Gå til innhold

Oss damer som er single i mer enn 2 år, tyder det på at det er noe galt med oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tror det. Enten det eller er man veeeeldig usosial: går ALDRI ut, har ikke kontakt med noen. 

Anonymkode: cbdf3...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Slapp av. Det er ingen som løper etter deg.

Noen som er hårsår en søndags morgen? 

Anonymkode: b48a1...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg tror det. Enten det eller er man veeeeldig usosial: går ALDRI ut, har ikke kontakt med noen. 

Anonymkode: cbdf3...af5

Det å finne en mann er en fulltidsjobb med høy prioritet hos de fleste kvinner. Om menn her på KG er en refleksjon av samfunnet, er det mange som sikler etter han som er livredd for å bli anklaget for voldtekt, han som er for maskulin til å trille en barnevogn og han som konstant snakker om strømpebukser.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen som er hårsår en søndags morgen? 

Anonymkode: b48a1...871

Se for deg noe kort. Det er min lunte i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Særhet lenge leve. 

Anonymkode: 9b2e7...3e4

Det er jo ikke særhet. Et slik forhold vil redusere mulighetsområde til en hvilken som helst mann med ønske om å stifte en A4 familie i fremtiden. Men det finnes plenty av men uten det behovet å de har gjerne barn selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo om man prøver å treffe noen eller ikke. I dette landet kan man fint være singel hele livet. Menn kommer sjeldent og inviterer på date bare sånn ut av det blå. Man må selv gjøre noe aktivt, også. 

Anonymkode: fcf5a...c2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (8 timer siden):

Jeg aner ikke hvilken planet dere bor på, men jeg beundrer de som svarer seriøst på om det er noe galt med kvinner som ikke blir tatt inn av menn etter 2 år rekende gatelangs eller hva vet jeg. Samtidig går det en tråd om at menn blir behandlet så dårlig av samfunnet og kvinner. Ingen ironi.

Hva mener du egentlig er ironisk her? Selv i 30-40 åra og som alenemor har kvinner nærmest uendelig flere muligheter på datingmarkedet enn den gjennomsnittlige mannen. Men de kan selvfølgelig ikke plukke fra øverste hylle lenger, det kan nok komme som et sjokk for mange kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Hva mener du egentlig er ironisk her? Selv i 30-40 åra og som alenemor har kvinner nærmest uendelig flere muligheter på datingmarkedet enn den gjennomsnittlige mannen. Men de kan selvfølgelig ikke plukke fra øverste hylle lenger, det kan nok komme som et sjokk for mange kvinner. 

Mennesker kommer ikke på hyller sortert etter alder og bagasje. Folk har ulike preferanser og egenskaper som passer sammen med ulike folk. Naboens 10'er er kan være en 4'er for meg. Det å ha barn er en del av identiteten til en forelder. Alle som ikke ønsker å bli sammen med en med barn er fullstendig uinteressante for en med barn. De kan gå i baris 24/7 med verdens diggeste kropp, men om de ikke ønsker det samme livet, er jo det helt uaktuelt. Kvalitet ikke kvantitet.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (12 minutter siden):

Hva mener du egentlig er ironisk her? Selv i 30-40 åra og som alenemor har kvinner nærmest uendelig flere muligheter på datingmarkedet enn den gjennomsnittlige mannen. Men de kan selvfølgelig ikke plukke fra øverste hylle lenger, det kan nok komme som et sjokk for mange kvinner. 

Hva er du innbiller deg egentlig? Tror du at alle kvinner har mulighet til å velge fra øverste hylle når de er fra 12-25 år? De har ikke det. De fleste kvinner har ALDRI kunnet velge fra øverste hylle. Derfor er det heller ikke noe sjokk for dem at de ikke kan det når de er 35+ og alenemor.

Anonymkode: 577f9...4e9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er du innbiller deg egentlig? Tror du at alle kvinner har mulighet til å velge fra øverste hylle når de er fra 12-25 år? De har ikke det. De fleste kvinner har ALDRI kunnet velge fra øverste hylle. Derfor er det heller ikke noe sjokk for dem at de ikke kan det når de er 35+ og alenemor.

Anonymkode: 577f9...4e9

Mente ikke 12-25, men 18-25 ….

Anonymkode: 577f9...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mente ikke 12-25, men 18-25 ….

Anonymkode: 577f9...4e9

Om en kompis hadde dukket opp med en jentunge på 18, hadde jeg ledd meg i hjel, utenfor utestedet da hun ikke er gammel nok til å komme inn i russedressen sin. Så hadde jeg ringt etter en ambulanse som kunne plukket opp min kamerat, da det åpenbart hadde rablet for ham.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

M50+

Dame som har vært enslig over 2 år, ingen hindring.

