Gå til innhold

Oss damer som er single i mer enn 2 år, tyder det på at det er noe galt med oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (6 minutter siden):

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å dele din situasjon og dine tanker rundt denne. Her tror jeg vi som "tilskuere" som velger å gå inn i tråder må ha en viss takhøyde, og forhåpemtligvis viser svarene at svaret på spørsmål i åpningsposten er nei :)

 

Du synes ikke selv det er en litt "ekkel oppførsel" å karakterisere det at noen deler sine tanker rundt egen situasjon og en viss fortvilelse over denne, på måten du gjør? 

Greit å være bekymret over segselv, men å undre om at alle i som er single i 2+ år er det noe direkte galt med, er usympatisk

Ts valgte selv å si oss, ikke meg 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tenker på damer på 30+ som har barn fra tidligere på deltid.. 

Men det at damer ikke blir «valgt»/ «tatt» inn i forhold av en mann, tyder det på at noe er feil med dama? De mest attraktive blir vel tatt? 

Anonymkode: a2487...58b

Mange single barnløse menn vil absolutt IKKE ha kjæreste som har barn før. 

Endret av Cisco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (8 minutter siden):

Nei, det synes jeg ikke. TS sier oss og ikke meg. Jeg tåler å bli støtt, men føler meg også berettiget til å ha min mening.

Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Greit å være bekymret over segselv, men å undre om at alle i som er single i 2+ år er det noe direkte galt med, er usympatisk

Ts valgte selv å si oss, ikke meg 

Jeg skjønner at dere føler det slik, og kanskje er det vanskeligere å utvise den grad av storsinn jeg etterspør når en står nærmere situasjonen selv, men jeg skulle ønske at vi klarte å håndtere slike spørsmål tilsynelatende stilt i god tro og i en viss grad av fortvilelse på en litt mer empatisk og storsinnet måte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (2 timer siden):

Jeg trodde det var ganske åpenbart at jeg generaliserte her? 

Ja. Du generaliserte og var helt på viddene. Kommentaren din (din såkalte generalisering) var totalt irrelevant i den virkelige verden.

Anonymkode: 577f9...4e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cisco skrev (Akkurat nå):

Mange single barnløse menn vil absolutt IKKE kjæreste som har barn før. 

I likhet med mange kvinner. Det å ønske seg barn eller ikke er en preferanse som må være lik for at et forhold skal fungere. Det å si at alenemødre har bagasje og er plassert lavere på hylla, er noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Spørs jo en del om man vil bli "tatt", da.

Jeg er høyst frivillig singel, trenger mer enn to års pause fra menn.

Anonymkode: adae3...3ed

Støtter meg bak denne. Jeg har selv valgt å være singel. Syns det er godt å bruke tid på meg selv, og ikke bare stupe inn i noe. Er jo ikke ung lenger 😅

 

K36

Anonymkode: bb452...e3c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er stolt alenemor. Jeg vet hva jeg er, og hva jeg vil ha. Jeg velger ikke en mann som ikke vil ha meg, barnløs eller ikke 😊

Man må selv være klar på hva man ønsker og vil ha i et forhold, og velge deretter. Da unngår man slike leveregler som «jeg er ikke god nok fordi jeg er enslig mor med barn, og han har ikke barn og vil ikke ha meg fordi jeg har barn». 
 

Jeg har truffet på de mennene. Men der har samtalen også stoppet! 😊

Anonymkode: bb452...e3c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner at dere føler det slik, og kanskje er det vanskeligere å utvise den grad av storsinn jeg etterspør når en står nærmere situasjonen selv, men jeg skulle ønske at vi klarte å håndtere slike spørsmål tilsynelatende stilt i god tro og i en viss grad av fortvilelse på en litt mer empatisk og storsinnet måte. 

 

jeg liker at du forventer høy standard av meg, men om vi skal ta regnskap i storsinn og empati, er ikke jeg nominert engang. Jeg kan være krass og kjip, men at jeg er den som bør trekkes frem som en som må jobbe med empati og storsinn i tråden eller på KG, er ikke greit. Jeg kan jobbe med meg selv i likhet med alle andre, men jeg vil ha meg frabedt å bli trukket frem som en som er spesielt lite hensynsfull.

Endret av Helene1982
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40+ med et barn 100% av tiden.

Om det er noe galt med meg eller ikke i en manns øyne, driter jeg i. Jeg er ferdig med menn!! Skal ikke på date, og ser overhodet ikke etter å ha en mann i livet mitt. Ikke ff eller noe som helst annet.

Anonymkode: 6c5b0...625

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (17 minutter siden):

Jeg skjønner at dere føler det slik, og kanskje er det vanskeligere å utvise den grad av storsinn jeg etterspør når en står nærmere situasjonen selv, men jeg skulle ønske at vi klarte å håndtere slike spørsmål tilsynelatende stilt i god tro og i en viss grad av fortvilelse på en litt mer empatisk og storsinnet måte. 

 

Lol

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er 40+ med et barn 100% av tiden.

Om det er noe galt med meg eller ikke i en manns øyne, driter jeg i. Jeg er ferdig med menn!! Skal ikke på date, og ser overhodet ikke etter å ha en mann i livet mitt. Ikke ff eller noe som helst annet.

Anonymkode: 6c5b0...625

Ok. Det er notert!

Anonymkode: 40278...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er 40+ med et barn 100% av tiden.

Om det er noe galt med meg eller ikke i en manns øyne, driter jeg i. Jeg er ferdig med menn!! Skal ikke på date, og ser overhodet ikke etter å ha en mann i livet mitt. Ikke ff eller noe som helst annet.

Anonymkode: 6c5b0...625

Hvordan klarer du det? Aldri sex eller nærhet med en mann? 
 

Ts

Anonymkode: a2487...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (31 minutter siden):

jeg liker at du forventer høy standard av meg, men om vi skal ta regnskap i storsinn og empati, er ikke jeg nominert engang. Jeg kan være krass og kjip, men at jeg er den som bør trekkes frem som en som må jobbe med empati og storsinn i tråden eller på KG, er ikke greit. Jeg kan jobbe med meg selv i likhet med alle andre, men jeg vil ha meg frabedt å bli trukket frem som en som er spesielt lite hensynsfull.

Jeg syns du er den mest empatiske her inne, så du har en nominasjon fra meg. Du er hensynsfull og sier ifra når andre ikke er det

👏😄🤩 

Jeg skulle til å si unnskyld til lille fisk for å avslå han med et lol, men så leste jeg meldingen igjen å ble sint igjen, så lar det stå i trass og barnslighet 😅 Du derimot bruker ordene dine, er åpen, og samhandler 👏 Applaus igjen 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Jeg syns du er den mest empatiske her inne, så du har en nominasjon fra meg. Du er hensynsfull og sier ifra når andre ikke er det

👏😄🤩 

Jeg skulle til å si unnskyld til lille fisk for å avslå han med et lol, men så leste jeg meldingen igjen å ble sint igjen, så lar det stå i trass og barnslighet 😅 Du derimot bruker ordene dine, er åpen, og samhandler 👏 Applaus igjen 

Jeg mente egentlig lol 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Jeg mente egentlig lol 😂

🤣🤣 🥲 I lollens navn står vi sammen 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om en voksen dame en gang, som alltid hadde tilpasset seg mannen hun var sammen med. Det ble sykelig til slutt og hun innså at forhold ikke var noe for henne. Jeg ble så inspirert av den damen der og jeg kjente meg igjen. Noen damer (meg selv inkl) har en tendens til å gjøre mannen om til hele livet sitt. Jeg har mistet SÅ mye tid på å fokusere på de jeg har vært sammen med. Og hva sitter jeg igjen med? Minner. Nei, sett dere selv først damer, alltid! Jeg holder meg singel til jeg finner en som er genuint snill og god og voksen ikke minst. Singel på 4. året

Anonymkode: 5f883...851

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene1982 skrev (1 time siden):

jeg liker at du forventer høy standard av meg, men om vi skal ta regnskap i storsinn og empati, er ikke jeg nominert engang. Jeg kan være krass og kjip, men at jeg er den som bør trekkes frem som en som må jobbe med empati og storsinn i tråden eller på KG, er ikke greit. Jeg kan jobbe med meg selv i likhet med alle andre, men jeg vil ha meg frabedt å bli trukket frem som en som er spesielt lite hensynsfull.

Jeg forventer nok en viss standard i mindre grad enn jeg etterspør den og jeg trekker ikke frem noen som spesielt lite hensynsfulle, men ville trodd en kanskje var i en situasjon til å ha en viss forståelse. Forumet sliter allerede med de som oppfører seg ufint når noen spør om råd eller hjelp, men at en i tillegg skal forholde seg til at noen blir støtt over at en deler sine bekymringer og fortvilelser over egen situasjon tror jeg er uheldig. 

Rosakatt skrev (1 time siden):

Lol

Det tviler jeg svært stekt på. 

edit: Og sannelig så det ikke ut til å stemme:

Rosakatt skrev (19 minutter siden):

 

Jeg skulle til å si unnskyld til lille fisk for å avslå han med et lol, men så leste jeg meldingen igjen å ble sint igjen, så lar det stå i trass og barnslighet 😅 

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Jeg forventer nok en viss standard i mindre grad enn jeg etterspør den og jeg trekker ikke frem noen som spesielt lite hensynsfulle, men ville trodd en kanskje var i en situasjon til å ha en viss forståelse. Forumet sliter allerede med de som oppfører seg ufint når noen spør om råd eller hjelp, men at en i tillegg skal forholde seg til at noen blir støtt over at en deler sine bekymringer og fortvilelser over egen situasjon tror jeg er uheldig. 

Det tviler jeg svært stekt på. 

Ok det er nok nå. Jeg aner ikke om disse hersketeknikkene vanligvis fungerer for deg, men at du har tatt på deg en kappe og blitt forumets vokter av høy moral er jeg positiv til, men også litt fnis. Jeg har full tillit til at TS tåler kritikk, da hun var mer opptatt av om hun hadde støtt noen enn å bli krenket selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tenker på damer på 30+ som har barn fra tidligere på deltid.. 

Men det at damer ikke blir «valgt»/ «tatt» inn i forhold av en mann, tyder det på at noe er feil med dama? De mest attraktive blir vel tatt? 

Anonymkode: a2487...58b

Tenker du virkelig på deg selv som en gjenstand som skal «bli tatt» eller velges av et annet menneske? En gjenstand som har iboende nytteverdi som må bevises være høy nok til at noen er villig til å plukke deg av hyllen i butikken «kvinner til salgs»?

For det, ts, er jo et helt forferdelig fryktelig menneskesyn. Det reduserer menn til forbrukere, kvinner til varer og forholdet mellom dem til transaksjoner. I din verden er alle enten prostituerte eller kjøpere av sex. 

Jeg er usikker på hvorfor du har valgt dette synet på deg selv, kvinner og verden. Men det er ikke i overensstemmelse med virkeligheten. Ja, det finnes små enklaver (og hele samfunn) som pleier ditt verdenssyn. De er alle religiøse sekter eller fanatikere. Religion liker, uklart hvorfor, å kjøpe og selge sex og mennesker. 

Uansett, i en moderne menneske er du et menneske, ts. Med personlighet og egenverdi. Som har et ønske om å f8nne en likeverdig partner hun kan fortsette å nyte uhøytidelig livskvalitet sammen med. En partner som liker henne slik hun er, og ikke tenker på henne som en gjenstand med nytteverdi, men som et menneske. Finner hun ikke en slik partner? Da er hun lykkelig uten å inngå et forhold som reduserer henne til verdien av en stol eller et kjøleskap. Selvgsagt. 

Ønsker du at barna dine skal vokse opp i en verden der de, som deg, er gjenstander, ts? Eller vil du ta deg på tak og bedre ditt syn på verden, om ikke annet for å gi dem den sjansen om et ålreit liv dine foreldre ikke unnet deg?

Anonymkode: 2c65a...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (28 minutter siden):

Ok det er nok nå. Jeg aner ikke om disse hersketeknikkene vanligvis fungerer for deg, men at du har tatt på deg en kappe og blitt forumets vokter av høy moral er jeg positiv til, men også litt fnis. Jeg har full tillit til at TS tåler kritikk, da hun var mer opptatt av om hun hadde støtt noen enn å bli krenket selv.

Nå er det ikke noen hersketeknikk å etterspørre en viss forståelse eller takhøyde for andres opplevelser, ei heller "vokting av høy moral", apropos hersketeknikker. Jeg synes som sagt en må kunne lufte tanker rundt egen situasjon uten at andre i lignende situasjoner skal bli støtt av dette.

Så ser jeg av det du skriver at dette kanskje ikke er helt dagen for slike refleksjoner, så jeg anbefaler å la det ligge til en bedre dag og kanskje tenke litt over det da :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...