AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Del Skrevet 27. mars 2023 Bordtennisveteran Urhaug trakk seg fra NM: – Vondt å bli forskjellsbehandlet (bt.no) Mens funksjonsfriske fikk en flott hall pyntet til NM og skikkelige dommere, måtte para-utøvvere, med legenden Tommy Urhaug i spissen, nøye seg med å spille i kjelleren, og med 15-årige dommere osv.! Pengepremiene var også mye lavere! For en skandale! I Norge er det faktisk Urhaug som er sportens største kjendis, så da bør opplegget i para-versjonen være minst på høyde med funksjonsfriskes NM! Når dette skjer selv etter alt bråket i fjor, så kan det mistenkes at det er en ren provokasjon! Anonymkode: e21f4...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Del Skrevet 27. mars 2023 For en bombe at dette innlegget fikk null oppmerksomhet og null respons! Tommy Urhaug er en legende innen bordtennis i Norge, og en av de mest suksessfulle norske para-idrettsutøverne noensinne. Han har vunnet Paralympics, og har flere gull- og sølvmedaljer i både VM og EM. Likevel føler jeg at han ikke får den anerkjennelsen han fortjener her i Norge. Det er utrolig skuffende å se en utøver som har gjort så mye for å representere landet sitt og som har oppnådd så mye, ikke bli hyllet på samme måte som andre idrettsutøvere som har oppnådd mindre. Selv om han har vunnet Paralympics og har flere VM- og EM-titler, har han opplevd å ikke bli tatt på alvor i NM på grunn av hans funksjonsnedsettelse. Dette er ikke bare urettferdig, men det er også en trist refleksjon av hvordan samfunnet fortsatt har en lang vei å gå når det gjelder å gi like muligheter for alle. Anonymkode: e21f4...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Del Skrevet 27. mars 2023 Publikumsinteresse er vel det som gjør det. Anonymkode: 342d5...15b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Publikumsinteresse er vel det som gjør det. Anonymkode: 342d5...15b Tror nok publikum er vel så interesserte å se legenden Urhaug i aksjon som diverse ukjente funksjonsfriske. Anonymkode: e21f4...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tror nok publikum er vel så interesserte å se legenden Urhaug i aksjon som diverse ukjente funksjonsfriske. Anonymkode: e21f4...bc1 Sannheten er nok nei. Para-idretter drar langt mindre publikum enn de samme grenene for funksjonsfriske. De drar mindre publikum, de får ikke gode sponsorer, og de får ofte helt latterlige premier. Funksjonsfriske får spalteplass for absolutt alt, om det er seier eller tap, mens noen av våre utøvere innenfor paraidrett knuser alle sine konkurrenter og henter premie i absolutt alle konkurranser, og er heldig om de får en notis i avisa. OL skrives om opp og ned, og får bannere i de store mediehusene, og snakke som over alt, mens paralymics ikke får noe oppmerksomhet nesten. Jeg elsker se alpint, og jeg bøyer meg i støvet for hva Jesper klarer gjøre i kjelken, men jeg må innrømme at det ikke er like mye spenning i para-alpint. Men, her synes jeg det var bedre under NM i år, hvor de viste para-klassen på TV! Anonymkode: 67e1d...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå