Gå til innhold

Kjæresten klasket til meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På en fest klasket kjæresten til meg fordi jeg gikk å prata med en jeg har drevet med før.

Typen var ærlig om sine problemer med tillit da vi ble sammen, og gikk i terapi for det fordi han var redd det kom til å ødelegge for oss. 
 

klasket var ikke spesielt hardt (sved bare litt der og da), og typen var fra seg fra første sekund. Dette var i affekt, fordi han var fortvilet og hysterisk og følte seg lurt. Han gjorde alt rett i etterkant; terapi, kutte alkohol, tok avstand/ slo opp. 
 

Jeg er ikke redd dette kommer til å skje igjen, da jeg ikke har sett NOEN tendenser til noe slikt tidligere, og jeg mener jeg burde tatt mer hensyn da jeg vet hva han sliter med. Vi har den siste tiden tatt opp kontakten, men jeg er redd vi kommer til å møte mye motstand fra de rundt, pga at samfunnet er ganske svart/hvitt på dette. 
 

hva er deres tanker/ meninger? Fortvilt:(

Anonymkode: 6c2e1...ca8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I ansiktet? I så fall kalles det å slå. 

Anonymkode: 6fe6b...f3d

  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått fra han, jeg hadde ikke stolt på at det ikke kom til å skje igjen.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det noen sperrer som ikke er på plass. Hadde vært helt uaktuelt for meg å være sammen med en som gjorde noe sånt. Og for meg hadde det ikke spilt noen rolle om det aldri gjentok seg, en gang er mer enn nok.

Anonymkode: 5c5be...87f

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):


 

hva er deres tanker/ meninger? Fortvilt:(

Anonymkode: 6c2e1...ca8

At jeg umiddelbart hadde kuttet all kontakt. Blokkert i alle kanaler og levert anmeldelse til politiet.

 

Anonymkode: 3dd70...e82

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, da er det noen sperrer som ikke er på plass. Hadde vært helt uaktuelt for meg å være sammen med en som gjorde noe sånt. Og for meg hadde det ikke spilt noen rolle om det aldri gjentok seg, en gang er mer enn nok.

Anonymkode: 5c5be...87f

Dette.

Anonymkode: 60a6a...f2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt forståelse for det. Jeg slo en mann en gang. Skjedde aldri igjen. Men hadde ikke vært forståelsesfull om det skjedde igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex'en min sparket meg i leggen, fordi jeg snakket med en gammel klassekamerat som jeg traff på byen.

 

Det er én av mange grunner til at hun er x

 

Å anmelde er jo bare å kaste bort tiden til politiet, men ville revudert forholdet.

Anonymkode: f177b...b97

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, TS. 

Selvom han har jobbet med sinne og sjalusiproblemer så tar du han ikke tilbake. Du kan overhodet ikke vite at dette ikke kommer til å skje igjen!

Mest sannsynlig kommer tilsvarende handlinger og oppførsel til å skje igjen. Håper du kan se at du kan får noen som er bedre enn dette. 

En du kan være sammen med som du kan føle deg 100% trygg med, en du føler som er en "beskytter" ikke noen du må gå på tær rundt, så du ikke skal provosere han for mye. 

 

Jeg har også vært i slike forhold, og forstod rett ogslett ikke hvilken følelse menn, egentlig skulle gi meg. Ikke før jeg en gang satte vedsiden av en mann, som jeg følte meg så trygg og komfortabel rundt, at det kjentes nesten ut som om jeg hadde tatt morfin... 🙈

Da, først forstod jeg hvordan det egentlig skal kjennes ut. 

 

Ikke sats på han her.  Du fortjener bedre! jeg lover... 

Anonymkode: 1bad8...3fc

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på er at han "klasket". Hvem sier at noen "klasket" til dem? 

Anonymkode: 579da...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

 

 

Å anmelde er jo bare å kaste bort tiden til politiet,

Anonymkode: f177b...b97

Mine erfaringer i gjennom jobb på et krisesenter og som meddommer i tingretten er motsatt.

Opplever at politiet og rettsvesen tar voldssaker, i hvert fall de man omtaler som «familievold» på det største alvor.

Anonymkode: 3dd70...e82

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er at du kaller det "klasker" og tar en del av skylden for at han slo deg. "Jeg burde ikke...". 

Ingen er perfekte, og om du flørtet med en du har holdt med tidligere, så skjønner jeg at det er vondt for han. Normale folk ville blitt sur, kanskje sagt, nå drar jeg hjem, etc. Voldspersoner slår. Å slå er kun greit i selvforsvar. Det var INGENTING du gjorde som rettferdiggjorde vold.

Det er flott at han jobber med problemet sitt. Husk at han har gått i terapi tidligere slik han gjør nå. Men det fungerte tydeligvis bare en liten stund. Det eneste som nå vil fungere er at DU går på nåler og passer på at han er i godt humør alltid. Og alkohol. Hvor lang tid kommer det til å gå før han klager på at alle andre får drikke og ikke han? Det er gjerne kjipt å være den eneste på festen som er edru. Han kommer til å sitte i sofaen og surmule og vokte deg som en hauk så du ikke flørter med andre. Og med mindre du kun snakker med jenter, så kommer du til å få høre det etterpå hvor flørtete du var.

Anonymkode: c5192...ac8

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg reagerer på er at du kaller det "klasker" og tar en del av skylden for at han slo deg. "Jeg burde ikke...". 

Ingen er perfekte, og om du flørtet med en du har holdt med tidligere, så skjønner jeg at det er vondt for han. Normale folk ville blitt sur, kanskje sagt, nå drar jeg hjem, etc. Voldspersoner slår. Å slå er kun greit i selvforsvar. Det var INGENTING du gjorde som rettferdiggjorde vold.

Det er flott at han jobber med problemet sitt. Husk at han har gått i terapi tidligere slik han gjør nå. Men det fungerte tydeligvis bare en liten stund. Det eneste som nå vil fungere er at DU går på nåler og passer på at han er i godt humør alltid. Og alkohol. Hvor lang tid kommer det til å gå før han klager på at alle andre får drikke og ikke han? Det er gjerne kjipt å være den eneste på festen som er edru. Han kommer til å sitte i sofaen og surmule og vokte deg som en hauk så du ikke flørter med andre. Og med mindre du kun snakker med jenter, så kommer du til å få høre det etterpå hvor flørtete du var.

Anonymkode: c5192...ac8

Jeg sier klask fordi jeg mener han ikke på en voldelig måte slo meg, han klapset til meg for å få meg til å våkne og se hva jeg holdt på med. Han og er veldig klar på hva han mener om det, og har hele livet trodd han ikke var istand til noe slikt. Han har heller aldri lagt skylden over på meg, kun forklart hva han følte. 
Han mener også han bare skulle dratt hjem, og det var det som egentlig var planen, helt til jeg kom gående til han før han rakk det. 
 

Det er han selv som har tatt avstand til alkohol, jeg har aldri bedt han om det. Jeg føler det heller ikke slik at jeg må trå varsomt rundt han og hans temparement, aldri hverken før eller etter dette følt meg utrygg rundt han. Jeg forsvarer heller ikke det han gjorde, men jeg av alle med kunnskap om hans traumer og historie burde tenkt lenger, jeg er nok ikke veldig god på å ta hensyn. 
 

Men er det ingen her som er åpen for at man kan gjøre feil? Jeg skjønner det med at det er en grense som er trådt over og at han dermed viser seg tilbøyelig for å gjøre sånne ting, men man kan da vel fortjene en sjanse til? Jeg mener at alle kan gjøre feil, og at det ikke alltid handler om hva man har gjort, men hva man gjør ETTERPÅ. Er ingen med meg på den?

Anonymkode: 6c2e1...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sier klask fordi jeg mener han ikke på en voldelig måte slo meg, han klapset til meg for å få meg til å våkne og se hva jeg holdt på med. Han og er veldig klar på hva han mener om det, og har hele livet trodd han ikke var istand til noe slikt. Han har heller aldri lagt skylden over på meg, kun forklart hva han følte. 
Han mener også han bare skulle dratt hjem, og det var det som egentlig var planen, helt til jeg kom gående til han før han rakk det. 
 

Det er han selv som har tatt avstand til alkohol, jeg har aldri bedt han om det. Jeg føler det heller ikke slik at jeg må trå varsomt rundt han og hans temparement, aldri hverken før eller etter dette følt meg utrygg rundt han. Jeg forsvarer heller ikke det han gjorde, men jeg av alle med kunnskap om hans traumer og historie burde tenkt lenger, jeg er nok ikke veldig god på å ta hensyn. 
 

Men er det ingen her som er åpen for at man kan gjøre feil? Jeg skjønner det med at det er en grense som er trådt over og at han dermed viser seg tilbøyelig for å gjøre sånne ting, men man kan da vel fortjene en sjanse til? Jeg mener at alle kan gjøre feil, og at det ikke alltid handler om hva man har gjort, men hva man gjør ETTERPÅ. Er ingen med meg på den?

Anonymkode: 6c2e1...ca8

Nei... 

Ikke nå lengere. 

 

Håper du kommer dit en gang du også. At du ser at DU fortjener bedre. "Vi" snakker ikke om han, men deg. 

 

Anonymkode: 1bad8...3fc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner med en klaps, så fortvilelse fra mannen. Litt etter litt, kommer det mer, bare litt hardere denne gangen. Til slutt kommer truslene, kontrollerende adferd, sjalusien. Bare gå, vær så snill, bare gå. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her kan råde deg til å starte på nytt med han. Jeg vil ikke være en indirekte årsak for at noe alvorlig skjer med deg. 
 

siden du spør her inne, tenker jeg du allerede vet hva du bør gjøre? 

Anonymkode: 59e76...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han slo deg, du kan kalle det hva du vil, men det er å slå. Så slutt å unnskyld han, for det er akkurat det du gjør.

Anonymkode: 26561...91e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt uten skyld eller ansvar. Det finnes ingenting du kan gjøre som rettferdiggjør å slå deg.
Det er veldig viktig å aldri ta hensyn til andres sjalusi, for da mister du din egen frihet og trygghet. Disse følelsene må den sjalu rydde opp i inni seg selv, og de kan aldri ta det ut på andre som kontroll, kjefting eller vold.
Fyll er ikke hverken en forklaring eller en unnskyldning. Han har 100% ansvar for egne handlinger.

Be ham om å kontakte Alternativ til vold, og få rådgivning, så han kan etablere et ikke-voldelig forhold i framtiden.

Dersom du blir værende vil jeg si at han mister respekt for deg. Du viser ham da hva han kommer unna med, og at du er en dott. Han kommer til å ta det et steg lenger neste gang. Neste gang kommer til å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men er det ingen her som er åpen for at man kan gjøre feil? Jeg skjønner det med at det er en grense som er trådt over og at han dermed viser seg tilbøyelig for å gjøre sånne ting, men man kan da vel fortjene en sjanse til? Jeg mener at alle kan gjøre feil, og at det ikke alltid handler om hva man har gjort, men hva man gjør ETTERPÅ. Er ingen med meg på den?

Anonymkode: 6c2e1...ca8

Jeg har selv dratt til noen da jeg var 20 år. Jeg gjorde det ikke igjen. Men kjæresten din har et sinneproblem som han tidligere har gått i terapi for. Nå etter terapien så blir han sint og "klasker" til deg. Dette er ikke et engangs-sinne-tilfelle. Dette er et tilbakefall. Selvsagt kjempeflott at han tar ansvar og går i terapi igjen. Det er det mange som ikke gjør. Men selv om du har en kjæreste med såpass selvinnsikt, så vinner sinnet over fornuften hans av og til. Og det er farlig for de rundt han. Tør du å stole på at dette tilbakefallet vil bli det siste?

Anonymkode: c5192...ac8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

På en fest klasket kjæresten til meg fordi jeg gikk å prata med en jeg har drevet med før.

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

han klapset til meg for å få meg til å våkne og se hva jeg holdt på med.

Se på disse setningene dine, ts...

Du gikk og pratet med en eks. Din nye type slo deg "for å få deg til å våkne og se hva du holdt på med".

 

Dette er et stort rødt flagg for din egen del - fordi du bagatelliserer volden, du forsøker å gjøre volden forståelig, og du forsøker til og med å ta skylden selv, at det var forståelig at typen din valgte å slå deg.

Det viser at du ikke greier å sette grenser for deg. Da er nok dette ikke siste gangen.

Typen din gjorde alt riktig i etterkant, men han bør gå i terapi en god stund. Det bør du også, for du er så grenseløs at du trolig vil oppleve vold igjen, uansett hvem du blir sammen med neste gang.

Anonymkode: 35c9c...01b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...