Gå til innhold

Brudekjole-hvor dyrt? Når må den bestilles? Hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha et veldig nedskalert bryllup, så jeg ønsker ikke å bruke så fryktelig mye penger på kjole, men ønsker en ordentlig kjole, ønsker også å gå i en fysisk butikk, ikke kjøpe på nett, jeg er også overvektig, men i ferd med å gå ned i vekt, så jeg vil utsette kjolekjøpet lengst mulig, så noen spørsmål:

Hva regnes sol en rimelig brudekjole? Hva må jeg regne med å måtte betale?

Hvor lang tid i forveien bør jeg kjøpe/bestille kjole?

Jeg trenger sannsynligvis plus-size-kjole, kan kjøpe xl i noen kjoler, men mye jeg ikke passer, er det noen som har forslag til hvor jeg kan gå? Oslo-Drammens-området er aktuelt. 

Anonymkode: 6ff5e...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I butikk koster de som regel minst 10 000 kr. Jeg var i en butikk og der hadde de noen veldig enkle til 5000kr, men 10-15 000 er det vanligste. 

Det finnes mange kjoler på finn, men skjønner du helst vil gå til en fysisk butikk. Jeg var også litt skeptisk til å bestille på nett med tanke på størrelse. Det jeg gjorde var å bestille på nett til 3000kr, en størrelse større en jeg trodde jeg trengte for så å få sydd den inn på en brudekjolebutikk. Det kostet ca. 2300kr å få sydd den inn. Det tok en måned å få sydd den inn hos skredder. 

Men Fretex har kanskje noe? Eller så tror jeg det er en Brudesalong i Drammen som selger brukte brudekjoler til en litt billigere pris. Tror den heter Brudepikenes butikk. 

 

Anonymkode: 06335...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe brudekjole i fra salonger er det leveringstid på hvertfall 6 måneder som regel. Noen ganger kan man komme lengre frem i køen mot å betale mer.

Det finnes kjoler i alle prisklasser, men de fleste ligger på rundt 10-15 000.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig vil spare, så kjøp en brukt kjole på finn. Det er tusentals av brukt-een-gang kjoler til salg for en brøkdel av originalprisen. 

Anonymkode: 9b467...681

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det var litt det jeg frykta med pris. Hovedutfordringen er vel at jeg ikke føler meg vel i min egen kropp og må lete for å finne ting jeg synes er fint. Da er det kjipt å bruke 10-15000 samtidig som det er vanskelig å kjøpe ting uprøvd. 
gikk opp 30kg på 4 år(2 barn). Har allerede gått ned 10kg og håper å gå ned mer, men hvis jeg må regne minst 6 mnd kan jeg ikke vente så lenge, bryllupet er om 10 mnd

Jeg kommer nok til å dra å prøve, så får jeg se om jeg kommer over noe som føles verdt det 😊
-ts

Anonymkode: 6ff5e...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det flere gode butikker, mulig at du finner en der. Må helt sikkert sy den litt om , men det gjør dem til deg.

Anonymkode: a5286...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gifter meg i juni. Hadde prøvetimer i butikker i Oslo i september/oktober, og for enkelte kjoler (designere) ville det da vært behov for rush-bestilling for å få den i tide til å gjøre skredderjusteringer etc. Men for mange andre designere var jeg ute i god tid. Bestilte kjolen i oktober og fikk den i januar. 

Prisene varierer stort, men 15-30 000 var stort sett de jeg så på. Men, i september selger også mange butikker ut gamle prøvekjoler, og flere av disse var i pluss-size og til priser mellom 5-15 000. De er jo prøvd på i butikk så kan ha litt slitasje, men kan være verdt et forsøk.

Anonymkode: 62dba...9bf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt en brukt kjole. Ta den med til en systue. De kan tilpasse den til deg.

Anonymkode: e19a5...659

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen brudesalonger har en egen second hand- avdeling med nydelige brudekjoler som bare har blitt brukt én gang, til en rimeligere penge :) føler det er et tryggere alternativ enn å kjøpe brukt på Finn. 

Anonymkode: 2f73c...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en hvit knytekjole? Hvis ikke ville jeg gått for brukt, obs skredder har blitt kjempe dyrt kommer fort opp i 5000 kr bare i skredder.

Anonymkode: e14be...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...