AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Del Skrevet 13. mars 2023 Ja, jeg er småbarnsmor i slutten av 20-årene, og føler jeg har ingenting i livet mitt som er spennende eller 'mitt'. Jobb, husarbeid, mat, barn. Er redd for å bli gammel og kjedelig veldig tidlig. Jeg har så lyst å få tent en gnist inni meg, føle meg levende! Noen som har tips? Gjerne noen tips man kanskje ikke hører så ofte, men jeg takker for alle råd! Anonymkode: b5940...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Del Skrevet 13. mars 2023 Isbading Anonymkode: b5940...0cf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 13. mars 2023 #3 Del Skrevet 13. mars 2023 Er du ute etter noe som gir adrenalin, eller noe som gir deg sosial omgang? Er du sporty? Har du mye tid til å være ute av huset? Er det utendørsaktiviteter eller innendørs du vil ha? Vinter eller sommer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 13. mars 2023 #4 Del Skrevet 13. mars 2023 Alle som er på KG trenger et liv. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Del Skrevet 13. mars 2023 Er du aktiv? Alle jeg kjenner i småbarnsfasen som trener, spesielt om det er utetrening som løping i naturen, fjellturer, har masse energi og kjenner virker ikke som om de kjenner så mye på den meningsløsheten som kommer av å føle seg satt. De lager mål, og oppnår mål utenfor famileboblen. Ellers - reis om du har muligheten! Og da mener jeg ikke bare pakkereiser med bamseklubb mens foreldrene drikker. Men ta med barna på opplevelsesferier utenfor alfavei. Du er så ung fremdeles, og har energi til det. Eller bare prioriter date nights med mannen i blant. Gå på konsert, ta en helgetur til en annen by. Om du har besteforeldre som stiller opp er det bare en vinn-vinn for alle. Ikke visne hen i så ung alder! Anonymkode: 383c6...fa9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Del Skrevet 13. mars 2023 eller være aktiv på Wikipedia? Opprette nye artikler, eller utvide ting og tang som allerede finnes der... Anonymkode: adfa2...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Del Skrevet 13. mars 2023 1 hour ago, Snok1 said: Alle som er på KG trenger et liv. Det er nok dessverre 100% korrekt. Anonymkode: 0904c...f81 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Del Skrevet 13. mars 2023 Ta med barna på ting du liker å gjøre eller kunne tenke deg å prøve. Male? Lære dans? Gå skogstur og grille? Bli besøksvenn på gamlehjem? Når de blir tenåringer kan du gjøre ting mer selvstendig og utfolde deg selv! Anonymkode: 501fb...dce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Del Skrevet 13. mars 2023 Snok1 skrev (1 time siden): Alle som er på KG trenger et liv. Er trist men sant 🤣. Anonymkode: 55150...0b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Del Skrevet 13. mars 2023 Kjøp deg en trusevibrator og gå tur med den på, mens du hører på erotisk lydbok. Det er min hobby. Anonymkode: b5940...0cf 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 13. mars 2023 #11 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er nok dessverre 100% korrekt. Anonymkode: 0904c...f81 Uenig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Del Skrevet 13. mars 2023 Altså DU kommer ikke til å føle deg levende av å gjøre det JEG liker. Du føler deg ikke levende nettopp fordi du ikke vet hva du liker. Gjør litt sjelegransking. Hva er det DU synes er spennende, test ut ting på pur, lek og lev og prøv deg frem. Men finn lista over hva du skal prøve i deg selv! Anonymkode: f6049...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjøp deg en trusevibrator og gå tur med den på, mens du hører på erotisk lydbok. Det er min hobby. Anonymkode: b5940...0cf Er du seriøs? For det høres ut som tull, men også veldig gøy 😅 Anonymkode: f6049...9dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Del Skrevet 13. mars 2023 Om du har partner så kan du prøve å få hen med deg, utforsk noe seksuelt i helgene f.eks. Eller utforsk matlaging, forskjellige land/kulturer, se etter nye ting å interessere deg for, bruk youtube, tiktok, insta. Eller begynn å skrive bok/historier og lag deg en fiktiv verden. Hehe. Lykke til❤️ Anonymkode: 8bc88...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du seriøs? For det høres ut som tull, men også veldig gøy 😅 Anonymkode: f6049...9dc Nei, jeg er helt seriøs! Veldig gøy, går tur i skogen, i nabolaget, i byen. Gidder nesten aldri gå tur ellers så vinnvinnvinn Anonymkode: b5940...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #16 Del Skrevet 14. mars 2023 Snok1 skrev (6 timer siden): Alle som er på KG trenger et liv. Jeg er på kg for å roe ned. Har konstant for mange baller i lufta, og har fått kroppslige plager fordi jeg stort sett gjør på noe hele tiden. For mye. Så må jeg roe ned da, men å gjøre ingenting er så forbanna kjedelig. Derfor kg. Så nei, du tar feil. 😉 Anonymkode: 40a45...