Gå til innhold

Noen som har fortsatt å bo sammen en stund etter at det ble slutt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal skilles, men fordi det tar tid å selge hus og få gjort alt mulig praktisk kommer vi til og fortsette å bo sammen en stund til. Vi er gode venner så det skal gå fint sånn sett, men hvordan gjør vi det med økonomien?

vi har hatt felles økonomi fram til nå, men nå virker det litt rart at jeg skal mene noe om hvordan han bruker pengene sine.

har noen her vært i samme situasjon (med barn)? Hvordan løste dere det med økonomi, og generelt det å gå fra «oss» til «du og jeg» og fortsatt bo under samme tak? Tenker spesielt på det med husarbeid, alenetid osv, vi kan liksom ikke «kreve» det samme av hverandre som vi gjorde før.

jeg har aldri bodd i kollektiv, men regner med det vil funke på ca samme måte?

Anonymkode: 8f42a...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det og fy faen aldri mer. Skal jeg velge mellom å bo med en nylig eks eller ute under ei bru så velger jeg brua med et bredt smil. 

Anonymkode: e0dc4...321

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at det med økonomien skal være et problem? Dere betaler likt på utgifter, og utover det har dere ikke noe med hva resten av den andres lønn går til. Husarbeid og andre oppgaver må også deles nogenlunde likt, det samme med tid med barna. Så lenge dere fortsatt er gode venner, vil jeg tro det løser seg veldig enkelt og greit.

I mitt tilfelle ble det ikke særlig trivelig, men så var også grunnen til bruddet at jeg hadde mistet følelsene fordi han aldri gjorde husarbeid eller noen av de tunge oppgavene med barnet (han kunne leke litt eller se på TV med det). Mens vi bodde sammen etter bruddet, gjorde han selvfølgelig ikke mer enn før. I tillegg nektet han å være i samme rom som meg, så han var alltid på soverommet eller et annet rom og så på serier etc. Han så dermed nesten ikke barnet sitt heller. 

Anonymkode: 9e7ff...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde sammen et halvt år etter at det var slutt, og gjorde alt som før med økonomi og slik, så lenge vi var en husstand.
Praktisk sett var det ingen egentlige endringer, vi bodde allerede på hvert vårt rom - med hvert vårt bad.

Anonymkode: a9c68...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi bodde sammen et halvt år etter at det var slutt, og gjorde alt som før med økonomi og slik, så lenge vi var en husstand.
Praktisk sett var det ingen egentlige endringer, vi bodde allerede på hvert vårt rom - med hvert vårt bad.

Anonymkode: a9c68...ad1

Hvert vårt bad hadde vært drømmen!

Vi tenkte at dette skulle gå så greit, men kamelene blir jo ikke akkurat mindre nå som vi ikke lenger er sammen.

så jeg føler behov for å splitte stadig mer av livene våre, det er jo det normale når man skiller seg. Så jeg må nok bare ta en prat med han igjen om forsøke å få løsningene våre enda ryddigere.

Anonymkode: 8f42a...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært slutt fra min sin side siden jul, og jeg bor sammen med han mens jeg leter etter ny bolig, men det tar tid pga høye priser.

Eksmann tror vi skal bli sammen igjen

Anonymkode: b9785...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her har det vært slutt fra min sin side siden jul, og jeg bor sammen med han mens jeg leter etter ny bolig, men det tar tid pga høye priser.

Eksmann tror vi skal bli sammen igjen

Anonymkode: b9785...28f

Har dere sex så vil han jo tro det. Ikke flørt med han da. 

Anonymkode: 7474f...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere sex så vil han jo tro det. Ikke flørt med han da. 

Anonymkode: 7474f...c46

Klarer ikke å ha sex, men han ønsker det. Helt platonisk fra min side

Anonymkode: b9785...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her har det vært slutt fra min sin side siden jul, og jeg bor sammen med han mens jeg leter etter ny bolig, men det tar tid pga høye priser.

Eksmann tror vi skal bli sammen igjen

Anonymkode: b9785...28f

Dette kunne jeg skrevet. Vi har det nøyaktig likt. Selv i helgen, etter å ha sagt til ham at «hallo, du er som en bror for meg,» skjønner han ikke alvoret. «Det årner sæ.» «Nei, det gjør ikke det. Flytt ut.» «Jooooda.» 

Hvor lang tid skal det ta før polletten detter ned?

Anonymkode: 865a1...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi skal skilles, men fordi det tar tid å selge hus og få gjort alt mulig praktisk kommer vi til og fortsette å bo sammen en stund til. Vi er gode venner så det skal gå fint sånn sett, men hvordan gjør vi det med økonomien?

vi har hatt felles økonomi fram til nå, men nå virker det litt rart at jeg skal mene noe om hvordan han bruker pengene sine.

har noen her vært i samme situasjon (med barn)? Hvordan løste dere det med økonomi, og generelt det å gå fra «oss» til «du og jeg» og fortsatt bo under samme tak? Tenker spesielt på det med husarbeid, alenetid osv, vi kan liksom ikke «kreve» det samme av hverandre som vi gjorde før.

jeg har aldri bodd i kollektiv, men regner med det vil funke på ca samme måte?

Anonymkode: 8f42a...739

Her må dere snakke gjennom alle spørsmål på en åpen måte og diskutere dere fram til hvilken løsning som fungerer for begge. Sett opp gjøremål og fordel oppgaver, hvem og når. 
Sett opp fordelig av tid til barna og  hvem har ansvar for hva og når. Det vil jo mye avhenge av hvor store barna er. 

Når det kommer til økonomi må dere sette opp budsjett og betale inn hver deres del til fellesutgifter, bli enige om hvordan dere gjør det med f.eks mat (hva er felles og hva er ikke) 

Anonymkode: e01e2...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...