Dame som har vært enslig over 2 år med tenåringsdøtre,,, løp,løp,løp LØP!

Anonymkode: b48a1...871

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, dette gir meg bare enda verre selvtillitt ang det å finne noen igjen. Jeg er så lei meg over å ha valgt feil mann å få barn med. Han sjarmerte meg i senk og vi var sammen i to år før jeg fikk barn. Lite visste jeg at han hadde sterke narsissistiske tendenser. Der var jeg stuck. Jeg klarte ikke leve sånn og valgte å gå... Jeg har ikke datet, bare truffet randoms på fest osv.(går nesten aldri ut). Og jeg er snill, god og pen. Elsker å være hjemme og dulle med hjemme. Glad i å lage mat osv. Jeg er ordentlig. Men pga denne såkalte "bagasjen" så skammer jeg meg over å ha havnet i denne kategorien. Jeg tørr ikke gå på tinder, fordi jeg ikke ønsker å bli satt i bås. Jeg er ensom men har bare innfunnet meg med at det var sånn livet ble for meg. Et barn på meg. 

Anonymkode: 5f883...851

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enslig mor med tenåringsbarn. Har bodd alene siden jeg ble skilt for 12 år siden, etter tjue år sammen.
I disse årene har jeg hatt noen halvhjerta forsøk på forhold, og funnet ut at det ikke er noe for meg.
Nå har jeg funnet en ro og en lykke som jeg egentlig ikke har kjent på før. Det skal sies at jeg har en elsker, som jeg har tiårsjubileum med til sommeren. Han dekker mine behov for voksennærhet på mange områder, uten at jeg må inn i et vanlig forhold. Helt nydelig. Hemmelig er han også 🥳 så andre kan oppfatte meg som kjempesingel alt de vil. 😇

Før opplevde jeg at vennene mine drev med sånn fordekt spleising, og prøvde å introdusere meg for enlige venner og slik. Nå har de heldigvis gitt opp. 🥳

Blir alltid oppgitt når jeg skjønner at folk tror at man er alene fordi man ikke "har funnet den rette".
De tolker verden ut fra sine egne behov, og skjønner ikke at andre har ulike livsverdier.

Kanskje jeg ser annerledes på dette med kjæreste når barna flytter hjemmefra. Kanskje ikke.
Både jobben og interessene mine er lite kompatible med vanlige forhold.

Anonymkode: 12dcc...48e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snillochsøt skrev (5 minutter siden):

Hvorfor?

Fordi du ender opp som sisteprioritet etter alle selvpåførte dramaene og traumene døtrene drar med seg.

Er nå samboer med en dame som har tre sønner. Dvs jeg har en rolig og stabil kjæreste og tre nye kompiser😊

Anonymkode: b48a1...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva er du innbiller deg egentlig? Tror du at alle kvinner har mulighet til å velge fra øverste hylle når de er fra 12-25 år? De har ikke det. De fleste kvinner har ALDRI kunnet velge fra øverste hylle. Derfor er det heller ikke noe sjokk for dem at de ikke kan det når de er 35+ og alenemor.

Anonymkode: 577f9...4e9

Jeg trodde det var ganske åpenbart at jeg generaliserte her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tenker på damer på 30+ som har barn fra tidligere på deltid.. 

Men det at damer ikke blir «valgt»/ «tatt» inn i forhold av en mann, tyder det på at noe er feil med dama? De mest attraktive blir vel tatt? 

Anonymkode: a2487...58b

Nei, langvarig singelhet tyder ikke på noe som helst og er ikke en indikator for noe.

Men noen tror det. Kanskje særlig mot menn som har vært single over lang, lang tid. De blir sett som en mann som ingen vil ha, og ilegger han en masse beskyldninger som ikke er sant. 

Nå skal det også sies at 2 år er ikke lang tid da. 2 år er ofte en sårt nødvendig pustepause etter et lengre forhold, og er på mange måter sunt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (3 minutter siden):

Jeg trodde det var ganske åpenbart at jeg generaliserte her? 

Selvsagt. Forskning viser at menn på KG generaliserer i 97% av innleggene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann uten barn er det uaktuelt for meg å date en dame som har barn fra før. Jeg er totalt uinteressert i å fostre opp en annen manns barn. Jeg vil heller være alene enn å bruke tid og ressurser på andre sine barn.

Anonymkode: 5d6c2...b4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som mann uten barn er det uaktuelt for meg å date en dame som har barn fra før. Jeg er totalt uinteressert i å fostre opp en annen manns barn. Jeg vil heller være alene enn å bruke tid og ressurser på andre sine barn.

Anonymkode: 5d6c2...b4f

Men er det sånn da? barnet har jo en far må du skjønne. Er ikke ditt ansvar. Du slår meg som litt enkel..

Anonymkode: 5f883...851

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...