Gå til innhold

hvor langt kunne du kjørt for å få kjøpt garn du bare måååå ha?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har fri idag og vurderer kjøre 7 mil fordi jeg har lyst på islandsull :) 

Anonymkode: 816f9...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

jeg har fri idag og vurderer kjøre 7 mil fordi jeg har lyst på islandsull :) 

Anonymkode: 816f9...975

Takk,der minnet du meg på at jeg må på spar kjøp og kjøpe rundpinne😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt én time hver vei til garnbutikk en gang. Har også dratt en laaang omvei for å komme innom Garntopia en gang jeg var i Oslo. Stort sett bestiller jeg i stedet på nett, og har da betalt nesten en hundrelapp i frakt for å få garnet jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 times tid eller litt mer.🙈

Anonymkode: e99ef...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok kjørt 7 mil, eller ca en drøy time, en sjelden gang. Kanskje jeg hadde prøvd å kombinere det med andre "viktige innkjøp" i samme retning, hvis mulig. Det blir jo en liten utflukt, dette, så man kan like gjerne slå flere fluer i en smekk. 🛍️:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører så langt jeg vil for å få tak i det garnet jeg ønsker, fordi jeg fortjener å unne meg det beste! 💪🧶 Ikke la avstanden stoppe deg fra å få det du virkelig vil ha. Gjør det for deg selv, og kjenn på mestringsfølelsen når du endelig får tak i garnet! 💁‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender de ikke? :klo: 

Det er veldig dårlig kundeservice. Jeg kjører ikke om folk ikke gidder sende. Om selger/produsent skal gjøre seg «spesiell» eller «eksklusiv» ved å bare selge fra utsalg så kjører de det løpet. Men det er ikke en forretningsstrategi som fungerer på meg. Jeg ser bare dårlig service.

Anonymkode: 7f748...d95

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sender de ikke? :klo: 

Det er veldig dårlig kundeservice. Jeg kjører ikke om folk ikke gidder sende. Om selger/produsent skal gjøre seg «spesiell» eller «eksklusiv» ved å bare selge fra utsalg så kjører de det løpet. Men det er ikke en forretningsstrategi som fungerer på meg. Jeg ser bare dårlig service.

Anonymkode: 7f748...d95

This 👆🏼 jeg har enda ikke funnet et garn som ikke kan erstattes av noe annet som jeg kan bestille på nett. Ofte er det bare en hype på grunn av navnet garnet har fått. Så jeg kjører kun til garnbutikken vi har her, 20 min unna 

Anonymkode: 1910c...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som AB 😊

Jeg jobbet i Braathens (flyselskap). Fikk kjøpt billetter til null og niks. Samme med hotell verden rundt.

Jeg dro til Praha for å kjøpe garn 🤯😊

Anonymkode: 73b5e...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett reist 7 mil :) 

Med mindre jeg vet akkurat hvilken farge og garn jeg skal ha, eller om det er garnpakke, så bestiller jeg ikke på nett. Det er noe med å se fargene selv (farger kan avvike fra bilde til virkelighet) og evt sette sammen farger til mønster selv. Hvis det er ukjent garn så vil jeg helst kjenne på det også 

Men i hovedsak handler jeg ekstremt sjeldent garn på nett da jeg ønsker å støtte de lokale garnbutikkene sånn at de ikke blir nedlagt. Utenom Husfliden så har vi to uavhengige garnbutikker her som er startet opp av to unge kvinner. Vi hadde også en tredje, men den ble dessverre nedlagt for tre år siden. Jeg ønsker virkelig ikke at de to som er igjen skal måtte legge ned livsverket sitt pga folk handler på nett

(dette gjelder forsåvidt generelt nisjebutikker i byen. Folk kan ikke klage over dårlig utvalg i sentrumsgatene når de heller handler på nett eller utelukkende det gedigne kjøpesenteret som nesten bare består av kjedebutikker når de ikke støtter de som tør å satse, Ja, ofte er klærne, garnet eller interiøret dyrere, men samtidig så får du bedre kvalitet, ikke noe alle har eller går i hvis man heller bare handler på Nille og Hennes. Jeg velger å heller ha mindre klær og interiør men heller kvalitet og ikke noe alle andre har. Eller et overfylt hus der jeg skifter stil etter motebildet. På sikt så blir det billigere også. Sånn som med strikking; heller garn av god kvalitet og ren ull/merino/alpakka og plagg med mønster, hullmønster, patentstrikk på tynnere pinner som tar lengre tid enn ensfargede/stripete plagg i bkow-garn på pinne 12-15 som er unnagjort på ei uke og masseproduksjon. Jeg har fått så utrolig mange fine kommentarer på hjemmestrikk når jeg har det på meg, t.o.m flere ganger blitt spurt av ukjente på butikk om jeg kan ta av meg kåpen sånn at de kan få se hele genseren/kofta/vesten, nettopp pga det gir oppsikt og blir lagt merke til pga det er vakkert og mye jobb.  Sånn….det var dagens lille rant.

image.jpeg.bd0cf237635f8322d81783b01d1c15b5.jpeg
image.jpeg.5d8c21d337c9335412e17f13f8dc8289.jpeg

Denne f.eks, tok meg evigheter. Men jeg koste meg :) nydelig lammeullsgarn og pelsullgarn. Detaljene er heklet og brodert

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Hadde lett reist 7 mil :) 

Med mindre jeg vet akkurat hvilken farge og garn jeg skal ha, eller om det er garnpakke, så bestiller jeg ikke på nett. Det er noe med å se fargene selv (farger kan avvike fra bilde til virkelighet) og evt sette sammen farger til mønster selv. Hvis det er ukjent garn så vil jeg helst kjenne på det også 

Men i hovedsak handler jeg ekstremt sjeldent garn på nett da jeg ønsker å støtte de lokale garnbutikkene sånn at de ikke blir nedlagt. Utenom Husfliden så har vi to uavhengige garnbutikker her som er startet opp av to unge kvinner. Vi hadde også en tredje, men den ble dessverre nedlagt for tre år siden. Jeg ønsker virkelig ikke at de to som er igjen skal måtte legge ned livsverket sitt pga folk handler på nett

(dette gjelder forsåvidt generelt nisjebutikker i byen. Folk kan ikke klage over dårlig utvalg i sentrumsgatene når de heller handler på nett eller utelukkende det gedigne kjøpesenteret som nesten bare består av kjedebutikker når de ikke støtter de som tør å satse, Ja, ofte er klærne, garnet eller interiøret dyrere, men samtidig så får du bedre kvalitet, ikke noe alle har eller går i hvis man heller bare handler på Nille og Hennes. Jeg velger å heller ha mindre klær og interiør men heller kvalitet og ikke noe alle andre har. Eller et overfylt hus der jeg skifter stil etter motebildet. På sikt så blir det billigere også. Sånn som med strikking; heller garn av god kvalitet og ren ull/merino/alpakka og plagg med mønster, hullmønster, patentstrikk på tynnere pinner som tar lengre tid enn ensfargede/stripete plagg i bkow-garn på pinne 12-15 som er unnagjort på ei uke og masseproduksjon. Jeg har fått så utrolig mange fine kommentarer på hjemmestrikk når jeg har det på meg, t.o.m flere ganger blitt spurt av ukjente på butikk om jeg kan ta av meg kåpen sånn at de kan få se hele genseren/kofta/vesten, nettopp pga det gir oppsikt og blir lagt merke til pga det er vakkert og mye jobb.  Sånn….det var dagens lille rant.

image.jpeg.bd0cf237635f8322d81783b01d1c15b5.jpeg
image.jpeg.5d8c21d337c9335412e17f13f8dc8289.jpeg

Denne f.eks, tok meg evigheter. Men jeg koste meg :) nydelig lammeullsgarn og pelsullgarn. Detaljene er heklet og brodert

Så fin genser!

Jeg er helt enig med deg i at man bør handle i de lokale butikkene, men så er det dessverre slik at ikke alle av oss har gode lokale garnbutikker med bredt utvalg, selv ikke i mellomstore og større byer. Jeg har reist til nabobyen og lenger enn det for å kjøpe garn, men jeg bestiller også på nett.

Da er det fint at det er forskjell på nettbutikkene, for det må ikke være de store rene nettbutikkene, f.eks. Garnius og Strikkemekka, som utkonkurrerer de lokale frittstående. Stadig flere små butikker har nettbutikk, og jeg har fått god, personlig hjelp over nett og har kjøpt garn i flere frittstående garnbutikker på mindre og større steder, f.eks. i Rakkestad, i Fredrikstad, på Sunnmøre, i Lofoten, Bergen, Hillesvåg og i Oslo. Nettbutikk gir små, frittstående butikker et bein til å stå på.

Nå har det heldigvis åpnet en ny og nydelig garnbutikk med annet utvalg enn de andre, her jeg bor, og jeg handler svært sjelden på nett, men er altså ikke fremmed for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører virkelig ikke en meter for å få tak i garn - alt garn jeg MÅ ha kan jeg bestille på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønt blad skrev (8 minutter siden):

Så fin genser!

Jeg er helt enig med deg i at man bør handle i de lokale butikkene, men så er det dessverre slik at ikke alle av oss har gode lokale garnbutikker med bredt utvalg, selv ikke i mellomstore og større byer. Jeg har reist til nabobyen og lenger enn det for å kjøpe garn, men jeg bestiller også på nett.

Da er det fint at det er forskjell på nettbutikkene, for det må ikke være de store rene nettbutikkene, f.eks. Garnius og Strikkemekka, som utkonkurrerer de lokale frittstående. Stadig flere små butikker har nettbutikk, og jeg har fått god, personlig hjelp over nett og har kjøpt garn i flere frittstående garnbutikker på mindre og større steder, f.eks. i Rakkestad, i Fredrikstad, på Sunnmøre, i Lofoten, Bergen, Hillesvåg og i Oslo. Nettbutikk gir små, frittstående butikker et bein til å stå på.

Nå har det heldigvis åpnet en ny og nydelig garnbutikk med annet utvalg enn de andre, her jeg bor, og jeg handler svært sjelden på nett, men er altså ikke fremmed for det.

Takk🥰

Ja, jeg har også handlet av mindre nettbutikker sånn som Spøtteriet, Hillesvåg osv. Unngår de store. Men det er noe annet likevel med å kjenne på garnet og se fargene når det er garn man ikke har brukt før

Så bra at det har kommet ny garnbutikk :) her har vi også en som tar inn mye fint garn som ikke er av den vante sorten, strikket nettopp en vest med JH design, børstet ull, og det var helt nydelig. Der selger de også  CaMaRose, Filcolana og Hillesvåg, Permin som jeg liker veldig godt, samt Lofoten Wool :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kunne fint kjørt 10 mil hvis bare noen hadde solgt "islandsgarn" så nær... Dumt at ikke mine to "nestenlokalbutikker" selger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...