Gå til innhold

Hvorfor er astrologi så populært blant kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså de fleste kvinner driver jo ikke med det. Samtidig så er det omtrent ingen menn som driver med det så det er en ”kvinneaktivitet”.

Menn driver med bullshit som qanon, anti Vax, no fap, Andrew Tate. Men ikke Astrologi.

Anonymkode: e2e9f...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje fordi det stemmer? 

Hun som skulle bli min kone leste i horoskopet sitt at hun ville møte sin kommende mann på en bru. 

Så skjedde det noen dager etter, vi møttes ikke bare på en bru, men under Lykkens portal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANGE menn på tarot plassene på reddit 

Anonymkode: 1cfdb...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (3 minutter siden):

Kanskje fordi det stemmer? 

Hun som skulle bli min kone leste i horoskopet sitt at hun ville møte sin kommende mann på en bru. 

Så skjedde det noen dager etter, vi møttes ikke bare på en bru, men under Lykkens portal. 

Ja, for spådommen gjorde nok ikke at hun trålet alle bruer i nærheten og kikket på alle menn på bruene...🤦‍♀️

Anonymkode: b17ed...c3d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner er med naive og kan tru på hva som helst. Er helt sykt hva eksen min printer i hodet på barna og selv blir påvirket av det. Når barn på 6 og 9 sier at de er som de er fordi de er jomfru og vekt. 

Anonymkode: 3765f...b61

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Altså de fleste kvinner driver jo ikke med det. Samtidig så er det omtrent ingen menn som driver med det så det er en ”kvinneaktivitet”.

Menn driver med bullshit som qanon, anti Vax, no fap, Andrew Tate. Men ikke Astrologi.

De fleste kvinner driver ikke med astrologi, de fleste kvinner er rasjonelle og fornuftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi kvinner er med naive og kan tru på hva som helst. Er helt sykt hva eksen min printer i hodet på barna og selv blir påvirket av det. Når barn på 6 og 9 sier at de er som de er fordi de er jomfru og vekt. 

Anonymkode: 3765f...b61

Nei, det er fordi kvinner har et mer åpent sinn enn menn. Kvinner forstår at det er mer mellom himmel og jord at ikke alt kan forklares. Hverken av forskere eller andre. Menn forstår ikke dette fordi menn er så sneversynte oh fordømmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, for spådommen gjorde nok ikke at hun trålet alle bruer i nærheten og kikket på alle menn på bruene...🤦‍♀️

Anonymkode: b17ed...c3d

Det er nok noen detaljer til historien jeg utelot 🙂. At virkeligheten bekreftet horoskopet var nok bare en av flere faktorer som gjorde oss til et par. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (17 timer siden):

Nei, det er fordi kvinner har et mer åpent sinn enn menn. Kvinner forstår at det er mer mellom himmel og jord at ikke alt kan forklares. Hverken av forskere eller andre.

Jeg ser ofte uttalelser som denne her på forumet. Og uten unntak kommer det fra mennesker som er skråsikre på det stikk motsatte, nemlig at de kjenner til noen av disse hemmelighetene, i form av tarot, astrologi eller annen overtro.

Hvis det er så uforklarlig, hvordan kan dere være så sikre på at det dere tror på stemmer?

Sitat

Menn forstår ikke dette fordi menn er så sneversynte oh fordømmende.

Jeg tror på hva som helst som det finnes tilfredsstillende bevis for. Hvis du synes det er sneversynt å vente med å tro på hva som helst, før det finnes noen gode bevis for det, så synes jeg det sier mest om deg. 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kjenner som driver på med astrologi, er 2 menn. Kjenner ingen kvinner som holder på med det. 

Anonymkode: ad31e...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

fordi de vil ha mer selvtillit?

Anonymkode: 8ec8a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kvinnene jeg kjenner som "driver" med astrologi, tror ikke hardnakket på det, men syns det er gøy. Alle syns vel det er gøy å lese "om seg selv". Vi alle gjør det i en grad. Man setter seg i en bås og ler litt. "Typisk nordmenn", "typisk småbarnsfedre", "typisk gen x" etc. Samme med astrologi. Det er gøy å lese om og tenke "haha sånn er jeg."

Men har kanskje møtt 1 eller 2 i hele mitt liv som faktisk "tror" på det som om det er helt ekte...og de var irrasjonelle på andre måter også.

Men har møtt menn som hardnakket tror på numerologi, alpha/beta/wolfpack, incel/chads, crypto/nft, her emails, andrew tate osv 

Anonymkode: 82602...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 16.17):

Du glemte anti-woke, som er anti-medmenneskelig

Anonymkode: 274fa...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...