AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Søsteren min truer folk med barnevernet. Har meldt venner av seg også som hun har kranglet med til barnevernet. Nå Truer hun meg også. Jeg er litt redd ja. Ikke fordi jeg er en dårlig mor, men fordi jeg tror de da vil intervjue barna osv? Det er jo en skremmende situasjon. Jeg er så lei. Jeg vil vel egentlig bare ventilere litt og så spørre om noen her veit hva som skjer i praksis når noen sender inn en bekymringsmelding? Anonymkode: 18f27...93d 2 2
Sofakona Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Altså hva tror hun for da? Altså hva mener hun er grunnen til at hun melder inn dere? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Altså hva tror hun for da? Altså hva mener hun er grunnen til at hun melder inn dere? Nei hun nevnte vold. Men jeg er usikker. Grunnen til at hun er sint er at ikke får låne penger og at en ferietur som vi snakket om kanskje skulle skje til sommeren ikke blir noe av. Anonymkode: 18f27...93d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Så hun har innrømmet at hun skal sende en falsk bekymringsmelding med uriktig innhold? Du må få lagret dette på innspilling når hun ringer eller sms. Jeg ville anmeldt henne for trakassering. Anonymkode: 86687...9fc 8 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Hun virker ikke helt god. Tru med BV tilbake pga ustabil mor. Anonymkode: a4f6c...d66 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Bv tar da kontakt med deg og du må inn på møte. De tar kontakt med skole/bhg og tar en undersøkelse der. Om de tror din søster og alvorlighetsgraden er der etter. Så begyner helvete. Anonymkode: 6a5f4...957 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så hun har innrømmet at hun skal sende en falsk bekymringsmelding med uriktig innhold? Du må få lagret dette på innspilling når hun ringer eller sms. Jeg ville anmeldt henne for trakassering. Anonymkode: 86687...9fc Ja hun truer på sms så jeg har det skriftlig. Hun utdanner seg til barnevernspedagog nå. Er ikke det skremmende? Redd det gir henne en slags tyngde. ts Anonymkode: 18f27...93d 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Hvorfor truer søsteren din deg med barnevernet? Når de får inn mange bekymringsmeldinger ifra søsteren din som er meldt bekymring til flere personer så kan det godt de bare henlegger saken. Anonymkode: dc39f...413 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor truer søsteren din deg med barnevernet? Når de får inn mange bekymringsmeldinger ifra søsteren din som er meldt bekymring til flere personer så kan det godt de bare henlegger saken. Anonymkode: dc39f...413 Det er et godt poeng! Hun er sint på grunn av at hun ikke får låne penger og litt sånt. Vi måtte endre ferieplanene for sommerferien og det var dråpen. Familiehytte. ts Anonymkode: 18f27...93d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja hun truer på sms så jeg har det skriftlig. Hun utdanner seg til barnevernspedagog nå. Er ikke det skremmende? Redd det gir henne en slags tyngde. ts Anonymkode: 18f27...93d Herry gud! Ja dette skremmende med tanken på hvor uprofesjonelt hun handler. Hvis hun skal jobbe i barnevernet så kan hun ødelegge mange hjem og mange små barne hjerter. Politi anmeld henne for trusel. Og at hun ikke er god i hue håper virkelig ikke denne damen der jobber i BV Anonymkode: dc39f...413 2
Andro Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 (endret) Det er hverken en trussel eller en straff å få kontakt med barnevernet. Man skal sende bekymringsmelding til barnevernet når man er bekymret for omsorgssituasjonen til et barn. Man skal aldri kaste bort barnevernets tid og ressurser på å melde for å være ekkel mot noen. Barnevernet har plikt til å gjennomgå alle meldinger de mottar innen to uker fra de er mottatt. Noen meldinger blir umiddelbart skrotet som tull, men de fleste resulterer i at de kontakter melderen for å få en utdypning, og foreldrene for å høre deres side av historien. Det er sjelden man snakker med barna i denne fasen, med mindre det bærer preg av å være noe som haster. Dersom barnevernet har grunn til å være bekymret for et barns omsorgssituasjon etter en meldingsgjennomgang, åpner de en undersøkelsessak. De bruker altså mer tid på å undersøke forholdene rundt barnet, som f.eks. kontakte skole og helsestasjon, for å høre om de er bekymret for noe. Barnevernet er en hjelpeinstans. De er ikke et vesen som freser rundt og plukker med seg unger eller utleverer folk. Ta det helt med ro. Har ungen din det bra har du jo ingenting å bekymre deg for. Da er det i så fall søstra di som ødelegger for seg, ikke for deg. Du kan svare med at du sender SMS-ene hennes til studieveilederen hennes? Jeg ville ikke blitt et snev av nervøs av å bli kontakta av barnevernet. Hadde vi trengt hjelp ville jeg ha kontakta dem selv. Endret 12. mars 2023 av Andro 1 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja hun truer på sms så jeg har det skriftlig. Hun utdanner seg til barnevernspedagog nå. Er ikke det skremmende? Redd det gir henne en slags tyngde. ts Anonymkode: 18f27...93d Ville videreformidlet dette til skolen hun går på. Anonymkode: 86687...9fc 2 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja hun truer på sms så jeg har det skriftlig. Hun utdanner seg til barnevernspedagog nå. Er ikke det skremmende? Redd det gir henne en slags tyngde. ts Anonymkode: 18f27...93d Ja, det er skremmende at hun utdanner seg til barnevernspedagog, og missbruker dette. Spar på alt du har av mld fra henne. Anonymkode: 9520a...dd2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 Har du vært psykisk eller fysisk voldelig mot barna da? Eller foregår det psykisk eller fysisk vold i hjemmet ditt mellom deg og partner? Hvis ikke så har du ingenting å bekymre deg over. Anonymkode: c5746...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Det er hverken en trussel eller en straff å få kontakt med barnevernet. Man skal sende bekymringsmelding til barnevernet når man er bekymret for omsorgssituasjonen til et barn. Man skal aldri kaste bort barnevernets tid og ressurser på å melde for å være ekkel mot noen. Barnevernet har plikt til å gjennomgå alle meldinger de mottar innen to uker fra de er mottatt. Noen meldinger blir umiddelbart skrotet som tull, men de fleste resulterer i at de kontakter melderen for å få en utdypning, og foreldrene for å høre deres side av historien. Det er sjelden man snakker med barna i denne fasen, med mindre det bærer preg av å være noe som haster. Dersom barnevernet har grunn til å være bekymret for et barns omsorgssituasjon etter en meldingsgjennomgang, åpner de en undersøkelsessak. De bruker altså mer tid på å undersøke forholdene rundt barnet, som f.eks. kontakte skole og helsestasjon, for å høre om de er bekymret for noe. Barnevernet er en hjelpeinstans. De er ikke et vesen som freser rundt og plukker med seg unger eller utleverer folk. Ta det helt med ro. Har ungen din det bra har du jo ingenting å bekymre deg for. Da er det i så fall søstra di som ødelegger for seg, ikke for deg. Jeg ville ikke blitt et snev av nervøs av å bli kontakta av barnevernet. Hadde vi trengt hjelp ville jeg ha kontakta dem selv. Takk 😊 Ja jeg har stor respekt for barnevernet og de gjør en utrolig viktig jobb. Jeg er bare redd barna får vite om det eller må snakke med noen om at de blir slått hjemme eller hva den nå er. Det er jo en skremmende situasjon. Og jeg veit ikke hvordan jeg skal forklare dem det. ts Anonymkode: 18f27...93d 1
Andro Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk 😊 Ja jeg har stor respekt for barnevernet og de gjør en utrolig viktig jobb. Jeg er bare redd barna får vite om det eller må snakke med noen om at de blir slått hjemme eller hva den nå er. Det er jo en skremmende situasjon. Og jeg veit ikke hvordan jeg skal forklare dem det. De blir neppe snakka med, og om det skulle skje så kommer det folk som er utdanna til å snakke med barn. Du får hjelp til å formulere deg.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #17 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk 😊 Ja jeg har stor respekt for barnevernet og de gjør en utrolig viktig jobb. Jeg er bare redd barna får vite om det eller må snakke med noen om at de blir slått hjemme eller hva den nå er. Det er jo en skremmende situasjon. Og jeg veit ikke hvordan jeg skal forklare dem det. ts Anonymkode: 18f27...93d Ved mistanke om vold kan de hentes av politiet på skole og i barnehagen for å avhøres på barnehus ja. Anonymkode: 86687...9fc
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 Andro skrev (Akkurat nå): De blir neppe snakka med, og om det skulle skje så kommer det folk som er utdanna til å snakke med barn. Du får hjelp til å formulere deg. Ts sier dette gjelder vold. Om melding blir tatt alvorlig hentes barna for avhør. Foreldrene får ikke være med og avhøres separat av politiet. Anonymkode: 86687...9fc
Andro Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts sier dette gjelder vold. Om melding blir tatt alvorlig hentes barna for avhør. Foreldrene får ikke være med og avhøres separat av politiet. Har jobbet i bv, og må si at dette dreier seg om veldig grove saker med fare for bevisforspillelse, og stor sannsynlighetsgrad. Det er svært usannsynlig i dette scenarioet. Det vanlige er at det er bv som kontakter familien og informerer om meldingens innhold. Om ts viser fram søsterens meldinger, og sier at hun vet hva dette kommer av. Da er hun off the hook. Med det som framkommer videre her så er jeg stadig mer overbevist om at ts skal kontakte høgskolen som søsteren studerer ved, og legge ved skjermdumper av meldingene. Hun er ikke skikket til å gå på noe studium for barnevern. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Har jobbet i bv, og må si at dette dreier seg om veldig grove saker med fare for bevisforspillelse, og stor sannsynlighetsgrad. Det er svært usannsynlig i dette scenarioet. Det vanlige er at det er bv som kontakter familien og informerer om meldingens innhold. Om ts viser fram søsterens meldinger, og sier at hun vet hva dette kommer av. Da er hun off the hook. Med det som framkommer videre her så er jeg stadig mer overbevist om at ts skal kontakte høgskolen som søsteren studerer ved, og legge ved skjermdumper av meldingene. Hun er ikke skikket til å gå på noe studium for barnevern. Takk for svar 😊 Lettet over å høre det. Burde ikke jobbe innen barnevern nei. ts Anonymkode: 18f27...93d 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå