Gå til innhold

Ramadan i barnehagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal jeg etterhvert bli tvunget til å måtte la barna mine høre høytlesning fra koranen også?

Lære om at det er greit med drap(selvtekt) så lenge det gjelder blodhevn,(men også som generell straff for forbrytelser..  Lære om rase/relegion-intoleranse.

Kan like gjerne lære å tolerere nazistiske ideologier. Eller flytte til mafiaens Sicilia. Starte på vendetta barneskole.

Anonymkode: d169d...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan fortelle om hvor farlig det er å ikke få i seg væske på så mange timer og helsefarene dehydrering fører med seg.

Anonymkode: c4fd0...0a5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surah al qadr snakker om ramadan i Quran. Det gjelder også deler av surah Baqarah verse 180-185 og 187, 

Anonymkode: ab509...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Ok, dere som er prinsipielt mot alt som minner om at religion er en del av kulturen skal bli synlig i barnehager. Jeg er ateist, men respekter et ståsted som jeg ikke er enig i.

Dere som er spesifikt mot at den islamske delen av vår kultur skal være synlig i barnehagen. Skjerp dere.

Akkurat nå er det muslimer på vakt for å i ytterste konsekvens dø for vår frihet i tjeneste for Konge og fedreland i forsvaret.

Akkurat nå er det muslimer på vakt på våre sykehus, slik at dem med sykdommer og skader kan få helsehjelp.

Og så videre... Men en markering av at det er Ramadan i barnehagen... skrekk og gru...

Akkurat nå er det mange personer på vakt, både i forsvaret og på sykehus, fra mange forskjellige religiøse og kulturelle bakgrunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (12 minutter siden):

Akkurat nå er det mange personer på vakt, både i forsvaret og på sykehus, fra mange forskjellige religiøse og kulturelle bakgrunner.

Helt korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei takk for forslaget om ramadan kalender. 🙂Hvor får kjøpt en slik kalender der man setter en stjerne hverdag?

Anonymkode: 493b7...335

Så på TikTok en dame klippet ut 30 stjerner og laget kalender med 30 dager.

ellers her https://www.joom.com/nb/products/630f2f2bd66bd80154456fc5?variant_id=630f2f2bd66bd81854456fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (9 timer siden):

Er det et sted den kristne fasten feires er det i barnehagene. Ungene kom hjem med fastelavnsris hvert år etter det jeg husker.

Ja, det var mitt poeng også, til brukeren som var så imot at noe så fælt som faste skulle kunne markeres i barnehagen. 

Anonymkode: b8101...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, gjengivelse av bilde fra ekstern kilde og latterliggjøring 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/26/2023 at 4:41 AM, AnonymBruker said:

Du hadde blitt rasende fordi noen hadde tatt seg tid til å lage mat til barnet ditt og introdusere barnet ditt for andre smaker enn de tørre kjøttkakene du serverer ? 😂 tenk om maten var vegetarisk og ikke halal? 😳 

også snakker vi om muslimer som er hysteriske fordi de ikke serverer barna svin, men så er du jammen lik når det gjelder halalmat 😂😂

Anonymkode: 4913c...248

Jeg ønsker ikke at det serveres tvilsomt halalslaktet kjøtt fra fra ei eller Anna avmagret ku som har beitet blikkbokser i grøftekantene i ett eller annet mindre sikkert land. Ei ku som ikke er mulig å spore, aldri har vært testet for tuberkulose og som er full av miljøgifter parasittmidler av himmelske dimensjoner og penicillinrester nei. 

Jeg ønsker heller ikke at det nøres opp under forskjeller hva gjelder mat. Har ett barn som har lært i barnehagen at svin er djevelens verk og at man ikke skal spise skinke og leverpostei. Hen tror det er farlig. Det har barnet ikke lært hjemme.

jeg skal forøvrig ikke si hvor jeg jobber, men jeg uttaler meg ikke på svakt grunnlag. Hverken som fagperson eller mor. 

Anonymkode: b0c61...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...