Gå til innhold

Sliter med tanken på at jeg blir 50 om 6 år til.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det så ille å bli 50 ?

Anonymkode: 73740...64f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det så ille å bli 50 ?

Anonymkode: 73740...64f

Jeg elsker å være 50 +  :) Så nei, for meg er det ikke ille! 

Anonymkode: f0552...747

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (1 minutt siden):

Det kommer sikkert ikke til å merkes over dagen. 

Sikkert ikke. Men tallet 50....

Anonymkode: 73740...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det så ille å bli 50 ?

Anonymkode: 73740...64f

Det tror jeg. På grunn av overgangsalder og dårligere helse / mindre energi. 

Anonymkode: 6c6f3...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir også 50 om seks år. Tenker at det blir like fint som alle andre år. Det er ikke verre enn man gjør det til - og alt har sin sjarm. Seks år er dessuten lenge til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tenker du på dette da? Synes det var en rar ting å gå rundt å tenke på.

Anonymkode: e4907...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det motsatte er mye verre ❤️

Anonymkode: be636...bc3

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det så ille å bli 50 ?

Anonymkode: 73740...64f

Er det ikke verre å IKKE bli det....? Alternativet er jo liksom ikke så forlokkende.

50 var helt greit for meg. Tiden går for oss alle.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg om en drøy måned. Men foreløpig er det ikke spesielt ille. Barna er på vei ut av redet, jeg har tatt opp igjen en gammel hobby, har god økonomi, fast og trygg jobb osv. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du slipper. Sykdom og ulykker  kan fort sette en stopper for å bli 50 år.

Anonymkode: 08fc4...0f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 50 i år, og jeg har et meget avslappet forhold til det. Barna er voksne, og har sine egne liv, jeg har samboer og vi har god økonomi og kan prioritere ferier og tid til det VI ønsker.  Fortsatt har jeg ikke kjent noe til overgangsalderen, og jeg ser frem  mot minst 35 år til. 

Anonymkode: 79a3d...e96

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir også 50 om 6 år og gruer meg. Halvveis til 100, liksom 😱 gruer meg til overgangsalderen også. Har ekstremt lite krefter pga en kronisk og uhelbredelig sykdom som gir meg ekstrem fatigue og er redd for å orke enda mindre. Hetetokter høres også fælt ut. Redd for å bli tjukk også siden forbrenningen går ned og jeg ikke har krefter til å trene noe mer enn rideturer med hesten min. Men overgangsalderen er jo noe alle kvinner må igjennom og alternativet er jo mye verre. 

Anonymkode: 0b65e...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det tror jeg. På grunn av overgangsalder og dårligere helse / mindre energi. 

Anonymkode: 6c6f3...35d

Jeg gleder meg til å slippe å ha mensen, jeg. 🙈Og større barn og mer tid til meg selv. Jeg tror det kommer til å kjennes som jeg har mer energi når jeg får mindre ting jeg på passe på…

Anonymkode: a6732...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Blir også 50 om 6 år og gruer meg. Halvveis til 100, liksom 😱 gruer meg til overgangsalderen også. Har ekstremt lite krefter pga en kronisk og uhelbredelig sykdom som gir meg ekstrem fatigue og er redd for å orke enda mindre. Hetetokter høres også fælt ut. Redd for å bli tjukk også siden forbrenningen går ned og jeg ikke har krefter til å trene noe mer enn rideturer med hesten min. Men overgangsalderen er jo noe alle kvinner må igjennom og alternativet er jo mye verre. 

Anonymkode: 0b65e...fde

Jeg er en av dem som slet med fæle hetetokter, og jeg trodde alle hadde det sånn i overgangsalderen hos kvinner. Men nei. Det er faktisk ikke det. Har et par venninner som knapt har merket noe som helst, bare at mensen er begynt å utebli nå og da og så forsvinner helt. Ingen hetetokter eller noe. Heldiggriser.

Så ja, du kan bli en av dem som knapt merker noe som helst. Sjansen er stor for at du vil ligne din mor i det henseendet, skriver legene, så du kan jo spørre din mor om hvordan hennes overgangsalder var, og om hun ble plaget mye av hetetokter og når det begynte (hvor gammel hun var da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det så ille å bli 50 ?

Anonymkode: 73740...64f

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt greit å være 50, men er rimelig rynkete og sliten...

Anonymkode: 1a8fa...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eldre jeg blir desto yngre syns jeg det virker å være 50. Jeg er selv 33. Man er vel ikke "gammel" før man har runda 70 vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir femti om fire år og hater tanken! De siste årene har jeg hatt mye mindre energi og jeg er bekymret for hvordan denne utviklingen blir de neste årene. Jeg har en fysisk krevende jobb jeg knapt holder ut.
Jeg misliker også sterkt å ikke ha det samme draget på menn lengre! Det eneste som blir godt er at barna snart er voksne, men samtidig er foreldre eldre og vil trenge desto mer hjelp..

Anonymkode: f70bd...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...