AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Jeg er så redd jeg maser, men jeg er oppriktig bekymret for han. Det går skikkelig dårlig, han har mistet jobben og har flyttet hjem til faren. Det siste jeg skrev til han var at han kunne ringe meg når som helst hvis han ville prate, og da svarte han med en 👍. Siden har jeg ikke hørt noe, han er helt vekk fra alle sosiale medier, og han har ikke gitt livstegn fra seg på snart to uker. Han bor langt vekk, så jeg kan ikke stikke innom. Det er stort sett alltid jeg som kontakter han, og jeg vil nødig mase. Dere som har erfaring med folk som tidvis er nede, hva er riktig å gjøre? Anonymkode: d0676...851 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Om du er bekymret, så ring han. Det er 2 uker siden du hørte fra han, så det er ikke å mase. Anonymkode: 27801...93d 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 Kontakte er aldri feil! Anonymkode: b3aec...3ad 2 2
Bombasi Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Du maser jo ikke akkurat på han når det går uker mellom hver gang. Og en som er syk, og særlig psykisk syk, har høye terskler for å ta kontakt med andre selv om andre har tilbydd seg, så du som står på utsiden må være mer "på" hvis det er slik at du ønsker å hjelpe. Mange synes også at det å motta hjelp er vanskelig å si ja til og ta imot. Selv om han ikke tar i på hjelp og virker avvisende, så er det likevel godt å vite at noen tenker på deg, noen bryr seg og at man har noen å ty til hvis krisen skulle innslå. Så kontakt gjerne du. Skulle han til formodning be deg om å holde deg unna, DA stopper du. 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Hvor gode venner er dere? Ville ringt bare for å prate litt om du er en av hans beste venner. Er du ikke av de aller nærmeste kan du sende melding eller snap? Snap er hvertfall veldig lavterskel ✌🏼 Anonymkode: 99379...88f 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvor gode venner er dere? Ville ringt bare for å prate litt om du er en av hans beste venner. Er du ikke av de aller nærmeste kan du sende melding eller snap? Snap er hvertfall veldig lavterskel ✌🏼 Anonymkode: 99379...88f Ganske gode venner vil jeg si, men det er litt komplisert, for vi hadde noe på gang for en tid tilbake. Han avviste meg pga omstendighetene og det respekterte jeg. Det har vært litt av og på kontaktmessig, og i det siste har han vært stille. Det kan være at han er i ferd med å ramle ned i en depresjon, eller det kan være han er stille fordi han avviser meg igjen. Ikke det at jeg har lagt an på han siden sist jeg ble avvist, men kanskje han fader meg ut. Som sagt, litt vanskelig. Jeg vil jo ikke virke påtrengende heller. TS Anonymkode: d0676...851 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 Bombasi skrev (1 time siden): Du maser jo ikke akkurat på han når det går uker mellom hver gang. Og en som er syk, og særlig psykisk syk, har høye terskler for å ta kontakt med andre selv om andre har tilbydd seg, så du som står på utsiden må være mer "på" hvis det er slik at du ønsker å hjelpe. Mange synes også at det å motta hjelp er vanskelig å si ja til og ta imot. Selv om han ikke tar i på hjelp og virker avvisende, så er det likevel godt å vite at noen tenker på deg, noen bryr seg og at man har noen å ty til hvis krisen skulle innslå. Så kontakt gjerne du. Skulle han til formodning be deg om å holde deg unna, DA stopper du. Ja, jeg er bekymret for han. Han har ingen andre enn faren og en perifer søster. Ingen kollegaer nå, og ingen venner. Såvidt meg bekjent er jeg omtrent den eneste han har. Ts Anonymkode: d0676...851 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 Samboeren min sliter med depresjon og jeg kan si med 100 % sikkerhet at han setter stor pris på når både nære og fjerne tar kontakt. Det er ALDRI feil å rekke ut en hånd 🩶 Anonymkode: 70f61...71c 2
Tradegy Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 En del av sykdomsbildet, er at man kan bli både nummen og tiltaksløs. Men absolutt ikke tenk at du maser ❤️ Mange flere skulle gjort som deg. Ikke gi opp og absolutt ikke ta det personlig ❤️ En dag er lyset tilbake, men det kan ta tid. Blir du bekymret for livet hans, er det ytterligere tiltak som må til. Men så lenge du får en reaksjon, så er hyppigheten mindre viktig. Ta vare på deg selv, også (Illustrasjon: Lisa Aisato ❤️) 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 Tradegy skrev (4 minutter siden): En del av sykdomsbildet, er at man kan bli både nummen og tiltaksløs. Men absolutt ikke tenk at du maser ❤️ Mange flere skulle gjort som deg. Ikke gi opp og absolutt ikke ta det personlig ❤️ En dag er lyset tilbake, men det kan ta tid. Blir du bekymret for livet hans, er det ytterligere tiltak som må til. Men så lenge du får en reaksjon, så er hyppigheten mindre viktig. Ta vare på deg selv, også (Illustrasjon: Lisa Aisato ❤️) Så nydelig! Tusen takk ❤️ TS Anonymkode: d0676...851 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 Kan ta meg selv som et eksempel… Var deprimert i 2 mnd. Så ingen lys i tunnelen, og alt var mørkt. Satte enormt stor pris på venner som tok kontakt. Ikke tenk på at du maser. Det viser bare at de bryr seg om deg! ❤️ Det går bra med meg nå og livet er flott! Anonymkode: cf263...7a3 2
MyMichelle Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 Ta kontakt. Det er forskjellige grader av depresjon. Når man er langt nede klarer man ofte ikke noe, klarer ikke å ta initiativet til å ta kontakt, skammer seg over alt man ikke klarer, ønsker å være glad men klarer det ikke. En venn er nettopp det en deprimert behøver. Å snakke om noe som får de vonde følelsene bort. Å klare komme seg ut. Slikt er vanskelig alene. Jeg har selv erfaring både med å være deprimert, og å være venninne til en som er det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Oppdatering fra ts her. Fikk kontakt med han i går kveld. Sendte en sms, det tok et par timer og han svarte. Han var tydelig nedfor til å begynne med, men utover i samtalen gikk humøret opp, og vi endte med annenhver melding som 😂 eller 😅. Det var koselig. Anonymkode: d0676...851 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå