Gå til innhold

Oss damer som er single i mer enn 2 år, tyder det på at det er noe galt med oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (13 minutter siden):

Nå er det ikke noen hersketeknikk å etterspørre en viss forståelse eller takhøyde for andres opplevelser, ei heller "vokting av høy moral", apropos hersketeknikker. Jeg synes som sagt en må kunne lufte tanker rundt egen situasjon uten at andre i lignende situasjoner skal bli støtt av dette.

Så ser jeg av det du skriver at dette kanskje ikke er helt dagen for slike refleksjoner, så jeg anbefaler å la det ligge til en bedre dag og kanskje tenke litt over det da :)

 

401533483_Screenshot2023-03-19at15_01_59.png.77d798209d7ee107f7b661a12f0f6cc5.png958117477_Screenshot2023-03-19at15_02_30.png.608d891a1af66278015ba465cddd94e8.png

Dette er absolutt dagen for refleksjoner. jeg sier fra om jeg trenger hjelp til å velge dager der jeg tenker eller ikke. Jeg hører hva du sier, men er ikke enig med deg. jeg sa at jeg opplevde tråden som ekkel da den stilte spørsmål om det er noe galt des hvinner om de ikke blir valgt av en mann innen 2 år. Det må være takhøyde her også. Jeg kan også mene og spørre om ting.  Om du holder på med rydding i tråden, kan du for eksempel ta for deg en av disse postene?

Endret av Helene1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Dette er absolutt dagen for refleksjoner. jeg sier fra om jeg trenger hjelp til å velge dager der jeg tenker eller ikke.

Kun et velment råd. Det er som du sier så klart opp til deg om du tar det eller ikke. 

Sitat

Jeg hører hva du sier, men er ikke enig med deg. jeg sa at jeg opplevde tråden som ekkel da den stilte spørsmål om det er noe galt des hvinner om de ikke blir valgt av en mann innen 2 år. Det må være takhøyde her også.

Du skrev vel egentlig at du mente det var "ekkel oppførsel av TS". Mulig at du egentlig mente å si at tråden var eller ble ekkel som følge av diskusjonen, men at å dele bekymringer og fortvilelser over egen situasjon skulle være "ekkelt" virker ikke helt rimelig. 

Sitat

 

Jeg kan også mene og spørre om ting. 


 

Utvilsomt.

Sitat

Om du holder på med rydding i tråden, kan du for eksempel ta for deg en av disse postene?

En av hvilke poster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Kun et velment råd. Det er som du sier så klart opp til deg om du tar det eller ikke. 

Du skrev vel egentlig at du mente det var "ekkel oppførsel av TS". Mulig at du egentlig mente å si at tråden var eller ble ekkel som følge av diskusjonen, men at å dele bekymringer og fortvilelser over egen situasjon skulle være "ekkelt" virker ikke helt rimelig. 

Utvilsomt.

En av hvilke poster? 

Jeg har hørt din mening og er ikke enig.

Screenshot 2023-03-19 at 15.02.30.png

Screenshot 2023-03-19 at 15.01.59.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden kommer til å leve evig 😅

Anonymkode: a2487...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tenker på damer på 30+ som har barn fra tidligere på deltid.. 

Men det at damer ikke blir «valgt»/ «tatt» inn i forhold av en mann, tyder det på at noe er feil med dama? De mest attraktive blir vel tatt? 

Anonymkode: a2487...58b

Jeg dater, avviser og venter på at det jeg vil ha og er på utkikk etter skal dukke opp. Så singel på 3.året fordi jeg ikke har villet bli tatt.  

Anonymkode: 7464c...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vil heller si at menn og kvinner på 35+ UTEN barn har bagasje. Det er dem det er noe galt med, åpenbart.

Anonymkode: 577f9...4e9

😂😂😂😂

Anonymkode: c2924...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel helt an på hvilken innsats man selv legger inn for å bli «tatt», og om man i det hele tatt ønsker kjæreste.

Anonymkode: 21611...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysingel etter at jeg gikk ut av forholdet. Jeg ønsker ikke å «bli tatt», derfor er singel. Hvis jeg «legger meg ut på markedet» så får jeg alltid positiv respons, men det er ikke sånn at menn bare kan plukke meg som en is i frysedisken. Jeg har litt mer krav enn bare at det er en mann.

