Gå til innhold

Hvor lang tid bruker du på å gå 1 km?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dasser og bruker 14-20 min på 1 km.

Anonymkode: 1b9fc...74e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har funnet ut at jeg som regel er temmelig synkronisert med google maps sine estimater for tid. Så omlag 12 - 13 minutter på en kilometer, om det er flatt.

Anonymkode: ff198...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 9-10 minutter pr km rask gange om jeg går på asfalt i variert terreng mens jeg hører på podcast. Hører jeg på musikk og går en relativt flat løype på asfalt  bruker jeg gjerne rett under 9 minutter pr km. På grusvei og uten noe på øret blir det lett både 11 og 12 minutter.

Så, det varierer etter løype og formål med gåturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt et kvarter. På hålka, dvs siste 6 mnd, fort dobbelt så mye. 

Anonymkode: 522f0...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11-12 minutter som regel. Noen ganger fortere (tur med raske venninner), andre ganger mye saktere (tur med hunden). 

Anonymkode: 2f310...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fort, ti minutter. Vanlig, tolv minutter. Slentrende og spankulerende, fjorten minutter.

Anonymkode: 838d9...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på føre. Er det sandkake snø blir det fort et skritt frem å skli et halvt skritt tilbake. Før et skritt frem.. Bruker fort 15-16 minutter da. Ellers 10-12 minutter. 

Anonymkode: 64726...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint bruke 25 minutter når jeg går tur med hunden i skogen uten stier. I helga brukte jeg nok 20 min da jeg gikk på grusvei, men den var ikke brøytet, så snøen gikk noen ganger nesten over de høye støvlene.

Anonymkode: 3cc34...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 20.25):

Oi, det var jo fryktelig lang tid på 1 km😅

Anonymkode: 67946...554

Hvor lang tid bruker du når du går rolig? som brukeren du mener bruker så fryktelig lang tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 10 minutter om jeg må prøve å slå ihjel litt tid. Ellers mye fortere, uten at jeg har målt nøyaktig. Går ikke så mye treigere enn jeg jogger. Synes folk flest går absurd sakte. Fireåringen går utrolig nok raskere enn mange voksne.

Anonymkode: dea8b...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 19.25):

Kommer helt an på. Er det bratt bakke så kan jeg bruke en «evighet» 😂 men relativt flat strekke så kanskje 6-7 minutter

Anonymkode: c828e...77a

Ja det er imponerende det, og hadde vært artig å sett det ganglaget, hvor man går vanlig gange  i 10 km/t😂

Anonymkode: 1ed26...3a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt avhenger av hvor lange steg du tar, og hvor fort du går ;)

"Normalt" tar det litt i underkant av 10 min for de fleste som er innenfor gjennomsnittet og går i gjennomsnittsfart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...