AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har vært syk til og fra i 1,5 uke, det samme har lille på 10 mnd vært. Jeg har nå fått omgangssyke, så får nesten ikke i meg væske eller mat. Alt jeg prøver kommer rett i retur! Lille har også vært veldig variert i formen, med diare, feber og jeg tror tannfrembrudd. Matlysta er helt på bunn. Nesten uansett hva vi prøver servere, blir det ikke spist. Er kun pupp som gjelder. Men! Jeg har for lite melk nå! Barnet dier og dier og dier. Blir bare mer og mer fortvilet. Hadde heldigvis et par poser morsmelk i fryseren som ble slukt, men nå er det fritt. Har prøvd morsmelkerstatning, men det går bare ikke ned. Hva i alle dager gjør jeg? Anonymkode: 9f954...756
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Kjenner du noen andre som ammer som kan pumpe og hjelpe deg litt? Anonymkode: dc94e...9d0
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Har du prøvd å blande mme med morsmelk? Siden baby slukte morsmelk men ikke mme? Det er jo veldig forskjellig smak, så kanskje om baby vennes sakte til smaken ved å blande med morsmelk? Anonymkode: 11e3a...9b1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har vært syk til og fra i 1,5 uke, det samme har lille på 10 mnd vært. Jeg har nå fått omgangssyke, så får nesten ikke i meg væske eller mat. Alt jeg prøver kommer rett i retur! Lille har også vært veldig variert i formen, med diare, feber og jeg tror tannfrembrudd. Matlysta er helt på bunn. Nesten uansett hva vi prøver servere, blir det ikke spist. Er kun pupp som gjelder. Men! Jeg har for lite melk nå! Barnet dier og dier og dier. Blir bare mer og mer fortvilet. Hadde heldigvis et par poser morsmelk i fryseren som ble slukt, men nå er det fritt. Har prøvd morsmelkerstatning, men det går bare ikke ned. Hva i alle dager gjør jeg? Anonymkode: 9f954...756 Hvilken morsmelkerstatning prøvde du? Kanskje prøve en annen type… Eventuelt blande i litt vaniljesukker i starten😊 Anonymkode: 6a4fd...ce6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Har hørt at noen liker Hipp sin bedre enn Nan, så er verdt å prøve. Spiser baby normalt fast føde når hen er frisk? Det viktigste er å få nok væske i baby, særlig ved omgangssyke Anonymkode: 11e3a...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Takk for svar. Er nan jeg hadde tilgjengelig, men skal få mannen til å handle hipp da. Tenkte ikke på at det kunne være forskjell på dem. Har dessverre ikke mer morsmelk tilgjengelig, ikke får jeg pumpet en dråpe heller, så blir vanskelig å blande. Men det er jo absolutt et fint tips å ta med videre. Til vanlig spiser barnet ekstreme mengder mat, men vil omtrent ikke ta en bit av noe nå. Føler vi har prøvd å tilby det meste, litt salt mat (selvfølgelig begrenset mengde) også, uten at det har noe betydning. Vi har vann lett tilgjengelig for henne i en kopp hele dagen, men er bare pupp hun vil ha. Jeg synes dette er forferdelig! Skjønner jeg må lage et større melkelager til senere! Anonymkode: 9f954...756
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 Kan det være at hun dier ekstra for trøst heller enn at det er for lite melk..? Ville nok kontaktet lege om barnet virker dehydrert. Har dere maltekstrakt tilgjengelig? Kan forsøke å blande det i erstatningen så blir den søtere Anonymkode: aab19...c80
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Skrevet 17. mars 2023 Det er masse melk i butikken. Anonymkode: 19445...aeb 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #9 Skrevet 17. mars 2023 10 mnd? Gi den mat. Anonymkode: b22c3...137 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #10 Skrevet 17. mars 2023 Min har vært flaskebarn, men ved sykdom og tannfrembrudd det siste halvåret (15 mnd) har det kun gått ned hipp og Skyr klemmeyoghurt. Med mme tar det sikkert litt tid å bli vant til smaken, så ville fortsatt å tilby. Vi måtte teste melkefri i høst, og brukte kjempelang tid på å få henne til å drikke den nye erstatningen. Da vi var ferdige og skulle gå over til den hun hadde drukket hele livet så måtte hun bli vant til den på nytt😅 Anonymkode: 70af9...8d6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er masse melk i butikken. Anonymkode: 19445...aeb AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Lille😂😂Ha ha ha Anonymkode: d2557...c18 Finn dere et annet underforum å trolle på, tapere. Anonymkode: 5e434...481 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #13 Skrevet 18. mars 2023 Dette høres ut som en ganske vanskelig situasjon! Det er viktig å få i babyen drikke. Siden du selv er dehydrert produserer du for lite melk, så du må prøve å få i deg selv nok drikke. Det kan være lurt om mannen gjør det han kan for at du får slappe av, så du beholder mest mulig. Har du prøvd sportsdrikk? Eplejuice blandet med Farris? Å drikke en munnfull hvert femte minutt? Følg med på om babyen viser tegn til dehydrering. Det er vanlig med lite appetitt når man er syk, og det er mye trøst i melk. Siden hun er så stor kan dere også prøve å tilby fortynnet eplejuice til henne. Anonymkode: b46bc...b18
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #14 Skrevet 18. mars 2023 Viktig at du får i deg væske. Om så bare en teskje med eplejuice hvert 15. Minutt. Når det gjelder minsten så ville jeg kompensert med annen drikke om du ikke produserer nok akkurat nå. Prøv å gi eplejuice utblandet i vann, tynn saft osv. Har du noen andre du kjenner som ammer som kan avse litt utpumpet morsmelk? Anonymkode: d81af...f57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå