det vanlige er at de har det godt, og de følger med på sine, enten de viser seg eller ikke. Og jeg er overbevist at de møter igjen de de har vært glade i som har vandret før dem. Jeg har "sett" dette så mange ganger at jeg er ikke i tvil. Og ikke minst, de er da frigjort fra alt de slet med mens de var her.

I min storfamilie var det mange som var samlet i et selskap i en spesiell anledning for noen år siden. En person som hadde dødd flere år tidligere var alltid spesielt høyt verdsatt av alle andre pga. sin godhet og enorme kjærlighet til alle andre, så selv mange år etter personen var død var personen savnet. I selskapet tok et familiemedlem et bilde - og på bildet ses den døde helt tydelig, ansiktet er tydelig, kroppen har samme høyde som personen hadde mens den var i live, selv om kropp og ansikt på et vis var gjennomsiktig. Det er ingen speilbilder, ingen lysrefleksjoner, ingenting som kan forklare at man på bildet ser den døde helt tydelig, som om den var tilstede i rommet. Rett før dette hadde noen sagt "nå skulle xxx ha vært her, det hadde h*n satt pris på!". Så fikk ene familiemedlemmet en følelse av at den måtte ta et bilde, og der var vedkommende synlig på bildet. Jeg kan ikke forklare det, men det er helt tydelig, og det var ingen bildemanipulering, ikke ytre faktorer som kunne gi et lys-skyggespill som kunne gi former som kunne forveksles. Man ser personen helt tydelig. Så jeg tror du kan være sikker på at din far følger med på deg og er der ❤️

Anonymkode: 3705a...1c3

Takk for at du forklarer og forteller hvordan du opplever det❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg ønsker for deg du vil få en opplevelse som vil sette et støkk i deg og som gjør at du aldri mer vil være i tvil. Lykke til! 🪷

Anonymkode: 24bb8...1db

Hva mener du med det? Så du mener at det må en alvorlig opplevelse til for å se åndeverden/gud? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med det? Så du mener at det må en alvorlig opplevelse til for å se åndeverden/gud? 

Du vil få se, det er ikke noe farlig! 🪷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mennesker som ikke er åpen for at det er noe mer mellom himmel og jord vi ikke kan bevise, og som i tillegg er skråsikker i sin sak, er mennesker som tenker innenfor en bitteliten boks med tydelige, tykke vegger. Mennesker som har et mer åpent sinn, som er undrende og søkende, skriver «jeg tror» istedenfor «jeg vet», og kommuniserer på en mer åpen og respektfull måte. Vi er alle ulike, og jeg respekterer at alle ikke tror på det samme, hvorfor kan ikke du gjøre det samme?

Du aner ikke hvor feil du tar..
Det er forskjell på å være åpen for ideer og å tro på den mest latterlige overtroen som er debunket så grundig at det er pinlig om du tror på dette. Så å sette et likhetstegn ved at vi ikke forstår nøyaktig hvordan liv oppsto, hva sort materie er osv. er ikke det samme som å si at vi ikke kan være 100% sikker på hva som skjer etter døden. En sånn måte å tenke på er ikke bare uvitenskapelig, men også veldig naiv og barnslig. Spesielt når informasjonen som klart forklarer hvorfor tarot, astrologi, snakke med døde, healing osv ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (4 minutter siden):

Det er forskjell på å være åpen for ideer og å tro på den mest latterlige overtroen som er debunket så grundig at det er pinlig om du tror på dette. Så å sette et likhetstegn ved at vi ikke forstår nøyaktig hvordan liv oppsto, hva sort materie er osv. er ikke det samme som å si at vi ikke kan være 100% sikker på hva som skjer etter døden. En sånn måte å tenke på er ikke bare uvitenskapelig, men også veldig naiv og barnslig. Spesielt når informasjonen som klart forklarer hvorfor tarot, astrologi, snakke med døde, healing osv ikke fungerer.

Hva gjør du i denne tråden hvis du ikke tror? Du er velkommen å gå! 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (7 minutter siden):

Be prepared to me amazed, my friend😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min som døde for noen mnd siden kom til meg i en slags våken/drømme tilstand her for et par uker siden. Jeg var veldig fortvilet og lei meg av andre årsaker enn kattens død på dette tidspunktet. Når han levde trøstet han meg alltid veldig når jeg var lei meg.

I denne drømmen som jeg ikke helt føltes ut som en drøm så kom han på fanget mitt purret, slikket meg i ansiktet og var veldig "på" med store øyne, som om han ville si meg noe,.følte han sa sånn "herregud mamma, går det bra?! Jeg har kjappet meg så fort jeg kan for å komme hit! Du må ikke være lei deg! Det går jo bra!". 

Det som gjør at jeg skiller dette fra en drøm er at jeg kunne kjenne alt! Jeg kjente pelsen hans, tyngden av han når han gikk på meg, tungen hans i ansiktet, lukten av han, og jeg reagerte også på at jeg kunne kjenne ryggraden og ribbeina tydelig som jeg kunne før han døde siden han var syk, jeg tenkte i drømmen at "jøss, forblir man i den tilstanden man døde i når man dør? Trodde man kom tilbake til sin normale form".. Han var like tynn og pjuskete, men hadde energien han hadde da han var frisk. 

Jeg drømmer utrolig mye, men har aldri opplevd å kjenne ting fysisk i drømmene mine.

En annen ting er at jeg klart og tydelig tenkte at dette er jo ikke en drøm, dette er jo ekte. Jeg kan ikke tro at det går an! At han er her helt i sin fulle helhet på fanget mitt! Shit! Det er helt utrolig! Også våknet jeg, men jeg klappet han fortsatt og kjente pelsen i noen sekunder etter jeg våknet også ble det borte.

Jeg gråt hele dagen etter denne opplevelsen, det var så rørende, fint og spesielt. Jeg følte meg samtidig betrygget og roligere. Det var helt ekte at han var tilstede, for ja.. er så irriterende at det ikke går an å forklare helt hvordan det var og føltes. Litt som en luciddream kanskje? Jeg var jo i mitt eget rom og alle tingene var sånn som de er på ekte i detalj. 

Anonymkode: c8f70...557

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva gjør du i denne tråden hvis du ikke tror? Du er velkommen å gå! 🙂

Det var en skikkelig voksen respons. Du får bevise at disse tingene eksisterer, så skal jeg gidde å bry meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (Akkurat nå):

Det var en skikkelig voksen respons. Du får bevise at disse tingene eksisterer, så skal jeg gidde å bry meg.

Du bryr deg jo allerede, men du tror ikke på. Du trenger ikke være med i tråden hvis du ikke tror og bare skal svare mistro. Finne deg en annen tråd du har større tro på!  Ciao! 👋

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du bryr deg jo allerede, men du tror ikke på. Du trenger ikke være med i tråden hvis du ikke tror og bare skal svare mistro. Finne deg en annen tråd du har større tro på!  Ciao! 👋

Bare slutt å svar denne personen. Synd at sånne tråder alltid blir litt ødelagt fordi skeptikere smetter inn og endrer fokus i diskusjonen, sånn at vi havner på siden av det vi egentlig vil diskutere. Dette skjer i hver eneste tråd som omhandler spirituelle temaer, dessverre. Tror skeptikerne gjør litt sport i dette😏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i starten av 30-årene og har i løpet av mitt liv bare opplevd én «overnaturlig» ting, men syns likevel den er umulig å forklare på noen annen måte.

Jeg var for noen år siden på gravplassen hvor en av besteforeldrene mine ligger begravet. Jeg hadde ikke vært der siden jeg var rundt 13 år, i utgangspunktet var jeg der med min mann som skulle stelle graven til en jeg ikke kjente, så da jeg var der tenkte jeg å se etter graven til min bestemor i mellomtiden. Det eneste jeg husket var at graven lå nærmest en gangvei, utenom det ingenting. Dette er en svær kirkegård med rundt 10 000 graver. Etter en stund skjønte jeg at det var umulig å finne graven uten å vite hvor det var (visste ikke da at slikt kan søkes opp på mobilen).

Jeg hadde gitt opp å finne graven da jeg «så» min bestemor. Hun sto rett ved en grav et stykke unna, og jeg fikk en sterk følelse av at det var dit jeg skulle. Jeg gikk i den retningen og hun så rett på meg. Da jeg var rundt 20 meter ish fra graven hun sto ved gikk hun sakte nedover bakken og da jeg kom frem til gravstøtten -som var hennes grav! - så var dama borte!

Husker jeg fikk en helt spesiell ro som fylte hele kroppen, har ikke kjent noe lignende. 

Anonymkode: 9a467...c4e

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er rundt oss hele tiden.Min tante passer på meg💗

Anonymkode: dce50...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 19.51):

ts her. Tenkte på at mange ikke ser , men bare "føler" hvordan de ser ut. Mange driver jo med coldreading og, og er ikke vanskelig å gjette seg til hvordan besteforeldre ser ut. Men jeg tror på personen som fortalte historien :)

Anonymkode: 851aa...a68

Ikke vanskelig å gjette seg til hvordan besteforeldre ser ut? Da kan du gjette hvordan mine 4 besteforeldre så ut. Klesstil, ansiktstrekk, holdning, kroppsform, hårstil, farge på øyne og hår, mørk eller lys i huden. Hadde farfar og morfar lite hår, grått hår, skallet eller fin manke? Hvordan så mormor ut? Kledd i dyre formelle klær eller sporty klær? Gikk farmor med mye smykker og hadde hun rullator? Briller?

Jeg ligner ikke på noen av mine bestemødre i ansiktet. Så hadde du tenkt genetikk hadde du bommet. 

Cold reading fungerer til et visst punkt, men noen har evner vi ikke kan forklare.  Vet om flere. 

Anonymkode: 2028b...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 19.30):

Dere er hvertfall overbevist. Hva gjør at du mener vitenskapen ikke har kommet så langt? har du opplevd noe paranormalt?

Anonymkode: 851aa...a68

Annen bruker her. Enig i det hun/han skrev. Baserer det på logikk. Komplett idioti å tro at vi har kartlagt alle fenomener og på toppen av det greid å bevise alle. Jeg tror ikke vi har har kartlagt halvparten. Blir overrasket når jeg hører folk som virker fremmed for tanken på at vi ikke har utforsket alt ennå. Vi greier ikke løse helt enkle problemer i hverdagen, vi oppfører oss som aper og menneskeheten er en ganske patetisk art. Og samtidig tror vi så høyt om oss selv at vi tror vi har oppdaget og utforsket all verdens fenomener. 

Det er et mildt sagt arrogant menneskesyn. Jeg synes det vitner om mangel på intelligens. Det er noe uttrykket om at de klokeste og smarteste menneskene du møter innser at vi ikke vet alt. Mens et veldig vanlig karaktertrekk blant mindre intelligente ofte er mer bastante og overvurderer egne evner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ring Märtha - hun kan snakke med alle.

Anonymkode: 905c5...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 23.20):

Altså, vi vet jo med 100% sikkerhet at en persons bevissthet/personlighet kontinuerlig blir dannet av hjernen. Men en gang hjernen stopper å fungere, så opphører personens bevissthet og dermed selve personen.

Konseptet "sjel" finnes det 0 beviser for, tvert i mot er det konseptet helt umulig med tanke på det vi vet om hjernen og bevisstheten.

Det finnes utallige historier om folk som har fått hjerneskader for så å ha en helt annen personlighet. Betyr det da at "sjelen" deres også endres? Hvordan er den sammenhengen?

Hvis bestemor får slag og får radikalt endret personlighet 2 år før hun dør, hvilken versjon av bestemor er det da som delvis henger rundt på jorden? Reverterer "sjelen" hennes på magisk vis tilbake til før hjerneskaden? Eller er det den 30-år gamle versjonen av bestemor? Eller den hun var da hun  var 15? Eller er det den hjerneskadde versjonen?

Det henger ikke på greip i det hele tatt.

Anonymkode: fa7d1...19a

Du blander sjel og personlighet. Jeg tror ikke det er det samme. Mye lettere å diskutere dette muntlig enn på nett for det er ikke forklart i en håndvending. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (12 timer siden):

God of the gaps kaller vi den tankefellen. Nei det er ikke mer mellom himmel og jord vi ikke kan bevise.- At vi ikke har fullstendig forståelse av kosmologi, fysikk osv, åpner ikke for gud, ånder og annet vås. Denne tråden er rett og slett pinlig og det er trist å se at det er mennesker som har en så lav standard for bevis og er villig til å svelge de mest idiotiske påstander.

Hva om det du definerer som ånder er et vitenskapelig fenomen som ikke er bevist ennå? Din tankefeil er at du allerede kategoriserer disse fenomenene, når det er ganske omfattende hva folk legger i "mellom himmel og jord". Synskhet, ånder (hva du vil kalle det) osv, du putter alt i en bås.

En annen feil du gjør er at du går utifra at har lik oppfatning av hva en ånd er. Du kan putte 10personer av forskjellig bakgrunn og utdanningsnivå i et rom og alle ville gitt forskjellig svar. For å kunne diskutere dette saklig må vi først bli enige om hva du legger i et fenomen. Så diskusjonen er allerede håpløs fra start. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (12 timer siden):

Ja og akkurat det sier jeg også, at vi mangler informasjon betyr ikke at du står fritt til å sette inn ting som bryter helt med vår forståelse av fysikk. Det er ikke slik at alt vi tross alt forstår og bygger vitenskapen på er feil.

Har du god kunnskap om fysikk og teoriene bak f.eks sorte hull og hvordan universet oppfører seg? Jeg kjenner folk i fagfeltet og har tilgode og samtlige sier det er vanvittig mye vi ikke kan forklare, og at enkelte av teoriene faktisk ikke samsvarer. Vi vet for lite. Kort og godt. Vår forståelse av fysikk er ekstremt mangelfull og det hadde du visst om du hadde innsikt i fysikk. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...