Gå til innhold

Slutter covid testene på et tidspunkt å slå ut?


Ava Mae

Anbefalte innlegg

Hele familien hadde covid i fjor vinter, alle testet positivt med 5 til 7 dagers intervaller og nå er vi der igjen. Nøyaktig de samme symptomene, nøyaktig de samme intervallene men ingen tester positivt. Er det mulig at testene slutter å detektere covid på et tidspunkt? Vi skal etter planen i et bursdagsselskap mot slutten av uka med eldre mennesker involvert, derfor jeg lurer på om jeg kan senke skuldrene eller om vi bør behandle dette som Covid selv med negative tester. Noen som har hørt eller opplevd noe lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk ikke hurtigtestene ut på dato da de nye Omicron-mutasjonene kom på banen? Altså at testene er laga for å slå ut på gamle mutasjoner av viruset, som ikke er i sirkulasjon lenger.

Uansett hvilket luftveisvirus du har eller ikke har i kroppen, er det vel ikke lurt å gå på besøk hvis du føler deg krank og har nøyaktig de samme symptomene som sist du hadde covid? Om viruset heter korona, rhino, RS, adeno eller influensa spiller ikke noen rolle. Feber og sykdom blir det lell.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har covid nå. Og den slo ut kraftig...på under et sekund med vanlig hurtigtest. Den sterke streken er covid. Andre er test for å sjekke om den er gyldig. Har tatt annen to dager etter den første med helt lik resultat.

 

Forskjellen fra omikron tidligere er at man får litt høyere feber?? Nesten 39 her. ( Normalt 36.4 )

IMG_20230318_103953.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...