Gå til innhold

Sliter med tanken på at jeg blir 50 om 6 år til.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er synd du bruker mye energi på den noe som ikke har skjedd enda. Det er et liv imellom dette fram til du er 50 år. Jeg er 57. Ja det er mye som skjer kroppslig når man blir eldre, det kommer snikende. Min overgangsalder ble ikke så ille som jeg trodde. Har ikke hatt enormt med hetetokter som jeg var forespeilt men merker jo hormonene forsvant etterhvert. I tillegg kommer jo kroppslige endringer. 

Husk at du har et liv før du blir så gammel. Jeg fikk livet snudd opp ned før jeg ble 50 og har hvert mer bekymret for det enn overgangsalderen. Livet er her og nå så ikke glem og leve. Grubling tjener deg ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: e42d8...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fyller 50 neste år. Jeg tenker ikke særlig over det, siden jeg fortsatt har barnehagebarn. Alderen plager meg ikke. 

Anonymkode: 5f31a...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det høres spesielt sunt ut å stresse med noe det er såpass lenge til. Spesielt ikke når det åpenbart ikke er særlig stor forskjell på det som skal skje - jeg mener, hva er forskjellen på 49 og 51, utenom akkurat tallene? 

Selv blir jeg 50 senere i år, og det jeg gruer mest til er ensomheten. Føler at «alle» har mengder av venner og familie som feirer dem og gjør stas på dem på runde dager, mens jeg vet at jeg skal være helt alene. Og det skammer jeg meg over. Så jeg prøver å planlegge en måte å forbigå dagen i stillhet på, ev dra et sted ingen kjenner meg og feire meg selv. 

 

Anonymkode: 964de...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefullt innhold og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IneT skrev (På 18.3.2023 den 18.03):

Dårligere helse kan man gjøre noe med tror jeg. 7 år til her og målet er å være i bedre form når jeg runder 50 enn ved 40. Spiser sunt, nok av det man må ha, protein, omega 3, osv osv.. trener flere ganger i uka. Startet med å bry meg enda mer om hudpleie, mer solkrem, retinol og alt som kan bremse litt rynker. Overgangsalder kommer jo, men man kan få hjelp med litt hormoner som tar de verste symptomene. Jeg har trua på at en del ting som slikt kan lette problemet med å bli eldre. 

Ja, men hormoner øker risikoen for kreft

Anonymkode: 6c6f3...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men hormoner øker risikoen for kreft

Anonymkode: 6c6f3...35d

Det hørte jeg før også, men har nå forstått at det er forskjell på de, hvor mye osv.. dumt å bare avskrive det slik, den samtalen kan man ta med legen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 42 år fikk jeg uhelbredelig kreft. Sykdommen holdes i sjakk og i år fyller jeg 50. Jeg er kjempelykkelig over at jeg lever ennå, og synes ikke det er fælt å snart fylle 50, snarere tvert imot. 

Anonymkode: e7915...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar jo sorgene kraftig på forskudd her synes jeg. Forsøk å dropp det. Lev livet nå uten å bekymre deg. Du ødelegger bare tiden din nå, med noe som helt sikkert går helt fint. Vi får ikke gjort noe med tallet, men hvordan vi lever og hvordan vi vil fremstå (klær, sminke, hår etc) Gjør det beste ut av det, det gjelder for alle.

Anonymkode: dd4ba...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...