AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Har nettopp tegnet kritisk sykdom forsikring. I helseerklæringen var det spørsmål om psykisk helse. Da måtte heg krysse av på at jeg har hatt angst og gått i terapi. også brukt antidepressiver. Hva har det med Kristian sykdom som hjernesvulst, hjerteinfarkt og kreft og gjøre? Det er jo dette det dekker? kjenner jeg blir litt fortvilt. Å slite psykisk er en ting, men med en gang du søker hjelp for det hos lege eller psykolog så får du det i papirene som igjen kan påvirke forsikringen Anonymkode: 8d596...7eb
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Man må ha oversikt over helsetilstanden til de man forsikrer. Om man ikke har det, vil forsikringene bli så dyre at ingen har råd til det. Forsikringsselskaper driver ikke veldedighet, så de må vite at det er samsvar mellom pris og risiko, både for hver enkelt forsikringstager, men også alle de har forsikret. Sånn er det bare, med alle typer forsikring. Anonymkode: bce86...40e 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man må ha oversikt over helsetilstanden til de man forsikrer. Om man ikke har det, vil forsikringene bli så dyre at ingen har råd til det. Forsikringsselskaper driver ikke veldedighet, så de må vite at det er samsvar mellom pris og risiko, både for hver enkelt forsikringstager, men også alle de har forsikret. Sånn er det bare, med alle typer forsikring. Anonymkode: bce86...40e Det skjønner jeg. Men forstår ikke hvorfor det er relevant at jeg gikk til psykolog for flere år siden når denne forsikringen dekker kun kritisk skade som kreft og hjerte osv. Anonymkode: 8d596...7eb
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 Jeg fikk ikke helseforsikring før det var 10 år siden jeg hadde mottatt hjelp for depresjon (Dps). De er superstrenge på alt sånt selvom det er psyken og ikke noe fysisk. De som har hatt alkohol og eller rusproblemer på også i en 5-10 års karantene. Anonymkode: e570c...ef9
Sofakona Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 Mener å huske at man må ha forsikret før man eventuelt blir syk? Så tegne eks forsikring for depresjon mens man har det..gjør at man ikke får forsikring?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 Ville snakket med forsikringsselskapet. De loser deg gjennom og forklarer deg hva betydning det du svarer har for forsikringen din osv. Det er som regel ikke så dramatisk som svarene i tråden antyder. Du får forsikring for kritisk sykdom selv om du har eller har hatt både psykisk sykdom og fysisk sykdom. Sånne ting handler som regel bare om prisen på forsikringen, ikke at man ikke får forsikre seg eller ikke vil få hjelp av forsikringsselskapet ved skade/sykdom. F.eks vil helseforsikringer være dyrere for noen som røyker, da de regnes å høyere risiko for visse sykdommer, men man nektes ikke helseforsikring selv om man røyker. Anonymkode: a6f80...388
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville snakket med forsikringsselskapet. De loser deg gjennom og forklarer deg hva betydning det du svarer har for forsikringen din osv. Det er som regel ikke så dramatisk som svarene i tråden antyder. Du får forsikring for kritisk sykdom selv om du har eller har hatt både psykisk sykdom og fysisk sykdom. Sånne ting handler som regel bare om prisen på forsikringen, ikke at man ikke får forsikre seg eller ikke vil få hjelp av forsikringsselskapet ved skade/sykdom. F.eks vil helseforsikringer være dyrere for noen som røyker, da de regnes å høyere risiko for visse sykdommer, men man nektes ikke helseforsikring selv om man røyker. Anonymkode: a6f80...388 Jeg fikk beskjed av forsikringsselskapene jeg prøvde (Gjensidige, If og Fremtind) at jeg kunne søke på nytt når det hadde gått x antall år fra jeg mottok behandling på Dps. Jeg klaget og saken var inne hos en nemd, men fikk fortsatt avslag og samme beskjed. Argumenterte for at jeg ikke en gang var sykemeldt da jeg gikk til Dps for depresjon, men det hadde ikke noe å si. De føler de samme retningslinjene for visse diagnoser som angst, depresjon, misbruk osv. Urettferdig, men sånn er det Anonymkode: e570c...ef9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Skrevet 17. mars 2023 Meg over; jeg sa at jeg med glede kunne betale en høyere pris slik de som røyken eller er overvektige må, men det var utelukket før x antall år hadde gått, da vaT man velkommen til å søke. Anonymkode: e570c...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå