Gå til innhold

Beskjed til alle menn: Samfunnet bryr seg ikke om deg, og du burde ikke bry deg om samfunnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Ja, det bør menn være mer bevisst på, for å ha nære og kjære er hvorfor kvinner ofte klarer seg gjennom tøffe ting bedre enn menn. Ikke samfunnet. Det kan jeg personlig gå god for. Uten mine fantastiske venner hadde jeg neppe klart meg gjennom mine livserfaringer. 

Det er ikke slik at menn ikke kan og klarer å ha nære venner, men vennskap krever en del egenskaper og velvilje til samhandling og forståelse for andre som man må øve seg i. Mye samme egenskaper og vilje som man må ha i forhold faktisk, så menn som klarer å forvalte nære vennskap godt har også større sjanse for å forvalte et forhold bedre. 

Jeg kjenner også mange menn som har mange gode og nære vennskap. Det er et tankekors at de menn jeg kjenner som har nære og fortrolige venner også er i gode forhold. 

Relasjonskompetanse er hva mange menn mangler. Det medfører at mange menn står for mye alene, det medfører at de mislykkes med kvinner og forhold, og det medfører at de ikke har noen å lene seg til når livet blir tøft. 

Ja det å ha nære og kjære betyr enormt mye. 

Ok, men har menn seg selv å takke for at de mangler en naturlig instinkt å bygge nære relasjoner med mange? Igjen, så viser du lite sympati for menn som sliter.

Anonymkode: 5eabf...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg prøver ikke å overbevise noen som helst, jeg skrev i originalinnlegget mitt at det var ment for folk som resonnerte med resonnementet. Jeg vet jo at det er store samfunnskrefter som prøver å overbevise alle om at de må sikte på middelmådighet, at man må bare ta det man får, og lære seg å være fornøyd; men dersom man er redpilled så funker ikke dette. Selv om det er en økende andel menn som får opp øynene, kan det fortsatt oppleves som ensomt, fordi bluepilled folk som deg er i stor overvekt, og dere er veldig aggressive og bestemte i argumentene og synet deres; det skal ikke være rom for at noen ikke passer inn. ALLE SKAL VÆRE MIDDELMÅDIGE. INGEN SKAL DRØMME OM RIKDOM. FÅR DU DEG IKKE DAME SÅNN SOM ALLE ANDRE MÅ DU BARE AKSEPTERE DET, FORDI DET ER INGEN MENNESKERETTIGHET Å HA DAME. Og så pynter man det litt med platte generiske løgn om at alt ordner seg, er man hyggelig så får man dame, osv.

I mellomtiden reklamerer NRK for en tjeneste som lar jenter selge vennskapet sitt til ensomme menn 🤣🤣🤣

Anonymkode: 5eabf...e57

Du legger fascinerende mange ord og meninger i min munn som jeg aldri har hverken sagt eller ment. Men du får nå bare snurre på 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg prøver ikke å overbevise noen som helst, jeg skrev i originalinnlegget mitt at det var ment for folk som resonnerte med resonnementet. Jeg vet jo at det er store samfunnskrefter som prøver å overbevise alle om at de må sikte på middelmådighet, at man må bare ta det man får, og lære seg å være fornøyd; men dersom man er redpilled så funker ikke dette. Selv om det er en økende andel menn som får opp øynene, kan det fortsatt oppleves som ensomt, fordi bluepilled folk som deg er i stor overvekt, og dere er veldig aggressive og bestemte i argumentene og synet deres; det skal ikke være rom for at noen ikke passer inn. ALLE SKAL VÆRE MIDDELMÅDIGE. INGEN SKAL DRØMME OM RIKDOM. FÅR DU DEG IKKE DAME SÅNN SOM ALLE ANDRE MÅ DU BARE AKSEPTERE DET, FORDI DET ER INGEN MENNESKERETTIGHET Å HA DAME. Og så pynter man det litt med platte generiske løgn om at alt ordner seg, er man hyggelig så får man dame, osv.

