Gå til innhold

Nei, man er ikke transfobisk om man ikke vil date en trans!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan faktisk ikke noe for hvilket kjønn man tiltrekkes. Det å ikke ønske å date en transperson, er ingen preferanse. En preferanse blir for meg et aktivt valg man tar, men hva man tiltrekkes kan man ikke velge. 
Man er absolutt ikke transfobisk fordi man ikke ønsker å date en transperson. Det er rett og slett ingen logikk i det. 

Anonymkode: 823f3...8bb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver enkelt bør ha frihet til å velge sin partner basert på egne preferanser, verdier og ønsker. Det er ikke opp til andre å diktere hvem de skal date eller ikke. Å date noen som en ikke er interessert i eller tiltrukket av vil føre til et ulykkelig forhold. Det er viktig å date folk som gjør en lykkelig og som man passer sammen med. Man kan ikke shame eller vedta lover som tvinger folk til å elske eller være romantisk involvert med noen. 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til bekymring. Det er bare én artikkel, skrevet av én person som deler sin personlige mening. Den veier like mye/lite som din egen mening om ditt ønske å ikke være tiltrukket av en trans person.  Det er en artikkel, ikke en ny grunnlov.

Jeg tørr også å påstå at flertallet er enig med deg, så dette er bare en høylytt minoritet.

 

 

  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Leste nettopp en artikkel (husker ikke hvor, så jeg finner ikke linken), der det ligger en slags forventning at man i 2023 og fremover ikke skal fortelle at man er trans når man møter en man vil date, og at det forventes at dette ikke skal være vesentlig for hva som skjer videre. Det ble skrevet om at det er transfobisk å avbryte daten fordi man får vite at den man dater er trans når man møtes. Dette er jo noe man relativt fort vil avsløre når man møtes i virkeligheten, og vil være umulig å skjule, med mindre den ene er fullstendig sveiseblind. På tinder og andre plattformer er det imidlertid ganske enkelt å skjule dette med gode bilder etc.

Dette er jeg dypt uenig i. Man er da ikke transfobisk fordi man ikke tenner på en som biologisk er av sammen kjønn. Det får da være grenser for hva som skal krenke mennesker. Jeg kommer aldri noensinne til å hverken date eller ha sex med en transperson, men er da slett ikke transfobisk av den grunn. For ordens skyld, kunne ikke tenkt meg å ha sex med en 70-åring heller, uten at det betyr at jeg forakter eldre.

Men dessverre frykter jeg at woke-samfunnte sakte men sikkert vil definere også denne typen hendelser for krenkende atferd, og at det om få år vil være å anse som transfobisk og hatefullt å avslå en date p.g.a. at den andre er trans.

Anonymkode: 6938e...b1f

Hvorfor bryr du deg?

Kan ikke disse blekfeite ny-marxistene ta med seg det grønne håret sitt og piercingene i nesa, og bare drite og dra?

Hvilken rolle spiller det hva den slags rask måtte mene?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BasicBlondie

Jeg tror at det i 90% av tilfellene er mulig å se at en person er trans. 
Men ja, jeg er helt enig med deg! Er bare tull at det er transfobisk å ikke tiltrekkes av transpersoner🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener også at om man er trans så bør man opplyse om det i en datesetting. Hvor jeg hadde blitt utsatt for det så hadde jeg oppfattet det som om noen ville lure meg.

Anonymkode: a5bd7...566

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke transfob om du ikke vil date transfolk. Men å sende stykke meldinger, det kan være transfobisk. Og det er vel det som er poenget, men det fløy visst rett over hodet på deg.

Anonymkode: df418...730

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg? Noen av dere ser på hver minste lille ting som tvang. Tåler dere ingenting? Å buhu, noen skrev én artikkel. Du er fri til å date hvem du vil. Slutt å klage.

Anonymkode: d2a58...fbd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg mener også at om man er trans så bør man opplyse om det i en datesetting. Hvor jeg hadde blitt utsatt for det så hadde jeg oppfattet det som om noen ville lure meg.

Anonymkode: a5bd7...566

Nettopp. Da jeg datet, forventet jeg at mannen jeg prøvde å utvikle et forhold med, hadde "riktig" kjønnsorgan for hans eget kjønn, og kjønnsorgan som faktisk fungerer. Jeg hadde blitt svært så misfornøyd hvis jeg plutselig under avkledningen oppdaget at mannen hadde vagina eller en kunstig penis av hudfolder fra kjønnsleppene. Jeg ønsker velfungerende sexliv, og det innebærer velfungerende kjønnsorgan som er riktig for det kjønnet jeg tiltrekkes av. 

Anonymkode: 3c920...675

  • Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nei, du er ikke transfob om du ikke vil date transfolk. Men å sende stykke meldinger, det kan være transfobisk. Og det er vel det som er poenget, men det fløy visst rett over hodet på deg.

Anonymkode: df418...730

Du kan ikke tenke deg at folk sender stygge meldinger fordi de ikke ble opplyst på forhånd om at personen er trans, og fant det plutselig? Det kan være svært ubehagelig, og folk kan bli forbanna.

Anonymkode: 3c920...675

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruffen29 skrev (2 timer siden):

Hver enkelt bør ha frihet til å velge sin partner basert på egne preferanser, verdier og ønsker. Det er ikke opp til andre å diktere hvem de skal date eller ikke. Å date noen som en ikke er interessert i eller tiltrukket av vil føre til et ulykkelig forhold. Det er viktig å date folk som gjør en lykkelig og som man passer sammen med. Man kan ikke shame eller vedta lover som tvinger folk til å elske eller være romantisk involvert med noen. 

Helt riktig!! Alle skal få ta egne valg, tvang funker aldri. Du har disse WOKE-menneskene som er gale i hodet, kaller deg rasist eller andre ting pga du ikke vil date hvem som helst.

Anonymkode: a5f72...5a7

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BasicBlondie skrev (2 timer siden):

Jeg tror at det i 90% av tilfellene er mulig å se at en person er trans. 
Men ja, jeg er helt enig med deg! Er bare tull at det er transfobisk å ikke tiltrekkes av transpersoner🤦🏼‍♀️

Du har ikke vært i Asia skjønner jeg, mange av de er fantastisk flotte, og ser mer kvinnelige ute enn det jeg noen gang kommer til å gjøre. 

Anonymkode: 3bfdd...659

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

umAxa skrev (3 timer siden):

Ingen grunn til bekymring. Det er bare én artikkel, skrevet av én person som deler sin personlige mening. Den veier like mye/lite som din egen mening om ditt ønske å ikke være tiltrukket av en trans person.  Det er en artikkel, ikke en ny grunnlov.

Jeg tørr også å påstå at flertallet er enig med deg, så dette er bare en høylytt minoritet.

 

 

Ingen grunn til panikk, nei…

Derimot er det transfobisk å føle seg truet av en artikkel, eller følelsen av at samfunnet er så radikalt endret kun fordi man er åpnere om at det finnes flere kjønn og - identiteter og ønsker likebehandling.

Det er også ekstremt fordømmende når man tolker det til at det finnes en form for panel som legger press på hvem som skal finne hvem attraktive og blir så provosert av det at man må designe enda en tråd som grenser opp mot hetsing av transpersoner.

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Helt riktig!! Alle skal få ta egne valg, tvang funker aldri. Du har disse WOKE-menneskene som er gale i hodet, kaller deg rasist eller andre ting pga du ikke vil date hvem som helst.

Anonymkode: a5f72...5a7

Wow… 

Tenk at det sitter en ekte person og faktisk skriver slike innlegg og mener det. Uff.

Tvang, liksom…..🙄

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (5 minutter siden):

Wow… 

Tenk at det sitter en ekte person og faktisk skriver slike innlegg og mener det. Uff.

Tvang, liksom…..🙄

Ikke tvang, men forventning. 

Anonymkode: 3c920...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke tvang, men forventning. 

Anonymkode: 3c920...675

Jeg siterer ordet «tvang».

Det er heller ingen generell forventning om at man skal date noen som helst.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke tvang, men forventning. 

Anonymkode: 3c920...675

Hvis du ikke klarer å riste sv deg en forventning fra en som har skrevet noe på internett, foreslår jeg du holder deg unna.

Anonymkode: d2a58...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Det er helt riktig at en ikke er transfobisk selv om en ikke vil date noen som er transe. Folk bestemmer jo selv hvem de vil date og ikke. Ingen kan styre hvem de skal tenne på og forelske seg i. 

Transfobisk er når noen har en fryktblandet og fiendtlig holdning til transpersoner. Det som ikke er greit i det hele tatt. 

Men at folk ikke kan styre og bestemme hvem de tenner på og vil date og ikke vil date har ikke noe med frykt og fiendtlig holdning å gjøre. Folk er bare forskjellig. Det er naturlig å være forskjellig og tenne på forskjellig. Ingen er like. 

For min del hadde det ikke gjort noe om det viste seg at personen jeg datet egentlig var født det samme kjønn som meg, selv om jeg er heterofil. Fordi liker man og tenner på personen så liker man og tenner på personen for den de er, men alle er ikke som meg. Noen synes det blir helt feil å tenke på at personen egentlig var født samme kjønn som de selv. Det er helt greit så lenge det ikke er på grunn av fiendtlige holdninger. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Leste nettopp en artikkel (husker ikke hvor, så jeg finner ikke linken), der det ligger en slags forventning at man i 2023 og fremover ikke skal fortelle at man er trans når man møter en man vil date, og at det forventes at dette ikke skal være vesentlig for hva som skjer videre. Det ble skrevet om at det er transfobisk å avbryte daten fordi man får vite at den man dater er trans når man møtes. Dette er jo noe man relativt fort vil avsløre når man møtes i virkeligheten, og vil være umulig å skjule, med mindre den ene er fullstendig sveiseblind. På tinder og andre plattformer er det imidlertid ganske enkelt å skjule dette med gode bilder etc.

Dette er jeg dypt uenig i. Man er da ikke transfobisk fordi man ikke tenner på en som biologisk er av sammen kjønn. Det får da være grenser for hva som skal krenke mennesker. Jeg kommer aldri noensinne til å hverken date eller ha sex med en transperson, men er da slett ikke transfobisk av den grunn. For ordens skyld, kunne ikke tenkt meg å ha sex med en 70-åring heller, uten at det betyr at jeg forakter eldre.

Men dessverre frykter jeg at woke-samfunnte sakte men sikkert vil definere også denne typen hendelser for krenkende atferd, og at det om få år vil være å anse som transfobisk og hatefullt å avslå en date p.g.a. at den andre er trans.

Anonymkode: 6938e...b1f

Aldri i verden om jeg blir sammen med en transe. Blir de krenket av det, så får de bare bli det. Hvorfor skal folk bli krenket av det egentlig?
Jeg blir ikke krenket om en mann sier til meg at jeg ikke er aktuell pga ett eller annet. Da er hans preferanser og de kan ikke jeg gjøre noe med. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...