Gå til innhold

Hører man selv at man synger dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører man egentlig selv at man synger dårlig? Ut i fra idol auditioner tenker jeg nei. Jeg syns jeg selv synger ok. La ut en video på snap story. Mange har sett den. Ingen har sagt noe hverken bra eller dårlig, men jeg tar det som en kjempe flause og kommer aldri til å dele video hvor jeg synger eller synge forran noen igjen. 

Anonymkode: e988e...c8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er både og. Min far hører ikke at han synger dårlig. Jeg kan selv høre at jeg synger dårlig, men mistenker at jeg synger enda dårligere enn jeg tror selv 😂😂😅

Anonymkode: 3a7df...f83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg synger dårlig og hører det selv.

Anonymkode: 877f0...d8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hører man egentlig selv at man synger dårlig? Ut i fra idol auditioner tenker jeg nei. Jeg syns jeg selv synger ok. La ut en video på snap story. Mange har sett den. Ingen har sagt noe hverken bra eller dårlig, men jeg tar det som en kjempe flause og kommer aldri til å dele video hvor jeg synger eller synge forran noen igjen. 

Anonymkode: e988e...c8e

Det er jo flust av de som har vært med på Idol og blitt forbanna på dommerne når de påpekte dårlig sangstemme. 

Enkelte ganger synes jeg foreldrene burde sagt sannheten om den stemmen.

De som trur de wr flinke er jo morsomt å se på 😂

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører om andre synger dårlig og syns selv jeg er helt middels. Så itifra det bør man jo ha en aning selv...

Anonymkode: 9960b...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet iallefall at jeg er fullstendig tonedøv og synger helt grusomt, værre enn 10 bakgårdskatter i parringstid. Synger verken aleine eller foran andre (naturlig nok). Jeg har mer selvinnsikt enn sangstemme på dette området for å si det sånn. Heldigvis!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger helt forferdelig, men synes selv det oppriktig høres veldig bra ut inne i hodet mitt når jeg synger. Er verre å høre på opptak etterpå, da hører jeg hvor surt det faktisk er. 😂

Anonymkode: 27c49...d85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hører man egentlig selv at man synger dårlig? Ut i fra idol auditioner tenker jeg nei. Jeg syns jeg selv synger ok. La ut en video på snap story. Mange har sett den. Ingen har sagt noe hverken bra eller dårlig, men jeg tar det som en kjempe flause og kommer aldri til å dele video hvor jeg synger eller synge forran noen igjen. 

Anonymkode: e988e...c8e

Hvis du er tonedøv, hører du ikke at du synger dårlig. Ei jeg kjenner synger konstant falskt og hun tror jeg ikke hører det. Men folk som vanligvis synger rent kan bomme på tonen hvis de er ukonsentrerte, nervøse, overgira, andpustne (hvis de har et heseblesende  danseshow mens de synger), men da hører de at de bommet selv. Under store liveshow kan artister ha problemer med å høre seg selv og bomme på tonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet sammen med en totalt tonedøv pedagog. Hun satt og lærte ungene sanger og vi kjente ikke igjen melodiene i det hele tatt, var helt umulig å synge med for oss.

Anonymkode: 5b812...94f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger i kor, og jeg kan garantere deg at det ikke er alle som hører at de selv synger dårlig 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (2 minutter siden):

Jeg synger i kor, og jeg kan garantere deg at det ikke er alle som hører at de selv synger dårlig 🤣

Men får de da beskjed om at de synger dårlig, eller synger de med lykkelig uvitende om at de synger dårlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (5 minutter siden):

Hvis du er tonedøv, hører du ikke at du synger dårlig. Ei jeg kjenner synger konstant falskt og hun tror jeg ikke hører det. Men folk som vanligvis synger rent kan bomme på tonen hvis de er ukonsentrerte, nervøse, overgira, andpustne (hvis de har et heseblesende  danseshow mens de synger), men da hører de at de bommet selv. Under store liveshow kan artister ha problemer med å høre seg selv og bomme på tonen. 

Det tror jeg. Min far og flere slektninger er tonedøve, de treffer ikke en eneste tone men synger ufortrødent videre 🤯

Selv hadde jeg en middels sangstemme i yngre år, greide hvertfall å treffe tonene. Men ila av 40-årene er det som om stemmen min har forsvunnet, jeg greier ikke å gå opp i tonene og har store problemer med å treffe tonen. Jeg hører det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synger helt forferdelig, men synes selv det oppriktig høres veldig bra ut inne i hodet mitt når jeg synger. Er verre å høre på opptak etterpå, da hører jeg hvor surt det faktisk er. 😂

Anonymkode: 27c49...d85

Hehe, samme her. Det høres helt fint ut i bilen! Men jeg synger aldri offentlig. Er en mester til å mime 😄

Anonymkode: d97b9...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (12 timer siden):

Men får de da beskjed om at de synger dårlig, eller synger de med lykkelig uvitende om at de synger dårlig?

De får beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det spørs hva du mener med dårlig.

De som har et greit gehør hører hvis de synger falskt, og motsatt, de som ikke har gehør hører det ikke.

Men det er ikke noen stor sammenheng mellom gehør og sangstemme. 

Jeg har ikke en god sangstemme, men jeg synger reint.

Venninnen min har en nydelig sangstemme, men kunne ikke sunget reint selv om det sto om livet. 

Anonymkode: 7cbfc...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (13 minutter siden):

Og? Må forlate koret?

Tror de får lov å være med, men de må hviske-synge eller synge helt uten lyd.

Anonymkode: c9245...d07

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (13 minutter siden):

Og? Må forlate koret?

De fleste (voksne) mennesker tar slike tilbakemeldinger innover seg, og velger å slutte i koret selv når de innser at de ikke kan å synge. De aller fleste finner dette ut selv på forhånd, og ingen trenger å si fra til dem. Det er ganske stor forskjell på å synge alene og synge i kor - og det er det mange sin finner ut når de forsøker å synge sammen med andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...