I mellomtiden reklamerer NRK for en tjeneste som lar jenter selge vennskapet sitt til ensomme menn 🤣🤣🤣

Anonymkode: 5eabf...e57

Dette stemmer jo ikke. Ingenting ordner seg av seg selv, man må starte på bunnen og jobbe mot et mål. Man burde drømme og sette seg mål, men man kan ikke sette seg ned og vente på at drømmer skal gå i oppfyllelse av seg selv. Du er ikke spesielt hyggelig mot damer, og å være hyggelig er ikke en unik egenskap. Det går under normal oppførsel. Alt du ser på internett om ulike piller forhindrer deg i å være produktiv. Du kan både kritisere NRK og jobbe mot rikdon og hva enn du lnsker for deg selv. Jeg aner ikke hvem som har fortalt deg at livet er rettferdig og man får som fortjent så lenge man er hyggelig, men det stemmer ikke. Livet er som regel urettferdig, og lik arbeidsinnsats gir ikke alltid samme resultat. Ingen arbeidsinnsats gir derimot alltid samme resultat som er på stedet hvil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ok, men har menn seg selv å takke for at de mangler en naturlig instinkt å bygge nære relasjoner med mange? Igjen, så viser du lite sympati for menn som sliter.

Anonymkode: 5eabf...e57

Tvert imot. Jeg har stor sympati for menn som sliter. Eller la oss si mennesker, for dette gjelder begge kjønn, og folk av begge kjønn som sliter med å bygge nære relasjoner sliter likt. Er ensomme og har det ofte vondt. 

Det er ikke et naturlig instinkt, det å bygge gode relasjoner, det er personlighet + læring. Det er ikke slik at å være mann gjør det vanskelig (med mindre man hadde en familie som påsto at det å være åpen og vise følelser var umandig, altså læring i negativ forstand), og det å være kvinne gjør det kjempelett. Det finnes mange mange kvinner som sliter med slikt, og mange mange menn. Mange menn og mange kvinner som ikke sliter med det også. 

Det er også mange årsaker til at slikt kan bli vanskelig. Personlighet er delvis medfødt, og en faktor, men familie, oppvekst, mobbing og mye kan påvirke negativt. Også for kvinner. 

Hadde jeg ikke hatt sympati med mennesker som sliter hadde jeg ikke skrevet i denne tråden. Hadde ikke brydd meg med å fortelle at det som betyr mest er å ha noen som bryr seg om deg personlig. En nær venn er mer verdt i livet enn status og penger. Å ha bare en som virkelig bryr seg om deg, kjenner deg skikkelig og aksepterer og er glad i deg, er en differanse mellom å kunne mestre livet greit, tross motgang, og ensomhet, uansett status og rikdom. Og det er noe det er mulig å få seg, men da må man også kunne gi det samme. Noe man kan øve seg angående. Eller få hjelp til å bli bedre til. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tuller du? Det er stadig vekk artikler som fremstiller kvinner som undertrykkede ofre, Norske regjeringen pusher til og med kjønnsdiskriminering mot menn for å fremme kvinner, noe de kaller «positiv diskriminering».

Menn er alltid syndebukkene, og blir sakte men sikkert kastrert av et samfunn som bare bryr seg om hvordan kvinner har det.

Anonymkode: 5eabf...e57

Det gjør de faen ikke. De jobber blant annet hardt for å få menn inn i damegarderober. Menn kan bare definere seg som kvinner nå om de vil,og benytte seg av det.

Anonymkode: e4070...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten vennlig påminnelse om at det samfunnet dere menn klager så på er bygget opp av MENN. Likevel har dere et så intens kvinnehat. Synes det er latterlig :)

Anonymkode: d4a8d...460

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mama mia, here we go again 💃

Anonymkode: 95d07...92a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kan bli Elon Musk, ellers hadde ikke samfunnet fungert. Lydige normale menn er samfunnets ryggrad. I gamle dager ga man disse gutta en dame hver slik at de også får muligheten til å få seg dame og stifte familie. Men i dag har slike konservative ideer blitt utvasket og menn i dag er i ferd med å bli en trussel mot kvinner og samfunnet. 

