Gå til innhold

Tung kropp.. hvordan komme i gang med aktivitet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann! 

Har vært sykemeldt fra jobb 1 mnd nå pga svimmelhet og null energi. Muligens utbrenthet. 
Kroppen er nå bly tung. Både armer og bein. Prøver smått å gå tur, men er ikke stort jeg orker. 
Noen som vet om noen gode øvelser for å få tilbake styrken i kroppen? :) 

Anonymkode: 78904...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spiser du fornuftig?

kosthold har enorm innvirkning på hvordan kroppen fungerer, så er dette dårlig bør det gjøres noe med. 

Når det gjelder trening er det om å gjøre og finne noe du liker, og holde på kontinuerlig over tid. 
Finn din greie og gjør denne aktiviteten 30 min 3-4 ganger i uka, og du vil merke bedring etterhvert. 

Anonymkode: 0845a...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er utbrent, så er det ikke kroppen du skal jobbe med, men psyken. Du skal stoppe når kroppen ber deg stoppe, ikke presse deg noe mer. Du har lov å ta det med ro. Å gå korte turer er jo flott!

Om du vil gjøre noe mer fysisk, så kan du prøve rolig yoga. 

Styrken i kroppen din er sannsynligvis forsvunnet fordi du har presset deg for mye i lang tid, og nå orker ikke kroppen din mer. Det går over, men du må være tålmodig og snill mot deg selv. 

Anonymkode: 6aa4a...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En helt annen approach.. Har du noen ubehabdlede traumer? 

Har du forsøkt yinyoga? Du kan finne youtubevideoer for beginners. Da holder man hver stilling en liten stund, kun 3-4 stillinger på en session. Ofte etter rn slik, kan jeg orke å bevege meg litt mer og setter på en vanlig yogatime eller annen trening. 

eventuelt forsøk breathwork for energy! 

Anonymkode: 7e1c2...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...