AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Del Skrevet 26. mars 2023 Jeg har tenkt litt på det. Det er mange der ute som er rånere og har bilkjøring som hobby, eller legger ut på lange road trips som ferietur osv. Noe jeg føler er ganske sosialt akseptert. Er selvfølgelig folk der ute som mener rånere bråker, at bil som hobby er miljøfiendtlig osv. men ellers noe jeg får inntrykk av at er ok. Men å ta buss for moro skyld har jeg inntrykk av at tydeligvis er superteit? Jeg har ikke lappen, men er veldig glad i å ta buss for å se nye steder, hoppe av og utforske nye områder osv. Var en sommer jeg gjorde det i Oslo og fikk se flere deler av byen. Flyttet til Trondheim og gjorde det samme her også. Tok bussen rundt for å utforske byen. Selv etter å ha bodd her en stund tok jeg bussen for å se deler av byen hvor jeg ikke hadde vært før. Samme gjelder også tog forresten. Elsker å ta lange togturer rundt omkring i Norge. Drømmen er interrail. Har som sagt ikke lappen så har jo ikke noe valg når det gjelder det å kunne se nye steder og opplevelser Vet ikke om jeg har misforstått noe her, men husker da vi hadde koronarestriksjoner og man ble rådet til å ikke ta kollektivt at jeg hørte folk si sånn "Å, men jeg er jo så glad i å ta buss for gøy *ironisk*" og "Er vel ingen som kjører buss for moro skyld". Bare kom til å tenke på det her om dagen da jeg en dag tok bussen Anonymkode: a1956...130 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 26. mars 2023 #2 Del Skrevet 26. mars 2023 Drit i hva folk syns er superteit. Det er ikke den vanligste hobbyen å kjøre buss, det er å scrolle hjernedødt på Instagram. Men vil du la de som har det som hobby få definere hva som er kult og ikke? Jeg elsker også å utforske nye steder, den beste følelsen er når kartet i hodet oppgraderes. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 26. mars 2023 #3 Del Skrevet 26. mars 2023 (endret) Først tenkte jeg å vitse litt å si at de fleste har ikke bussførerkort, men å utvide horisonten ved å reise kollektivt eller på annen måte er jo ikke feil. I tidligere tider kunne en også ha med sykkel på bussen om en ville litt utenfor allfarvei. Så god tur fra meg ihvertfall. Jeg kom også på en bekjent som tok lokalbussen på Gran Canaria da han ble lei av turistopplevelsen og det var interessant. Endret 26. mars 2023 av Flintis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Del Skrevet 26. mars 2023 Kollektivtransport er jo bare slitsomt, ikke kan man stoppe å ta en pause når man vil og bussene er rullende skitne bakteriebomber som er fylt med fremmede mennesker. Anonymkode: 987bd...b00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 27. mars 2023 #5 Del Skrevet 27. mars 2023 Drit i om noen synes det er rart, buss er jo en fin måte å få sett omgivelsene på. Egentlig et veldig godt alternativ til å reise med tog da bussen går der folk bor. Men jeg synes vel det mer er et godt alternativ til andre måter å reise på, ikke et alternativ til bil som hobby. Bil som hobby handler jo om kjøreopplevelse og motor, buss er å reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Del Skrevet 27. mars 2023 Jeg kjører trillebår for moro skyld. Anonymkode: c9f8c...ef3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 27. mars 2023 #7 Del Skrevet 27. mars 2023 Si ikke det. Stavanger hadde gratisrute som prøveprosjekt i en periode og det var kjempegøy og populært blant ungdommer. De kjøpte cola og kanelsnurrer og brukte bussen som en cafe og sosialt treffpunkt mens bussen kjørte rundt og rundt. Det ble høylytt protest blant ungdommene da gratisruta ble lagt ned og de måtte finne andre steder å møtes og hygge seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 27. mars 2023 #8 Del Skrevet 27. mars 2023 Sikkert fordi de forbinder buss med rushtiden der man er litt for tett på andre mennesker og ikke alle har like god personlig hygiene for eksempel 😛 Mange liker heller ikke ta buss fordi det tar lenger tid osv. Jeg har alltid likt å ta buss, trikk, tog osv. Synes det er en fin måte å komme seg fra a til b, men også fordi jeg synes det er avslappende og fint å sitte og se ut. Jeg er for eksempel ikke glad i å kjøre bil. Synes det bare er stress og mas, og man konsentrere seg om alt som skjer rundt en. Å dra på langtur med bil synes jeg også er litt kjipt om jeg må kjøre. På bussen kan jeg bare se ut av vinduet eller se på alle rare og ikke rare mennesker som er ute og går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #9 Del Skrevet 28. mars 2023 I Oslo eller andre storbyer er det jo veldig greit og praktisk å ta buss. Der jeg vokste opp, gikk det buss to ganger om dagen. Den ene var skolebuss. Nå har aldri jeg vært noe råner, men det var/er mange rånere der. Og kult med moped og traktor. Det var jo uansett ikke noe buss å ta. Jeg liker selv å reise, og tok myyyye buss og tog før jeg fikk lappen. Det er ganske avslappende å sitte på toget eller bussen sålenge den ikke er stappfull, bare kikke på naturen som suser forbi. Anonymkode: 5815e...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 28. mars 2023 #10 Del Skrevet 28. mars 2023 Svaret er nok litt forksjellig avhengig av hvem du prater med. D Den store forskjellen mellom å kjøre buss og bil, er jo at bussen har en rute den skal kjøre. Bilen kan du kjøre hvor enn du har lyst til å kjøre innenfor veitrakkregler etc. Så du bestemmer selv ruten du skal kjøre, hvor du skal stoppe, hvem du tar inn i bilen av passasjerer etc. Jeg personlig tenker at det å sitte på en buss for moro skyld er helt greit det. Om det er en ny rute eller en spennende vei, så for all del. Jeg ville nok ikke gjort det selv, men ser absolutt "greia" med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå