Gå til innhold

Trenger råd..Dater ei som jeg tror liker bestekameraten min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dater ei utvekslingsstudent fra Filippinene som jeg har holdt på med i ca 5 måneder. Etter noen få dates i starten ville hun ha et forhold.. Vi har det fint sammen nå. Hun vil fortsatt ha et forhold men det er et par ting som fortsatt holder meg tilbake. 

Det er ganske tydelig at hun liker bestekameraten min. Når vi 3 har vært sammen har det vært flere ganger hvor hun prøver å få oppmerksomheten hans. Noenganger har det skjedd at de har møtt på hverandre tilfeldig på et busstopp eller når begge har hatt ærender i byen. Etter de har møtt på hverandre har hun virket veldig over excited og glad når hun har fortalt om det. Hver gang vi snakker om han lyser hun opp og ler mye, og hvis jeg forteller om en diskusjon, krangel etc jeg og han har hatt, forsvarer hun han alltid. Har konfrontert hun med dette en gang, hun nektet for alt og ble veldig defensiv. Da hun prøvde å forsvare seg sa hun: «Let’s say you like your friend aswell..»Da jeg kommenterte det utsagnet, skjønte hun ikke hva hun hadde sagt før jeg kommenterte det. Da la hun skylda på at hun noenganger prater feil engelsk..Jeg spurte henne om hun kunne datet han hvis vi ikke holdt på, da sa hun «I’m not sure».. Når hun har vært på besøk hos meg og kameraten min har vært opptatt, har hun i ettertid sagt: “I feel bad for not talking to your friend”.

Jeg vil gjerne ha et forhold men kan samtidig ikke unngå å møte kameraten min da vi bor sammen. Jeg slapper bare ikke av når vi 3 er sammen..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette fucker opp hodet mitt samtidig som jeg er veldig glad i jenta. Over reagerer jeg eller bør jeg komme meg vekk?

Anonymkode: aac70...6c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke bli i dette forholdet, men slå opp og etterhvert begynne å date igjen. Og så skal du finne noen du liker og som liker deg. Den situasjonen du er i nå er bare umoden og usunn. Ikke virker det som om dere kommuniserer særlig godt heller.

Anonymkode: 30879...a80

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dropp det.

Anonymkode: 135d0...a4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun virker komplisert og uærlig. 
For din og kameratens skyld så hadde jeg avbrutt dette «forholdet» 

Det er mye viktigere å ivareta forholdet til kameraten din. 
Har du snakket med han om dette og hva han  oppfattet av denne situasjonen ? 

Anonymkode: e88f6...114

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og så skal du finne noen du liker og som liker deg..

Anonymkode: 30879...a80

Takk for rask kommentar..hun virker samtidig emosjonelt investert i meg..sier feks hun savner meg, gir meg gaver, blir sjalu og ringer meg ofte. Får meg til å lure på om det har mindre å bety ang kameraten min siden hun er glad i meg? Klarer fortsatt ikke la problemet ligge tho. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun virker komplisert og uærlig. 
For din og kameratens skyld så hadde jeg avbrutt dette «forholdet» 

Det er mye viktigere å ivareta forholdet til kameraten din. 
Har du snakket med han om dette og hva han  oppfattet av denne situasjonen ? 

Anonymkode: e88f6...114

Har ikke snakket med han om dette nei..vil ikke at han skal få inntrykket av hun liker han..er vel redd det kanskje kan føre til ekstra spenning når han vet hun liker han etter jeg evnt har kuttet henne ut

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo også være kulturelle forskjeller her.. 

Vi i orden er ikke like åpen som mange andre kulturer, så ikke nødvendigvis slik at hun er "interessert" i  kompisen din på den måten du tror. 

Men, da har vi et nytt problem og det er kulturforskjeller. Jeg har vært i 3 forhold i mitt liv, hvor av to av de var med utenlandsk opprinnelse. 

Nå har jeg lovet meg selv at jeg ALDRI skal date noen utenfor Norden igjen. Jeg er veldig klar over alle de ekstra utfordringer som er i slike forhold. 

Anonymkode: f2689...9f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei da hadde jeg ikke inngått noe forhold med henne

Anonymkode: 20b05...6db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dater ei utvekslingsstudent fra Filippinene som jeg har holdt på med i ca 5 måneder. Etter noen få dates i starten ville hun ha et forhold.. Vi har det fint sammen nå. Hun vil fortsatt ha et forhold men det er et par ting som fortsatt holder meg tilbake. 

Det er ganske tydelig at hun liker bestekameraten min. Når vi 3 har vært sammen har det vært flere ganger hvor hun prøver å få oppmerksomheten hans. Noenganger har det skjedd at de har møtt på hverandre tilfeldig på et busstopp eller når begge har hatt ærender i byen. Etter de har møtt på hverandre har hun virket veldig over excited og glad når hun har fortalt om det. Hver gang vi snakker om han lyser hun opp og ler mye, og hvis jeg forteller om en diskusjon, krangel etc jeg og han har hatt, forsvarer hun han alltid. Har konfrontert hun med dette en gang, hun nektet for alt og ble veldig defensiv. Da hun prøvde å forsvare seg sa hun: «Let’s say you like your friend aswell..»Da jeg kommenterte det utsagnet, skjønte hun ikke hva hun hadde sagt før jeg kommenterte det. Da la hun skylda på at hun noenganger prater feil engelsk..Jeg spurte henne om hun kunne datet han hvis vi ikke holdt på, da sa hun «I’m not sure».. Når hun har vært på besøk hos meg og kameraten min har vært opptatt, har hun i ettertid sagt: “I feel bad for not talking to your friend”.

Jeg vil gjerne ha et forhold men kan samtidig ikke unngå å møte kameraten min da vi bor sammen. Jeg slapper bare ikke av når vi 3 er sammen..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette fucker opp hodet mitt samtidig som jeg er veldig glad i jenta. Over reagerer jeg eller bør jeg komme meg vekk?

Utvekslingsstudent fra fillippinene? Dette må være trolling. Det kommer ikke utvekslingsstudenter derfra til Norge. Men om dette er sant, bør du droppe henne. Hun dater deg for å bli gift/få oppholdstillatelse.

Anonymkode: 163a5...3e9

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Utvekslingsstudent fra fillippinene? Dette må være trolling. Det kommer ikke utvekslingsstudenter derfra til Norge. Men om dette er sant, bør du droppe henne. Hun dater deg for å bli gift/få oppholdstillatelse.

Anonymkode: 163a5...3e9

Er nok helt sant.. Kanskje du har et poeng..hun var ekstremt aktiv med tinder møter før vi møttes..og hun hastet med å prøve å få meg comitted. Har kanskje vært litt naiv og trodd at det dreier seg om at hun kanskje er lonely i ett nytt land

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...