Gå til innhold

Jobbintervju før søknadsfristen har gått ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har søkt på en stilling som jeg virkelig ønsker meg.

Nå har jeg blitt innkallt til intervju i morgen men det er fortsatt 3 uker til søknadsfristen går ut. Er ikke det veldig rart?

Noen som har erfart dette?

Hilsen dritnervøs og nyutdanna ☺️

 

 

Anonymkode: b88c2...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, syns ikke det er rart. 
 

Mange ganger når vi ansetter ønsker vi folk på plass så raskt som mulig, og da starter vi gjerne prosessen tidligere enn fristen om det kommer kandidater som virker bra. 😊

 

Erfaringsmessig kommer uansett 90% av søknadene/henvendelsene den første uka annonsen er ute. 
 

Lykke til med ny jobb!

Anonymkode: 79491...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det offentlige er det noen retningslinjer for ansettelsesprosessen, men der er det heller ikke umulig å kalle inn til intervju før søknadsfristen. 

Det er jo et godt tegn. De har tro på deg 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Jeg ville tenkt det var litt suspekt faktisk. 

Anonymkode: aeb97...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer av og til. Spesielt tenker jeg hvis søkeren virker veldig interessant for stillingen, da vil vel arbeidsgiver ha deg så fort som mulig så du ikke rekker å finne noe annet. Jeg har akkurat fått jobb. Søkte, ble kalt inn til intervju og fått tilbud på en uke. Og det er fortsatt 2 uker til fristen går ut. Er privat da. Aldri vært borti en så rask tilsettelse i det offentlige og det er vel bra, men jeg syns også mange bruker unødvendig lang tid på ansettelsesprosessen noen ganger trenger de mer tid. Har også fått tilbakemelding på en annen jobb om at de har fått så mange søknader at prosessen vil ta mye lenger tid enn som var tenkt.. 

Anonymkode: 1a671...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er i det private så er det helt vanlig. Vi pleier alltid å kalle inn til intervju for fristen. Helt ærlig så er det nesten ikke vits å søke rett før fristen går ut, som regel har vi funnet noen vi er interesserte i før det. 

Anonymkode: ee60a...61a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt vanlig! 
Jeg jobber innen rekruttering og vi oppfordrer lederne til å kalle inn fortløpende. 

De beste kandidatene forsvinner fort, det er ingen tid å miste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid blitt innkalt før søknadsfristen har gått ut. 

Fått jobben har jeg gjort å. 

Anonymkode: 3138c...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Har søkt på en stilling som jeg virkelig ønsker meg.

Nå har jeg blitt innkallt til intervju i morgen men det er fortsatt 3 uker til søknadsfristen går ut. Er ikke det veldig rart?

Noen som har erfart dette?

Hilsen dritnervøs og nyutdanna ☺️

 

 

Anonymkode: b88c2...9b3

Hei

Det er ikke uvanlig at an kan blir kalt inn på intervju selv om søknadsfristen ikke har gått ut ennå, i mange stillingsannonser så står det at intervjuer gjøres fortløpende.

Lykke til😊

Anonymkode: 9c0a9...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hm.. Jeg ville tenkt det var litt suspekt faktisk. 

Anonymkode: aeb97...c19

Nei det er helt vanlig at dette gjøres, ikke noe suspekt med dette. Ikke skrem TS

Anonymkode: 9c0a9...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi både innkaller til intervju og ansetter før frist, hvis de riktige kandidatene dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...