Gå til innhold

Er siste sesong av Exit basert på virkeligheten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Poenget mitt var jo at folk har ulikt syn på hva som er maskulint. Men om du ser på yrkene som ofte blir trukket frem som maskuline så er det jo yrker hvor man bruker kroppen, er handy,  har autoritet(politi), osv.  

Sjeldent noen nevner superbruker i Excel  og PowerPoint når de skal nevne maskuline yrker. Selv om man kan tjene svært godt om man behersker de ferdighetene. 

Anonymkode: 901aa...634

Men åpenbart at det er et maskulint yrke. Men man må veie opp for hva som er sunnest i lengden

Anonymkode: a4986...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke helt. Men Politi yrket er ganske tøft! For meg har jeg altfor dårlig erfaring med menn ifra Politiet, sier ikke alle. Men noen av de tar med seg jobben hjem, spesielt de som er etterforskere. Kanskje i løpet av en arbeidsdag har de sett 1 selvmord, 1 drapsforsøk, mange andre ting. Og deretter bruker de "sorgen" de har inni seg på privatlivet og uttrykker sinne. Jeg skal ikke være noen sin hobbypsykolog. Går utover forholdet

Anonymkode: a4986...b91

Jeg tror man må skille mellom hva som regnes som et maskulint yrke og hvilke yrker som egner seg hos en partner. Det trenger jo ikke være det samme. Er jo ikke alltid ens fantasier er veldig gjennomtenkte. Kanskje synes man politimenn er maskuline pga uniformen uten å tenke over de negative sidene du nevner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (5 timer siden):

Joda, personlig mener jeg at han er en av norges største dra-til-tryner.

Denne mannen har trolig middels IQ men er langt på minussiden på EQ-skalaen. (ref. hans uttalelse da han havnet under Spetalen på formuelisten).

Men det forandrer ikke hva jeg skrev om at det ikke er noen sammenheng mellom Fredly og serien Exit.

Du skrev et spørsmål om jeg overhodet hadde lest artikkelen. Så at artikkelen ikke har noen relevans til Exit.

Du mente kanske at Fredly ikke har relevans til Exit? Da bør du skrive hva du mener.

Men, jeg er lutter øre (strengt tatt øyne) og er interessert din argumentasjon for hvorfor Arne Fredly IKKE er relevant for Exit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tydelig hvorfor du jobbet i garderoben i hvert fall

Anonymkode: 01641...f44

Hva var grunnen til at jeg jobbet der mener du?

Jeg fikk tilbud om en jobb på et utested som jeg visste var en eksklusiv klubb, men var ikke klar over alt som skjedde der selvfølgelig, siden mye er diskrét og ikke noe de opplyser om på jobbintervju.

Helt greit å jobbe i garderoben som student da jeg fikk masse tips. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snok1 said:

Du skrev et spørsmål om jeg overhodet hadde lest artikkelen. Så at artikkelen ikke har noen relevans til Exit.

Du mente kanske at Fredly ikke har relevans til Exit? Da bør du skrive hva du mener.

Men, jeg er lutter øre (strengt tatt øyne) og er interessert din argumentasjon for hvorfor Arne Fredly IKKE er relevant for Exit.

Verken artikkelen eller Fredly har noen som helst relevans for Exit.

Bevisbyrden ligger strengt tatt på deg. Det var du som postet et bilde av en artikkel og skrev at Exit er Kardemomme-versjonen av virkeligheten.

Er dette noe du vet eller er det noe som er skapt i ditt eget hode? Du bør kanskje skrive hva du mener.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (På 18.3.2023 den 9.34):

Verken artikkelen eller Fredly har noen som helst relevans for Exit.

Bevisbyrden ligger strengt tatt på deg. Det var du som postet et bilde av en artikkel og skrev at Exit er Kardemomme-versjonen av virkeligheten.

Er dette noe du vet eller er det noe som er skapt i ditt eget hode? Du bør kanskje skrive hva du mener.

Fair enough.

Fredly er jo en investor av samme type som hovedpersonene i Exit. Han er ikke en langsiktig eier som bygger noe over tid, han er innom alle industrier der det er mulighet for å gjøre et klipp.

Han er kjent for sin ekstravagante livsstil  ved at han i sin tid eide Norges dyreste bolig og har en bilsamling verd et tresifret antall millioner.

Fredly er også kritisk til det norske likhetssamfunnet og skattenivået har fordrevet ham -stakkar- til Monaco. Han er selvsagt fullstendig blind for at det er det samme likhetssamfunnet som har gjort en gutt fra middelklassen i småbyen Molde i stand til å bli så rik.

Jeg ser at Fredly har mange likheter med både Adam og Henrik i Exit og at han deler Jeppes interesse for biler.

At han er en nevemagnet har du selv nevnt. Det har han også til felles med Exit-figurene.

Endret av Snok1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mest skremmende for min del er at unge gutter ser på dette som en slags dokumentar og noe de selv kunne tenke seg. Nå skriver jeg unge gutter,men tenker også mange eldre menn tenker på dette som en slags drøm. Andrew Tate generasjonen.

Endret av Fant80
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes siste sesong ble veldig overdrevet og nesten for mye, litt skuffa 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen kort fortelle meg hva som skjedde i de to siste episodene? Jeg forsøkte å se serien da den kom ut men den ble for grov og provoserende. Nå leste jeg nettopp en artikkel der NRK får kritikk for at de ikke merket en av episodene nettopp pga dette. Jeg har ikke noe lyst til å se de men jeg vil gjerne vite hva som skjedde 😄 Kan noen fylle meg inn? 

Anonymkode: f5346...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kan noen kort fortelle meg hva som skjedde i de to siste episodene? Jeg forsøkte å se serien da den kom ut men den ble for grov og provoserende. Nå leste jeg nettopp en artikkel der NRK får kritikk for at de ikke merket en av episodene nettopp pga dette. Jeg har ikke noe lyst til å se de men jeg vil gjerne vite hva som skjedde 😄 Kan noen fylle meg inn? 

Se episodene da vel, de er ikke så grove. Tenk at det er skuespill og at det er gummidukker som skal forestille døde personer( hvis noen dør)

Anonymkode: d87ff...67c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer du å se på krimserier, så klarer du å se på dette. Det var ikke noe å få mareritt av, akkurat. Jeg syns det var en god avslutning på Exit-serien, spesielt den aller siste scenen. Den jeg nesten gikk glipp av fordi den kom etter rulleteksten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (57 minutter siden):

Klarer du å se på krimserier, så klarer du å se på dette. Det var ikke noe å få mareritt av, akkurat. Jeg syns det var en god avslutning på Exit-serien, spesielt den aller siste scenen. Den jeg nesten gikk glipp av fordi den kom etter rulleteksten.

Jeg må innrømme at jeg NESTEN fikk mareritt av det som skjedde i de siste episodene… men var jo på en måte en kul avslutning. Og måtte jo le litt i alt det grusomme.. forskeren Pål feks..

Men sitter jo igjen med spørsmålet om det som skjedde med Pål/William og Adam/Hermine er basert på faktiske hendelser?

Er ihvertfall ettertrykkelig kurert for ønsket om masse penger… De som ‘vant’ blir nok ikke særlig lykkelige.

Anonymkode: deb18...4b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeren, ikke forskeren 😂

Anonymkode: deb18...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns vinklingen mot Henrik var veldig interessant. Hva skjer med en person som er vant til å kunne kjøpe alt og betale seg ut av enhver vanskelig situasjon, når han plutselig får et problem som ikke kan løses? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 1.22):

Jeg vet om helt «vanlige» folk som fester på denne måten, at kokain og horer er akseptert - så at styrtrike folk gjør det sjokkerer meg ikke i det hele tatt. Er mer forundret over at disse mennene faktisk har koner. Konene har jo ingen nytte. Ikke blir de verdsatt og ikke bidrar de økonomisk..

Anonymkode: 5da9e...345

Konene viderefører genene, og de velger gjerne koner som ser bra ut av den grunn - og så må de jo være av en viss "kvalitet" (deres begrep av kvalitet iallefall) så de fungerer som det de er: "Trophy wives". Og iallefall for en periode er det nok nok av damer der ute som syns det er verdt det for å kunne leve livsstilen hvor de får alt de peker på (gjerne av mannens dårlige samvittighet, som senere også gjelder barna deres som får alt de peker på av fars dårlige samvittighet - eller "samvittighet" i de fleste tilfeller, ettersom de fleste av den typen ikke er utstyrt med så mange menneskelige kvaliteter, iallefall ikke så langt ut i "forløpet". Om de ikke ble født kyniske, har de gjerne blitt det av å komme dit de er). For mange får de kanskje nok på et punkt, mens andre blir "avhengige" av å leve slik og derfor utstår veldig mye heller enn å miste fordelene de er vant med. 

AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 1.48):

Har så vanskelig for å forstå at noen kan klippe av seg fingeren med hagesaks bare for å fake en voldelig relasjon. Tror rett og slett ikke på at noen er såå badass.

Anonymkode: 5da9e...345

Selvfølgelig finnes det mennesker der ute som er villige til å gå langt for å få så mye penger at de aldri trenger å sjekke konto eller priser igjen. Om det gjelder noen i Norge eller noen av de Exit er inspirert av vet jeg ikke, men definitivt finnes det mange som går langt for sånne summer. ...når jeg tenker meg om - jeg er lite materialistisk og har aldri brydd meg særlig om penger, men om jeg visste at jeg kunne få 40-45 millioner (?) hadde jeg nok klart å klippe av meg fingeren jeg også. :P

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 2.27):

Det er jo noe sant i det da, at ekte menn ikke triller barnevogn. Er ikke spesielt maskulint og kan vel sidestilles med å gå med bæresele. Og ja, jeg har mann og tre barn, han er til og med i finansmiljøet. 

Anonymkode: 01641...f44

1950 ringte og ville ha holdningene sine tilbake... "Ekte menn"? Hva er det? Ikke maskulint å trille vogn eller bære ungen sin med bæresele? Hva skal de gjøre da? Legge ungen på bakken og vente til den har lært seg å krype noen måneder senere? :P Altså hallo????? Hvordan får mannen din ungene sine med seg steder? Betaler han noen som kan trille ungen ved siden av han? 

Så.utrolig.patetisk.

Helene1982 skrev (På 18.3.2023 den 2.41):

Alle har rett til sin mening. Jeg synes ikke det er tiltrekkende eller maskulint om en mann er så usikker på egen maskulinitet at han ikke kan frakte sitt eget barn fra A til B i en vogn eller bæresele.

AMEN!!!!!!!!!!!!! Sorry, "liker"-knappen er ikke nok for denne! Kunne jeg gitt tips hadde du fått en lapp for denne. :P

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De er ikke så grove, men det er nå faktisk en advarsel i starten av episoden da. 

Hulderen skrev (2 timer siden):

Jeg syns vinklingen mot Henrik var veldig interessant. Hva skjer med en person som er vant til å kunne kjøpe alt og betale seg ut av enhver vanskelig situasjon, når han plutselig får et problem som ikke kan løses? 

Enig! 

Anonymkode: f586f...bd9

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hermine later som hun begår selvmord og får det til å se ut som Adam er den skyldige og politiet tror på Hermines løgn. Hermine stikker av til Karibien ned pengene til Adam.  Henrik finner ut at han blir permanent blind.  Pål dreper og parterer William og ser også ut til å slippe unna med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hermine later som hun begår selvmord og får det til å se ut som Adam er den skyldige og politiet tror på Hermines løgn. Hermine stikker av til Karibien ned pengene til Adam.  Henrik finner ut at han blir permanent blind.  Pål dreper og parterer William og ser også ut til å slippe unna med det. 

Hermine kutter også av seg fingeren. Magdalena tar selvmord fordi Henrik avviser henne (hun tilbyr han til og med å være øynene hans, og forteller at faren var blind. Begriper ikke at han ikke bare stakk med henne og levde lykkelig alle sine dager med hun som øyne et eller annet sted a la slik Hermine gjorde??? Men tenkte på om han kanskje hadde ombestemt seg når han kom opp fra baren og sa "hallo" når hun lå "død" i badekaret fra det lille rispet sitt?). Pål ser kanskje ut til å "slippe unna" juridisk, men William ender jo med å hjemsøke han. Om ikke annet bør man gå inn å se klippet etter rulleteksten, syns det var hysterisk når William stod og snakket der "gjør ting man tror man kan leve med" eller noe slikt, og begynte å synge "Fly me to the Moon" og Pål sier "hysj" og damen spør "hva" og han bare "ingenting". Konge avslutning. :P  Spesielt etter scenen i båten der William snakker om akkurat det, også er det slik det ender når han også gjør noe umoralsk og dreper William for å kunne leve i sus og dus, akkurat slik de har gjort. Hihi.

Anonymkode: f586f...bd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 14.25):

Det som er funnet på her er jo posten din. Det er godt kjent hvem disse fire skal gjenspeile. Og ganske mange av historiene er løst basert på reelle hendelser. At du ikke har kjennskap til noe betyr ikke at du kan finne på en ny virkelighet. 

Anonymkode: 5842c...897

Hvem er disse fire da i følge ryktene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så naiv at jeg tror dette ikke skjer. Ingen grunn til å tro at rike og mektige i Norge ikke er like ille og korrupte som andre steder i verden.

Men jeg synes definitivt det er til å få mareritt av. At verden er så jævlig at dette er skjebnen til noen. At barn blir kidnappet og solgt inn i trafficking. Barn like uskyldige som dine barn, mine barn. At kriger, som krigen i Ukraina er god business for menneskesmuglere. Og at rike nordmenn senere kan drepe, misbruke og voldta disse kvinnene og komme unna med det. Klart det gir mareritt. 

Men jeg har et spørsmål: i tråden her er det jo en del som sier de har vært i miljøet eller kjenner noen som har vært i miljøet. Jeg kjenner ingen, og ingen som kjenner noen. Spørsmålet mitt er hvor utbredt er det? Det er langt fra en attraktiv livsstil for meg og jeg trodde folk flest og mannen i gata overhodet ikke ville vært interessert i slike liv. Men blir usikker på om min antagelse er rett siden flere sier de har erfaringer her på et lite forum. 

Anonymkode: a84e1...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

Hvem er disse fire da i følge ryktene? 

Det stod mye om det etter første sesong. Den ene av de var ikke en gang gammel nok til å ha vært en del av det «originale» miljøet som historiene baserte seg på i utgangspunktet.

Det var litt lignende typer, evt som gjerne sikkert ville vært det, men de rette personene ble ikke avslørt uansett hvor mange «bevis» som kom frem og hvor mye folk mente de visste.

De fire det ble referert til hadde relativt høy profil utad. Med høy profil så er faren for å bli avslørt altfor høy. Høy profil + sug etter raske lenger = oppskrift på fail.

Hvis man skal kunne holde på sånn som de i Exit, over tid, må man holde lav profil, ha navnet sitt knyttet til minst mulig og begrense sirkelen sin til likesinnede med tilsvarende lik i lasten sånn at man har pressmiddel i tilfelle. Alle vet hvor de har hverandre, de vet at penger kan fikse alt - inkl taushet.

En ting som virkelig sjokkerte meg, ref det «Adam» fortalte om på Lindmo om å bli kontaktet av folk som ville ha samme livsstil.

I en eller annen nettavis så stod det noe om en TikTok video basert på et klipp fra Exit, som hadde gone viral. Jeg søkte det opp, og det var morsomt nok, men det førte også til at algoritmene mine satte antennene direkte mot Exit umiddelbart.

Og fader meg hvor mange klipp det er der unge gutter forherliger Exit-gjengen, både gjennom klipp og ikke minst i kommentarfeltene. Unge gutter som kanskje fremdeles går på ungdomsskolen. Helt ekkelt å se hvordan de hypet opp festingen, prostitusjonen, kynismen og hvor mange som faktisk spurte om råd til hvordan å bli sånn selv. Hvor er verden på vei, egentlig..? Håper at mye av det «kun» er utslag av gruppepress og det å fremstå som kulest, men uansett, jeg ble faktisk dårlig av å lese alt det der.

Btw - selv har jeg TikTok fordi jeg ville følge med på alt presset unge mennesker blir utsatt for. Men, igjen pga algoritmene, så har jeg ikke i løpet av den tiden jeg har hatt appen fått opp noe som helst som går på kroppspress, hat, utseende el.l. Sannsynligvis fordi jeg har lagt inn min egen alder og ikke at jeg er 14. For min del er appen nyttig fordi jeg får livesendinger fra nyhetskanaler over hele verden, interessante diskusjoner og innspill, info om krigen etc.

Mens barn blir målrettet utsatt for kroppspress, sminkepress, hvordan bli slankere, mer trent, hvordan behandle gutter, hvordan være toxic med det motsatte kjønn etc etc. Og - hvordan bli som Adam og Jeppe. 

Anonymkode: 96914...d78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...