Gå til innhold

Får aldri lappen, å kjøre bil burde vært en menneskerett for alle voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!! Har vært hos 2 trafikkskoler og begge mener jeg kan kjøre og burde fått førerkort, alle unntatt de jævla sensorene!

nå har det gått så mye tid og ikke minst penger til lappen uten å få den, nå vet jeg ikke om jeg orker å ta en ny oppkjøring, sensorene har jo bestemt på forhånd at jeg skal stryke! De siste 3 gangene har jeg hatt med læreren og alle gangene mente de at jeg burde bestått, de mente det sensor strøk meg på ikke fører til stryk. 
 

jeg ønsker ikke lenger å være her i verden, jeg vil bare bli ferdig med dette jævla livet! 

Anonymkode: 8f9e9...064

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får flytte til Uganda da så er nok oppkjøringen litt lettere. Dakreves det nok bare at u klarer å kjøre litt frem, og litt tilbake i samme hjulspor. 

Anonymkode: cdc23...cae

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle egner seg ikke bak rattet, slik er det bare. 

Anonymkode: e6257...14a

  • Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjøp elmoped.

Anonymkode: 9539f...09b

Nei, skal ha en ordentlig bil

Anonymkode: 8f9e9...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du får flytte til Uganda da så er nok oppkjøringen litt lettere. Dakreves det nok bare at u klarer å kjøre litt frem, og litt tilbake i samme hjulspor. 

Anonymkode: cdc23...cae

Nei, jeg kan kjøre like godt som deg og skulle hatt førerkort første gang

Anonymkode: 8f9e9...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (8 minutter siden):

Du kan jo klage

Har gjort det men hjalp ikke, har tilogmed fått hjelp med klage fra lærere

Anonymkode: 8f9e9...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle egner seg ikke bak rattet, slik er det bare. 

Anonymkode: e6257...14a

Jeg kan kjøre like godt som deg, lærerne mener jeg skulle hatt førerkort og beg anser selv at jeg har førerkort selv om jeg sånn sett ikke har det

ps, nei jeg kjører ikke, men anser uansett at jeg har lappen

Anonymkode: 8f9e9...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Tenker at det naturlig nok er gode årsaker til at du ikke bestod oppkjøringen, at du har strøket så mange ganger som du har bekrefter jo også det, du er altså ikke klar for å kjøre alene i trafikken.

Hva dine kjørelærere mener, det er ganske så irrelevant og de er jo betalt av og jobber for deg, klart de må vise positivitet for å få deg til å fortsette å legge igjen penger hos dem. En sensor til sammenligning ser utelukkende på hvordan du kjører, og det er åpenbart ikke godt nok til at det er forsvarlig å gi deg lappen og å slippe deg løs alene på Norske veier.

Det bestyr derimot ikke at du aldri vil bli i stand til å klare å ta lappen, du kan nok bli en god og erfaren sjåfør også, men skal du nå dit er jo øvelse hva som gjelder, altså må du nødvendigvis ha mer kjøreopplæring og med det utvikle deg videre så du blir klar for oppkjøring og etter det å kjøre alene på veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

Hvis du stryker 7 ganger, så kan du jo se det på den måten  at sensor beskytter deg fra å sitte inne for uaktsomt drap en gang i fremtiden. Og det er jo snilt av dem

Nei, de gjør det bare for å være drittsekker, vet ikke hvorfor de hater meg

Anonymkode: 8f9e9...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 7 uavhengige sensorer, som ikke kjenner deg, mener du ikke er god nok.

Og du som ikke har lappen, mener du er bedre til å bedømme dine kjøreevner, enn fagfolkene?

Anonymkode: a988e...292

  • Liker 40
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har strøket 7!! ganger så er det åpenbart noe som er galt med kjøringen din. Det høres ikke ut som du bør ferdes ut i trafikken om du ikke ser at det er et problem.

Ingen stryker deg for morro. 

Kanskje du bør bytte kjøreskole. De tjener på å ha deg som kunde så selvsagt sier de at de burde stå selv om sensorene mener noe annet. 

Stoler heller på 7 individuelle? sensorvurderinger, enn hva to lærere på en kjøreskole sier, som har økonomiske interesser av å beholde deg som kunde.

Har du prøvd å kjøre opp et annet sted siden du mener de har bestemt seg på forhånd?

Hva er begrunnelsene for stryk? Man strykes jo ikke uten grunn.

Tviler på at grunnene er så harmløse som du skal ha det til. 

 

Anonymkode: 4fe31...6cb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis evnene dine til å kjøre bil er på samme modenhetsnivå som resten av innlegget ditt kan jeg jo forstår sensorene her, jeg må si det…

Anonymkode: fa328...88c

  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan kjøre like godt som deg, lærerne mener jeg skulle hatt førerkort og beg anser selv at jeg har førerkort selv om jeg sånn sett ikke har det

ps, nei jeg kjører ikke, men anser uansett at jeg har lappen

Anonymkode: 8f9e9...064

Det er jo ganske åpenbart at du IKKE kan det. Å stryke en gang, da kunne jeg vært enig i at du hadde vært uheldig med sensor/oppkjøring. Men når det er 7 gang, da er det ganske åpenbart at det er DIN egen feil. Men du mangler jo fullstendig selvinnsikt til å skjønne såpass.

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, de gjør det bare for å være drittsekker, vet ikke hvorfor de hater meg

Anonymkode: 8f9e9...064

Måkke ta det personlig! Ekke deg de hater, men bare kjøringa di! 

Anonymkode: d9831...bd3

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så 7 uavhengige sensorer, som ikke kjenner deg, mener du ikke er god nok.

Og du som ikke har lappen, mener du er bedre til å bedømme dine kjøreevner, enn fagfolkene?

Anonymkode: a988e...292

Det vitner i så fall om dårlig selvinnsikt og manglende forståelse for kravene som nødvendigvis må være der før man gir noen lappen og slipper dem ut på Norske veier alene. Å kjøre, selv for erfarne sjåfører som har kjøring som jobb, det er krevende. At kravene er der er jo for å forebygge at ulykker skjer, det ville vært skremmende å kjøre i trafikken dersom folk som åpenbart ikke er klar for å få lappen, dersom de skulle fått den.

TS trenger bare å øve mer og bli tryggere på egen kjøring og med det bli en bedre sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer når du har vært gjennom alle sensorene? Kan en ha en sensor to ganger?

Anonymkode: d9831...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...