Gå til innhold

Kunne du bodd ved en kirkegård/gravlund? F eks Haslum, Bestum,

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du redd for at døde ferdes?

Anonymkode: 1d922...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stille naboer da.

Anonymkode: 8935e...fb9

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, drømmeboligen min er prestegården i Hadsel kommune

Anonymkode: 7d7ce...3dd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.Har bodd ved en kirkegård tidligere. Fredelige naboer. Og det var koselig å se ut på alle lysene folk tente, spesielt på julaften og nyttårsaften.

Anonymkode: 6bc2f...732

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stille naboer da.

Anonymkode: 8935e...fb9

Ja, det kan jeg bekrefte 😄

Jeg har bodd ved en kirkegård i 20 år, og er ikke redd. Aldri merket noe som helst.

Anonymkode: 8b2bc...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vil ikke ha utsikt til en kirkegård på nabotomta. Utrivelig!

Nå har jeg utsikt til fjell og sjø. Ikke tale om at jeg vil se gravstøtter istedet for det!!!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei! Jeg bodde i en bygård på rodeløkka hvor nærmeste nabo var Sofienberg jødiske gravlund. Så rett ned på gravplassen og her skjedde det veldig mye rart. Den siste som ble gravlagt der var visst på 1940-tallet. 

Anonymkode: 24486...4de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei! Jeg bodde i en bygård på rodeløkka hvor nærmeste nabo var Sofienberg jødiske gravlund. Så rett ned på gravplassen og her skjedde det veldig mye rart. Den siste som ble gravlagt der var visst på 1940-tallet. 

Anonymkode: 24486...4de

Fortell mer!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd ved en kirkegård i over 15 år. Det verste er alt hagearbeidsbråket fra de ansatte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hatt noe imot det nei.

Anonymkode: f7640...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de som «bor» der som bråker iallefall. 

Anonymkode: de35e...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var et fint sted å bo, så kunne jeg greit ha bodd der. De døde er døde. Sjelene og alt annet
svever over alt uansett, så jeg hadde ikke vært mere utsatt akkurat ved en kirkegård. 
Måtte hatt innlagt vann som kom fra et helt annet sted. Brønnvann med tilsig av "kirkegårdssmak" er ikke ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du redd for at døde ferdes?

Nei, de døde ferdes ikke.

Anonymkode: b8c1d...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et borettslag og før vi flyttet inn i en lavblokk i samme borettslag, så bodde vi i en høyblokk, som lå rett ved siden av kirkegården. Har gått igjennom kirkegården mange ganger på kvelden til og fra bussen. Har ikke opplevd noe merkelig, men kan nesten føle på en slags sinnsro og litt bekymring fordi jeg en dag også skal ligge på en kirkegård.

Jeg synes også at kirkegårder ser nærmest koselige ut når mørket faller på og alle lysene som pårørende har tent lyser opp over hele kirkegården, på f eks julaften og nyttårsaften.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg mente Ullern kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bodde rett ved en kirkegård i 2 år. Nærmeste nabo var likhuset. Jeg stod i vinduet da likbilen kom med en kollega som  hadde omkommet i en tragisk ulykke. Jeg jobbet med denne mannen i 2 år , tett. Likbilen så ut til å ha det travelt, bare kastet kista inn i likhuset. Jeg hadde soverom på den siden . Du så de holdt på å grave . Mange som døde hele tiden. Folk i sorg. Huff nei utrivelig og tungt. Synes ærlig talt ikke det burde vært noe bolighus der. Det burde vært plantet skog der. Man bør ha respekt for en kirkegård. eksen min bor der fortsatt og har null respekt for kirkeliv. Jeg flyttet til et sted med nydelig fjellutsikt istedet. 

Anonymkode: 4a22a...9fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kirkegård er koselog det, rolig hvilested

Anonymkode: b75c6...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men litt rart å tenke på at på nabotomten ligger det masse døde kropper under jorda

Anonymkode: d4ccd...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde ved en gravplass hele barndommen, var ikke noe skummelt der. Vi ungene lekte der også, kirkegårdsarbeideren var etter oss av og til. Men vi gjorde ikke noe galt/hærverk da.

Anonymkode: e058b...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...