Anonymkode: 54e1e...071

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (3 timer siden):

Jeg forventer nok en viss standard i mindre grad enn jeg etterspør den og jeg trekker ikke frem noen som spesielt lite hensynsfulle, men ville trodd en kanskje var i en situasjon til å ha en viss forståelse. Forumet sliter allerede med de som oppfører seg ufint når noen spør om råd eller hjelp, men at en i tillegg skal forholde seg til at noen blir støtt over at en deler sine bekymringer og fortvilelser over egen situasjon tror jeg er uheldig. 

Det tviler jeg svært stekt på. 

edit: Og sannelig så det ikke ut til å stemme:

Jeg bruker lol aggresivt 😅 Positivt også

Ts måte å søke støtte og svar, var å dra en hel gruppe ned med seg. For å være ærlig tenkte jeg at dette var et, ånei alene mødre, fysj kvinner over 30 innlegg, å ikke skrevet av en person som faktisk sørger over eget kjærlighetsliv. Men jeg har medfølelse for den situasjonen ts står i, om hun faktisk står i den

Til ts

Det er synd du tror det er noe galt med deg, for at du som du sier, ikke blir valgt. Det er også trist at du legger så lite tanke og tyngde i hva du trenger i et forhold, forbi det å bli valgt. Det høres hvertfall slik ut, utifra denne tråden. Å spesielt når du har barn, som også har behov man må ta hensyn til. Blir du forelsket i mennene du ikke ender i forhold med? Forstår du vil ha kjæreste, men det høres ut som om du bryr deg mer om å ha kjæreste, enn hvem det er du ender som kjæreste med. Det kan ikke være en god følelse for han du eventuelt blir sammen med heller. Håper du møter en som følelsene blomstrer med, som du virkelig blir glad i, å som selvsagt blir en trygg person i livet til barna dine også 😊

Endret av Rosakatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (39 minutter siden):

Jeg bruker lol aggresivt 😅 Positivt også

Ts måte å søke støtte og svar, var å dra en hel gruppe ned med seg. For å være ærlig tenkte jeg at dette var et, ånei alene mødre, fysj kvinner over 30 innlegg, å ikke skrevet av en person som faktisk sørger over eget kjærlighetsliv. Men jeg har medfølelse for den situasjonen ts står i, om hun faktisk står i den

Til ts

Det er synd du tror det er noe galt med deg, for at du som du sier, ikke blir valgt. Det er også trist at du legger så lite tanke og tyngde i hva du trenger i et forhold, forbi det å bli valgt. Det høres hvertfall slik ut, utifra denne tråden. Å spesielt når du har barn, som også har behov man må ta hensyn til. Blir du forelsket i mennene du ikke ender i forhold med? Forstår du vil ha kjæreste, men det høres ut som om du bryr deg mer om å ha kjæreste, enn hvem det er du ender som kjæreste med. Det kan ikke være en god følelse for han du eventuelt blir sammen med heller. Håper du møter en som følelsene blomstrer med, som du virkelig blir glad i, å som selvsagt blir en trygg person i livet til barna dine også 😊

TS her. Jeg har som sagt møtt kun 4 menn på dater, alle fra Tinder. Har ikke møtt andre menn i jobbsammenheng eller privat. Så jeg vet ikke om det er dårlig tegn at det ikke ble noe med en av de 4? Møtte 3 av de 1 gang og 1 av de 2 ganger. Alle på café. Så jeg vet ikke.

Det jeg ser etter i en mann er en bestevenn som jeg kan prate med om alt, gi og få kjærlighet av, gjøre hyggelige ting med. Har to barn 50% og jeg har ingen hast med å involvere barna mine rett etter å ha fått ny kjæreste.

Ts

Anonymkode: a2487...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her. Jeg har som sagt møtt kun 4 menn på dater, alle fra Tinder. Har ikke møtt andre menn i jobbsammenheng eller privat. Så jeg vet ikke om det er dårlig tegn at det ikke ble noe med en av de 4? Møtte 3 av de 1 gang og 1 av de 2 ganger. Alle på café. Så jeg vet ikke.

Det jeg ser etter i en mann er en bestevenn som jeg kan prate med om alt, gi og få kjærlighet av, gjøre hyggelige ting med. Har to barn 50% og jeg har ingen hast med å involvere barna mine rett etter å ha fått ny kjæreste.

Ts

Anonymkode: a2487...58b

4 stykk er ikke så mange, så tror nok ikke du trenger å bekymre deg 😊 Det skal jo egentlig litt til, før det kan klaffe med noen, spesielt når man møtes i en sånn setting som tinder date, hvor man veldig fort skal finne ut om man vil gå videre eller ikke. Ikke at det ikke kan gå bra, men personlig tror jeg det å omgås noen naturlig flere ganger, eller over en god stund i en aktivitet kanskje, hvor man kan ha det litt gøy sammen, gjør det lettere for følelser å blusse opp. Men er selv ikke erfaren i dating, så ta alt jeg sier med klype salt 😅 Er du mest komfortabel cafe date, eller er det å ta med daten på noe annet, noe du kunne tenkt deg? Tennis? Gå tur? (Kanskje skummelt med fremmed mann) Noe annet? Har ingen ideer, men det er jo fantasien som stopper en. Åsså er jo tinder spesielt et litt vanskelig sted sånn generelt. 

Høres veldig koselig ut, godt å høre at du har noe du ser etter. Lykke til i søket etter han 😊🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (29 minutter siden):

4 stykk er ikke så mange, så tror nok ikke du trenger å bekymre deg 😊 Det skal jo egentlig litt til, før det kan klaffe med noen, spesielt når man møtes i en sånn setting som tinder date, hvor man veldig fort skal finne ut om man vil gå videre eller ikke. Ikke at det ikke kan gå bra, men personlig tror jeg det å omgås noen naturlig flere ganger, eller over en god stund i en aktivitet kanskje, hvor man kan ha det litt gøy sammen, gjør det lettere for følelser å blusse opp. Men er selv ikke erfaren i dating, så ta alt jeg sier med klype salt 😅 Er du mest komfortabel cafe date, eller er det å ta med daten på noe annet, noe du kunne tenkt deg? Tennis? Gå tur? (Kanskje skummelt med fremmed mann) Noe annet? Har ingen ideer, men det er jo fantasien som stopper en. Åsså er jo tinder spesielt et litt vanskelig sted sånn generelt. 

Høres veldig koselig ut, godt å høre at du har noe du ser etter. Lykke til i søket etter han 😊🍀

Klart det skal litt til før det klaffer. Det har jeg nok glemt litt i denne prosessen. Og en feil jeg gjør er å sammenligne meg med andre som får seg kjæreste fort. Ikke bra å sammenligne seg. Noen er enten heldige eller tar første muligheten de får. Jeg er åpen for å prøve annen type date enn café. Skal tenke mer på det, og greit å tenke på å møte menn i det virkelige liv også istedet for bare på Tinder. Kanskje begynne med en aktivitet der jeg kan møte menn mer naturlig. Selv om jeg ennå ikke aner hva det kan være ennå.

Tusen takk! ❤️ Skal ikke gi opp, og tror det er nok «femcel-tråder» for et helt liv her på KG nå. Skal prøve å ikke lage flere 😅 

Anonymkode: a2487...58b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 18.49):

Klart det skal litt til før det klaffer. Det har jeg nok glemt litt i denne prosessen. Og en feil jeg gjør er å sammenligne meg med andre som får seg kjæreste fort. Ikke bra å sammenligne seg. Noen er enten heldige eller tar første muligheten de får. Jeg er åpen for å prøve annen type date enn café. Skal tenke mer på det, og greit å tenke på å møte menn i det virkelige liv også istedet for bare på Tinder. Kanskje begynne med en aktivitet der jeg kan møte menn mer naturlig. Selv om jeg ennå ikke aner hva det kan være ennå.

Tusen takk! ❤️ Skal ikke gi opp, og tror det er nok «femcel-tråder» for et helt liv her på KG nå. Skal prøve å ikke lage flere 😅 

Anonymkode: a2487...58b

Femcel-tråder …. Hm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 18.49):

Klart det skal litt til før det klaffer. Det har jeg nok glemt litt i denne prosessen. Og en feil jeg gjør er å sammenligne meg med andre som får seg kjæreste fort. Ikke bra å sammenligne seg. Noen er enten heldige eller tar første muligheten de får. Jeg er åpen for å prøve annen type date enn café. Skal tenke mer på det, og greit å tenke på å møte menn i det virkelige liv også istedet for bare på Tinder. Kanskje begynne med en aktivitet der jeg kan møte menn mer naturlig. Selv om jeg ennå ikke aner hva det kan være ennå.

Tusen takk! ❤️ Skal ikke gi opp, og tror det er nok «femcel-tråder» for et helt liv her på KG nå. Skal prøve å ikke lage flere 😅 

Anonymkode: a2487...58b

Det hadde vært fint 😊 Det å leve i ufrivillig sølibat er ikke greit å rakke ned på noen for, enten de er menn eller kvinner. Eller jeg vet ikke hva femcel betyr … men det høres ikke spesielt hyggelig ut. Jeg spiller ikke mye poker, men du har et veldig tydelig tegn, som gjør at jeg kjenner deg igjen i trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2023 at 12:11 PM, AnonymBruker said:

Nei, men å totalt utelukke det er jo litt enkelt. Jeg hører gang på gang om menn som sier; jeg skal ikke ta ansvar for en annen manns avkom». Synes det utsagnet er så jævlig utgått. Finn på noe annet å si. Kan jo være man forelsker seg i en vakker dame som er midt i blinken, men så skal man ikke satse fordi man må tilbringe litt tid med barnet hennes. Det er trist det. 

Anonymkode: 5f883...851

Veldig enig med deg. Ser alltid for meg ganske kjipe menn som sier slikt egentlig. Innbitte, bitre, gjerrige og mangel på omsorg og omtanke. I disse dager har barna nesten alltid en pappa/mamma som tar seg av ansvar, oppdragelse og økonomi for ungen. Veldig mange har 50%. Selv har jeg datet to menn med barn, begge sønner i skolealder, før jeg selv ble mor og nå selv har et barn 50% i skolealder jeg fikk relativt ung med godt samarbeid med en godt bemidlet far som overhode ikke trenger økonomisk hjelp. Husker som barnløs at jeg tenkte disse guttene var skjønne og var liksom ikke mer enn det, satt ikke der innbitt med tanker om at ikke faen skal jeg forsørge en annen dame sitt avkom. Hva slags mennesker er dette? 🤷‍♀️

Anonymkode: 84fb3...0a2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble lagt an på av en tjue år yngre, hyggelig og veldig pen mann for noen dager siden.
En så fin fyr som legger an på ei "gammel" dame? Må være noe rart, tenkte jeg, og gikk hjem og la meg 😂

Anonymkode: 12dcc...48e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Veldig enig med deg. Ser alltid for meg ganske kjipe menn som sier slikt egentlig. Innbitte, bitre, gjerrige og mangel på omsorg og omtanke. I disse dager har barna nesten alltid en pappa/mamma som tar seg av ansvar, oppdragelse og økonomi for ungen. Veldig mange har 50%. Selv har jeg datet to menn med barn, begge sønner i skolealder, før jeg selv ble mor og nå selv har et barn 50% i skolealder jeg fikk relativt ung med godt samarbeid med en godt bemidlet far som overhode ikke trenger økonomisk hjelp. Husker som barnløs at jeg tenkte disse guttene var skjønne og var liksom ikke mer enn det, satt ikke der innbitt med tanker om at ikke faen skal jeg forsørge en annen dame sitt avkom. Hva slags mennesker er dette? 🤷‍♀️

Anonymkode: 84fb3...0a2

Så godt at det finnes andre oppegående mennesker der ute, som ikke driver å har sånne "urgamle" tanker ang folk med barn med delt omsorg. Synes det er ufattelig trist at enkelte har slike holdninger. Jeg deler selv ansvar for et barn med en godt bemidlet far. Så ja, styrer unna de mennene. De får finne de helt feilfrie uten barn antakelig. 

Anonymkode: 5f883...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...