Hvem legger vi skylden på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bare en liten vennlig påminnelse om at det samfunnet dere menn klager så på er bygget opp av MENN. Likevel har dere et så intens kvinnehat. Synes det er latterlig :)

Anonymkode: d4a8d...460

Utifra dette innlegget så er det jo du som virker bitter på menn. Har mannen din vært utro, eksen din banka deg opp eller noe? 

Anonymkode: bb9ba...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RealistiskDot skrev (20 minutter siden):

Ikke alle kan bli Elon Musk, ellers hadde ikke samfunnet fungert. Lydige normale menn er samfunnets ryggrad. I gamle dager ga man disse gutta en dame hver slik at de også får muligheten til å få seg dame og stifte familie. Men i dag har slike konservative ideer blitt utvasket og menn i dag er i ferd med å bli en trussel mot kvinner og samfunnet. 

Hvem legger vi skylden på?

Dem som på et tidspunkt trodde å fortsatt tror kvinner er noe man bare kan gi bort? Vi har egne ønsker og behov hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis dette resonerer med deg så må du bare vite at du ikke er alene, og at det finnes en stor - og voksende - andel menn som har innsett det samme. Bruk bitterheten til å bli selvstendig og oppbygge makt og penger. En redpilled mann, Elon Musk, er allerede verdens rikeste og mest suksessfulle gründer, og på alle nivåer i samfunnet vokser vi nå frem.

"Folk flest" vil at dere skal akseptere de dårlige kortene dere har fått, holde kjeft, og dø ensom og alene. De gjør alt de kan for å få deg til å tro at du faktisk er bare en patetisk ubrukelig person, men sannheten er det motsatte.

Nå prøver NRK å normalisere økonomisk utnytting av desperate ensomme menn av kvinner https://www.nrk.no/nordland/bruker-e-pal-for-a-tjene-penger-pa-gaming-1.16320858 , og dette er bare begynnelsen; snart vil det normaliseres offline også. IKKE BLI EN PATETISK SIMP. GJØR DEG SELV ATTRAKTIV.

Anonymkode: 5eabf...e57

Nå er jeg ikke helt enig i premisset om at samfunnet over hodet ikke bryr seg eller motarbeider en slik det beskrives, men deler av dette virker å være en gjenoppdagelse av gammel kunnskap om at du som mann ikke kan forvente at du skal få så mye gratis eller hjelpes opp og frem, og at din verdi i andres øyne i større grad måles etter hva du evner og oppnår.

Sånn sett synes jeg ikke en bitter tilnærming til dette er særlig hensiktsmessig og vil heller oppfordre til en omskriving av Kennedy og se mer på hva en kan gjøre for samfunnet og "sine nærmeste". Det har tross alt alltid vært en av menns viktigste, kanskje det viktigste, bidrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (36 minutter siden):

Dem som på et tidspunkt trodde å fortsatt tror kvinner er noe man bare kan gi bort? Vi har egne ønsker og behov hihi

Sånn har det vell alltid vært, for samfunnets beste interesser. Mange kvinner er styrt av følelser og behov som du sier, men logikk er det som trengs for at samfunnet går som det skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 ser vi også dystre tall og statistikk som viser at gapet mellom gutter og jenter som ikke har sex øker i økende tempo; menn taper på alle fronter.

 

Anonymkode: 5eabf...e57

Bla bla bla

"Jeg får ikke pult"

Bla bla bla

Hadde endel menn sluttet være så opptatt av hva slags aktiviteter penisen deres fikk bli med på, så hadde det blitt mye enklere.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RealistiskDot skrev (13 minutter siden):

Sånn har det vell alltid vært, for samfunnets beste interesser. Mange kvinner er styrt av følelser og behov som du sier, men logikk er det som trengs for at samfunnet går som det skal. 

Les om hjernen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tapermentalitet, beklager. Tenk å anbefale folk å bli en kjip middelmådig person…

Anonymkode: 5eabf...e57

Uenig. 99% av oss kommer jo aldri til å bli noe annet enn middelmådig uansett!

Jeg er svært fornøyd med midt-på-treet-livet mitt.

Jeg har en middelmådig jobb med middels god lønn, som gjør at jeg i all hovedsak kan leve et godt liv og ha det gøy. Jeg har en middels stor og middels fin leilighet i en middels stor by, i et middels stort land. Jeg ser middels bra ut, men er nok middels overvektig og middels nerd, uten at det har hindret meg i å ha et godt sosialt liv.

Jeg har selvsagt mål og ambisjoner som jeg strekker meg etter, med sånn cirka middels god gjennomføringsevne.

Hvorfor skulle jeg risikere den fantastiske middelmådige tilværelsen min for den mikroskopiske sjansen for at jeg skulle bli den neste Elon Musk?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MizzVic skrev (19 timer siden):

Bla bla bla

"Jeg får ikke pult"

Bla bla bla

Hadde endel menn sluttet være så opptatt av hva slags aktiviteter penisen deres fikk bli med på, så hadde det blitt mye enklere.

Nettopp. Menn som anser penisaktiviteter som det eneste givende i livet, er mindre smarte, og det er ikke synd på dem når de ikke en gang prøver å blir litt smartere. De må forstå at både kvinner og menn bør ha flere andre interesser enn kjønnsorganaktiviteter her i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Newsflash - "samfunnet" bryr seg stort sett ikke om enkeltindivider, med mindre disse individene kan bidra med noe. "Samfunnet" bryr seg om velfungerende maskineri. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett ts. Det er ingen grunn til å bry seg om samfunnet for en stor andel menn.

Jeg ble født på 90-tallet  og ble oppdratt til å være god og snill. Til å aldri slå, til å si i fra istedenfor å ta igjen. Med myke verdier. Jeg omfavnet disse verdiene og tenkte: slik skal det være.

Men verdiene og oppdragelsen jeg fikk, da særlig i barnehagen og skolen, har bare vært skadelig for meg. Det har skapt frykt i meg, manglende selvtillit. Gjort meg til en mann som ikke er tøff nok for samfunnet.

Å ha potensiale til å være voldelig, til å beskytte seg selv, til å ta det som er ens rett. Det er nødvendig for at en mann skal fungere i samfunnet. For at han skal ha tro på seg selv i møte med en verden som sier: du er ingen ting verdt.

Når jeg har møtt verden med godhet og dels underdanighet, en manglende tro på min egen makt. Så har både menn og særlig kvinner møtt meg med forakt.

Jeg har høy utdanning, jobb og har alltid vært snill; en idealborger. Men det gir meg ingen dividende. Ingen respekterer meg og kvinner bare avviser meg og ignorer meg. "Han er for svak for meg! Hahaha."

Faen ta dem. Faen ta dem som lærte meg opp. Faen ta myke verdier. Faen ta nasjonen Norge og faen ta demokratiet. Jeg er nå 30 år og har lært meg hvor stygt dette samfunnet er.

Jeg må fra nå av styrke meg selv og få de egenskapene jeg trengte fra jeg var ung. Jeg må drite i andre mennesker, særlig de utvalgte menn og 90 prosent av kvinner. Jeg må få respekt for meg selv, få god selvfølelse og selvtillit. Lære meg selv at ja, jeg kan stå opp for meg selv både fysisk og verbalt. At jeg kan slå fra meg. Slik at denne underdanigheten og frykten forsvinner.

Så bruke det jeg har for å ta hevn og berike meg på dem dette samfunnet har gagnet.

Anonymkode: e5b80...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over. Det gjør jeg ikke.

Anonymkode: 6bc29...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 1.09):

Det er nok fordi det er kun her inne du finner de mest idiotiske folka i samfunnet. 

Anonymkode: c53d5...d16

Det stemmer dessverre.

M50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...