Gå til innhold

Hva gjør du i påsken og hva spiser du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Generelt hva betyr påsken for deg? Og hva inneholder den

Anonymkode: 9738c...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kristne delen av påsken ligger i bunnen. Ellers er det familiesamvær, påsketur og sitte på verandaen og ha fri. 

Anonymkode: cbbdf...311

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken betyr ikke mye mer enn noen fridager.

Ellers blir det lammemiddag, vin og påskeegg!

Ser og leser mest krim, så påskekrim er vel litt samme som hverdagskrim her :hihi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er kun fridager og stengte butikker og slikt. 
Spiser ikke noe spesielt. Krim både påske og ellers i året. 

Anonymkode: ddd6c...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvikklunsj, nidar marsipanegg, Anthon Berg marsipanegg, grillmat, hyttefrokost, drikker kaffe, bailey's, øl, kanskje rødvin.

Drar på hytta, løser kryssord i solveggen, spiller wordfeud og candycrush.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting. Lever livet akkurat som før. Spiser vanlig mat, jobber som vanlig. Den eneste forskjellen er at jeg prøver å unngå å reise akkurat da.

Anonymkode: aa874...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lammelår, en eller annen slags påskekake, påskemarsipan og noen ekstra gode frokoster. Litt pynting, påskekrim og forhåpentligvis litt hagearbeid står på min plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mest mulig på ski og må i tillegg ta meg av min gamle mor siden ingen andre gidder. Lager mat som er lett å tygge og ellers ser jeg fram til å komme meg vekk og på jobb igjen.

Anonymkode: 26040...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker påsken 🐥🐣:juhu:En hedensk vårfest..🪻 Det er krimbøker og krim på tv/streaming. Det er rødvin i sofakroken og påskegodis. Påskepynt? Selvsagt.. Det går mot lysere og lysere tider, klokken har snudd rett vei:sol:Det er vår ute og det blir noen dagsturer med hjemmebakte sjokolade/appelsin kjeks, kakao, appelsin, Solo, kvikklønsj og grillpølser i sekken samtidig som vi fyrer opp bål i skauen, (selvsagt ikke i øs pøs men om været tillater det, jeg er påskeopptimist!! 😎)  Det er vennetreff og slarafenliv. Påsken er lammelår og lammegryte og seine fantastiske brunsjer med riktig godt pålegg... Påsken er vårtid, ingenting haster tid, stille tid, pysj tid, kaffeslumring på sengen tid... Frihet! 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er mest ferie og avslapping, men det er også påskekrim på TV, masse brettspill med familien, påskeeggjakt, påskegodt og lammestek med masse godt tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 15.09):

Generelt hva betyr påsken for deg? Og hva inneholder den

Anonymkode: 9738c...5ac

For meg betyr påsken mye jobbing.

Den inneholder stort sett doble vakter igjennom alle de «røde dagene».

Spiser på jobb. Mye havregryn, skyr, kylling osv.

Anonymkode: 37821...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 15.09):

Generelt hva betyr påsken for deg? Og hva inneholder den

Anonymkode: 9738c...5ac

Når jeg jobbet i helsevesenet betydde det jobbing som vanlig med tillegg. Nå i en annen jobb betyr det fridager og hyttetur med familien, brettspill, yatzy, kortspill, god mat og drikke, og ikke minst påskegodt. Gleder meg 👌

Anonymkode: 02eb4...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dagers fyllekule på påskefjellet.

Anonymkode: caf6a...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er for meg bare noen dager da butikkene ofte er stengt, og folk reiser i flokk og følge fra byen for å oppsøke snø og skiføre igjen. Som om de ikke nettopp har hatt nok av snø.

Jeg liker overhodet ikke fårekjøtt/lammekjøtt, så det spiser jeg heller ikke, selv om det er tradisjon for mange med lammelår etc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal være hjemme og bare slappe av. Er metervis med snø her, og jeg er drittlei vinter, så uteaktiviteter er begrenset til å samle familien rundt bålpanna og kose oss i sola (forhåpentligvis) og selvfølgelig påskeeggjakt, i tillegg til de vanlige lufteturene. Inne koser vi oss med lange frokoster, brettspill, påskequizer, krim på tv, filmer,  såing/ompotting, og bare det å ha fri sammen.

Vi spiser spekemat en kveld, har ribbe/pinnekjøtt første påskedag, litt ekstra gode frokoster, "påskegodt", og ellers hva vi måtte ønske av god mat.

Anonymkode: 65dd7...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første helgen betyr alltid en tur ut av norge til litt varmere klima, da har vi ingen påsketradisjoner.

Andre delen betyr at vi drar på fjellet, pynter litt, lager skåler med appelsiner og kvikklunsj, og har solobrus, som vi aldri drikker ellers. Gode frokoster meg mye egg. Samt alltid lammelår påskeaften. 

Anonymkode: eb19e...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluktstol i solveggen og sjokkis i hånda. Late dager ute med barna. Mye aking og ski. Inne spiller vi brettspill og koser oss med varm kakao. Elsker påsken. Skjermforbud fra 10-20 🧘‍♀️

Anonymkode: ee1e6...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...