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #17 Del Skrevet 14. mars 2023 Et liv har du. Du lurer antakelig på hva du kan bruke det til! Forslag: Puslespill, kryssord, hjernetrim (finnes for eksempel mange sånne aktivitetsbøker og slikt, bøker med forskjellige oppgaver etc - sunt for hjernen også :D), sudoku, fotografering, Photoshop, webdesign, grafisk design, tegning, strikking, hekling, fingerhekling, sying, sy nye eller reparere gamle klær, lage f. eks. bamser eller dukker eller spesielle figurer til barnet/barna dine (mye gøyere å ha noe mamma laget sikkert?), skrive bøker til barnet/barna dine eller lage tegneserier/skrive små historier du kan lese for de eller lignende (kommer kanskje litt an på alder da), matlaging, baking, dataspill, tv-spill, kabal, lære deg å trylle, isbading, bading, svømming, gå i badeland, trene (her finnes det jo millioner av alternativer, bare si hvis jeg skal komme med forslag til det og), begynne på en sport eller aktivitet - feks fotball/dansing/sjakk/kampsport (feks om du har jentebarn kan det jo være en fin greie å iallfall lære litt kampsport og selvforsvar du kan lære videre til jentene dine), sminke, lære deg nye hårfrisyrer, hente ting fra gis bort på finn - fikse det og selge det, fargelegge, begynne å samle på noe, lese, sykle, gå turer, løpe, skrive dagbok/takknemlighets-dagbok/loggføre hvordan du har det, scrapbooking, perle, lage armbånd eller smykker, av og til har de noen fine greier på lekebutikken man fint kan stelle med som voksen - jeg har feks kjøpt et sett for å lage armbånd + et for å lage diamanter + et for diamantmaling + vannperler +++, gå innom en hobbybutikkk og se om noe frister deg der?, male, akvarellmaling, bygge ting, "sløyd", veve, lære deg et instrument, lære et nytt språk, synge karaoke, lage musikk på pcen (sånn dj/produsent-aktig, liksom a la Kygo/Avicii og de der), skrive noveller, skrive en bok, skrive historier til blader, skrive kronikker/leserinnlegg, lage en Instagram/tiktok hvor du gjør noe?, lese blader, se dokumentarer, se film/serier, høre podcaster, lage kunst, tegne digitalt, lage digital kunst, onanere :P, lage noe pynt til hjemmet ditt eller prøve å være kreativ med å pynte og fikse litt hjemme? (jeg har laget noe pynt selv, funnet på noen spesielle måter å pynte på, laget noen fine greier til å dekke over greier, lager mine egne bilder og printer ut, finner på egne kreasjoner - du kan finne masse inspirasjon på Pinterest og tiktok og internett - feks crafts/DIY osv), spille mobilspill (feks Wordfeud?), få deg en brevvenn?, skriv brev til barnet/barna dine som de kan få når de blir forskjellige aldre/ved forskjellige hendelser i livene deres feks? - sånn "til barnet mitt når du fyller 18 år" eller "til når du får din første kjæreste" - det kan jo være alt fra en slags "dagbok" til tips du har å gi/anekdoter fra det samme skjedde i ditt liv/fortelle hvordan du hadde det å samme tid som det i ditt liv/skrive en humoristisk instruksjon/dikt/hva enn du vil feks, kjøpe en sånn bok "boken om meg" og fylle ut - som barna dine kan få senere f.eks., prøvde forskjellige antrekk - prøv å vær kreativ - finn nye måter å kombinere ting på - prøv å vær kreativ - kanskje kan du bruke en kjole som topp eller et skjørt som topp feks? lag noen antrekk og legg samlet slik at du alltid har noen antrekk klare i bakhånd for når du står bom fast og "ikke har noe å ha på deg"... 😛 Gir meg der jeg... Det bør vel være litt å velge i som en start. xD Ja, nå var det jo en blanding av alle slags forslag her, jeg prøvde å bare tømme hjernen for det som falt meg inn. 😛 Dette er min egen lille greie, så var litt usikker på om jeg ville skrive den - men landet på at dette må jo være koselig for flere håper jeg: Jeg skriver små lapper og brev med positive beskjeder og legger i postkasser, henger opp på offentlige toaletter, legekontorer, tannlegekontorer, venterom, busser, sykehus, mellom varer i butikken eller feks inni et blad/bakpå en bok eller lignende, fester gul lapp på vindusviskeren med en 100-lapp og søt melding inni, apotekvarer og lignende. +++ F. eks. på et legekontors venterom kan jeg legge en lapp med: "Lykke til og god bedring!", hos tannlegen: "Lykke til! Det kommer til å gå bra!", på buss-sete: "Ha en super dag! Og smil til den søteste du ser på bussen før du går av!", på offentlig do: "Du ser bra ut i dag! Gi noen et kompliment du også :)", på en sjokolade i butikken: "Ikke ha dårlig samvittighet, denne har du fortjent!", bakpå en bok: "Kos deg med denne, skriv en søt kommentar inni og gi den til noen som fortjener å høre det du skrev!" for eksempel. Syns det er en utrolig koselig hobby. ❤️ Noen syns sikkert det er teit og vil kanskje komme med kritikk her nå, som jeg gruer meg litt for, det gir meg iallefall mye. Noen ganger har jeg sett for eksempel noen legge ut bilde av noe jeg har lagt fra meg på Jodel, fått høre at noen har nevnt det i lunsjen på jobben eller lignende - og da får jeg liksom motivasjon til å lage 1000 stk til. Veldig koselig! Anonymkode: 2899d...398 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #18 Del Skrevet 14. mars 2023 Hvis du liker dyr/kunne tenkt deg å ha et: Få deg et kjæledyr. Det finnes jo alt mulig å velge i - selv har jeg tenkt å få meg en reke nå i løpet av uken! Anonymkode: 2899d...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 14. mars 2023 #19 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Altså DU kommer ikke til å føle deg levende av å gjøre det JEG liker. Du føler deg ikke levende nettopp fordi du ikke vet hva du liker. Gjør litt sjelegransking. Hva er det DU synes er spennende, test ut ting på pur, lek og lev og prøv deg frem. Men finn lista over hva du skal prøve i deg selv! Anonymkode: f6049...9dc Men er det ikke nettopp for å finne ut hva man selv liker at man ber om inspirasjon? Noen ganger hjelper det høre hva andre gjør, for å oppdage ting man ikke klarer se alene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #20 Del Skrevet 14. mars 2023 For meg er det å lese bøker en fantastisk måte å utforske andre liv. Anonymkode: a8370...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg