Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp funnet ut at en person jeg har kjent i mange år, nettopp har blokkert meg på fb. Vi har ikke noe usnakket, og kommenterer hvis det er noe spesielt på hverandres fb. En ting er å slette vennskapet, men blokkere? Ikke skriver jeg, eller legger ut noe.  Er det sjalusi? Er vedkommende plaget av å måtte oppsøke profilen min?  Syns det er stakkarslig at folk gjør slik.  Og hva hvis jeg nå treffer på vedkommende, skal vi hilse som vanlig?

Anonymkode: bd61e...da5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får at du ikke skal stalke selvfølgelig 😅 og så lenge du har merket det så har du jo prøvd også. Men ja bare si hei og vær vanelige. Ikke noe vits i å lage noe sak er jo akuratt derfor du er blokkert , er en person som ikke vill værken snakke eller krangle med deg. Vill sånn sett ikke ha noe kontakt med deg. Er noe usnakket selvfølgelig når du er blokkert men er vell får at den personen ikke ser noe vits i det. Kan bare være en missforstålse også men når de viser de ikke vill fikse det så la det være 

Anonymkode: ba7b4...7dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fant du ut at du er blokkert?

Anonymkode: f730b...5be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan fant du ut at du er blokkert?

Anonymkode: f730b...5be

Ved en tilfeldighet bare

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får at du ikke skal stalke selvfølgelig 😅 og så lenge du har merket det så har du jo prøvd også. Men ja bare si hei og vær vanelige. Ikke noe vits i å lage noe sak er jo akuratt derfor du er blokkert , er en person som ikke vill værken snakke eller krangle med deg. Vill sånn sett ikke ha noe kontakt med deg. Er noe usnakket selvfølgelig når du er blokkert men er vell får at den personen ikke ser noe vits i det. Kan bare være en missforstålse også men når de viser de ikke vill fikse det så la det være 

Nei, jeg har ikke stalka. Jeg fikk opp minner, og så at vedkommende hadde skiftet bilde, og da syns jeg det var rart at jeg ikke hadde sett noe til vedkommende i det siste. Hen poster innlegg veldig ofte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da må det usnakkka være sjalusi da. Vi har ikke noe uvennskap på alle de årene.  Jeg sender aldri mld eller maser så kontakt med meg skjer uansett bare på hens premisser. Syns sånt er veldig merkelig  

AnonymBruker
Skrevet

Trenge mer kontekst. Er det en av motsatt kjønn med en kjæreste som kan ha reagert om dere hadde tett kontakt? Poster du mye antivax eller konspirasjonsteorier som kan bli slitsomt for folk? Er du med i noen rasistiske grupper eller har kommentert noe homofobisk eller sexistisk som gjør at folk tar avstand fra deg? Tilhører du en fortid med rus og festing som personen kanskje vil ta avstand fra? Kanskje personen har blitt psykisk syk og ikke ønsker kontakt fra gamle venner etc? Kan være mye som handler om deg men kan også være mye som handler om den personen og ikke er noe personlig ment mot deg. Kanskje personen også har slettet hele seg fra facebook og ikke blokkert deg 

Anonymkode: fdac0...fc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan være vedkommende har deaktivert fb-profilen 🙂

Anonymkode: fe72b...79b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenge mer kontekst. Er det en av motsatt kjønn med en kjæreste som kan ha reagert om dere hadde tett kontakt? Poster du mye antivax eller konspirasjonsteorier som kan bli slitsomt for folk? Er du med i noen rasistiske grupper eller har kommentert noe homofobisk eller sexistisk som gjør at folk tar avstand fra deg? Tilhører du en fortid med rus og festing som personen kanskje vil ta avstand fra? Kanskje personen har blitt psykisk syk og ikke ønsker kontakt fra gamle venner etc? Kan være mye som handler om deg men kan også være mye som handler om den personen og ikke er noe personlig ment mot deg. Kanskje personen også har slettet hele seg fra facebook og ikke blokkert deg 

Anonymkode: fdac0...fc2

Jeg er velutdannet godt voksen og stille og rolig på fb. Hverken rusfortid eller konspirasjonsperson. Normal og oppegående med god jobb. Vi er av samme kjønn og kjent hverandre i flere tiår. Vet at vedkommende er veldig nysgjerrig, men jeg deler ikke privat på fb. Nei, vedkommende har blokkert meg. 
Får bare overse vedkommende hvis vi møtes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei, bare blokkert meg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjalusi er ikke noe av det første jeg ville tenkt på.

Hvis jeg blir slettet og blokkert går jeg ut i fra at den andre er sint på meg.

Hvis vedkommende er perifer og totalt uviktig for meg, ville jeg gitt en lang dag i det.

Men om det var noen jeg syns er ok og bryr meg om, ville jeg rett og slett spurt om jeg hadde gjort eller sagt noe fornærmende siden jeg var blitt slettet og blokkert neste gang vi møttes.

Anonymkode: 671b2...0c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sjalusi er ikke noe av det første jeg ville tenkt på.

Hvis jeg blir slettet og blokkert går jeg ut i fra at den andre er sint på meg.

Hvis vedkommende er perifer og totalt uviktig for meg, ville jeg gitt en lang dag i det.

Men om det var noen jeg syns er ok og bryr meg om, ville jeg rett og slett spurt om jeg hadde gjort eller sagt noe fornærmende siden jeg var blitt slettet og blokkert neste gang vi møttes.

Anonymkode: 671b2...0c0

Ettersom vi ikke har pratet sammen så kan jeg neppe ha fornærmet vedkommende. Jeg er som sagt ikke aktiv på fb. Vedkommende er veldig aktiv, bytter profilbilde daglig, og legger ut mye forskjellig innlegg, bilder og storys hver dag.

Jeg har syns synd på hen fordi mye av livet blir levd på fb, og tenkte for noen måneder siden å spørre om hen ville møtes for en kaffe og prat, men gjorde det ikke, heldigvis nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokkerte personlig noen tidligere venninner på FB. Ikke noe usagt mellom oss, vi hadde bare mistet kontakten. Årsaken til at jeg blokkerte var fordi jeg ikke ønsket at de skulle se hva jeg drev med i mitt liv, fordi de var venninner med noen som hadde behandlet med dårlig. Også visste at den gjengen de var en del av, likte litt sladder. 

Anonymkode: 11f57...62f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du klarer å gå inn på profilen til den personen, så er du ikke blokkert altså? Har du prøvd å gå inn på profilen til vedkommende med noen andre sin profil? 

Anonymkode: 258a9...e7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du klarer å gå inn på profilen til den personen, så er du ikke blokkert altså? Har du prøvd å gå inn på profilen til vedkommende med noen andre sin profil? 

Anonymkode: 258a9...e7c

Jeg har en privat og en businessprofil

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg blokkerte personlig noen tidligere venninner på FB. Ikke noe usagt mellom oss, vi hadde bare mistet kontakten. Årsaken til at jeg blokkerte var fordi jeg ikke ønsket at de skulle se hva jeg drev med i mitt liv, fordi de var venninner med noen som hadde behandlet med dårlig. Også visste at den gjengen de var en del av, likte litt sladder. 

Anonymkode: 11f57...62f

Da var det kanskje ikke meg vedkommende skulle blokkert. 

AnonymBruker
Skrevet

Har blokkert folk som tilhører tidligere steder jeg har jobbet eller gått på skole. Noen av lærerne faktisk drev å fulgte med på hva jeg drev med når jeg var ferdig på skolen, synes det var slitsomt. Så tok først å stengte veggen. Så ble det enda mer mas. Ble bedt om å fortelle om hvordan ting gikk. Blokkerte fordi jeg synes de drev med mye tisking og var generelt dårlig på taushetsplikt. Men er vel kanskje noe annet med venner enn lærere som ikke er så vanlig å ha på FB. Men man blokkerer vel for å føle seg tryggere. Det er mange grunner som er vanskelig å forstå som gjør at man blokkerer.

Anonymkode: 43a4c...1df

AnonymBruker
Skrevet

Skal være vanskelig å se at man er blokkert med bare sin egen profil så hvordan vet du at du er blokkert?

Anonymkode: 43a4c...1df

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette er noen du uansett  ikke har noe kontakt med ellers, slik at du ikke bare kan spørre, og heller ikke har så høye tanker om, ut fra hvordan du omtaler henne her - hva har det å si?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, jeg har ikke stalka. Jeg fikk opp minner, og så at vedkommende hadde skiftet bilde, og da syns jeg det var rart at jeg ikke hadde sett noe til vedkommende i det siste. Hen poster innlegg veldig ofte

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er velutdannet godt voksen og stille og rolig på fb. Hverken rusfortid eller konspirasjonsperson. Normal og oppegående med god jobb. Vi er av samme kjønn og kjent hverandre i flere tiår. Vet at vedkommende er veldig nysgjerrig, men jeg deler ikke privat på fb. Nei, vedkommende har blokkert meg. 
Får bare overse vedkommende hvis vi møtes. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ettersom vi ikke har pratet sammen så kan jeg neppe ha fornærmet vedkommende. Jeg er som sagt ikke aktiv på fb. Vedkommende er veldig aktiv, bytter profilbilde daglig, og legger ut mye forskjellig innlegg, bilder og storys hver dag.

Jeg har syns synd på hen fordi mye av livet blir levd på fb, og tenkte for noen måneder siden å spørre om hen ville møtes for en kaffe og prat, men gjorde det ikke, heldigvis nå. 

Det som er merkelig er at du tenker det handler om sjalusi.

Når en person som er veldig aktiv på Facebook og du vet har mye av sitt sosiale liv der, og er opptatt av andre, blokkerer deg - som selv ikke legger ut eller skriver noe.

Ser du ikke at fra hennes synsvinkel blir dette et veldig enveis forhold på sosiale medier?

Du får masse innsyn i hennes greier, men du deler ingenting av deg selv.

Oppfør deg som vanlig om du treffer henne. Inviter gjerne på kaffe.

Hun bruker tydeligvis Facebook for å dekke en sosial funksjon for seg selv. Ikke rart om hun konsentrerer seg om de som bruker Facebook på samme måte som henne.

Kanskje vil hun ikke at alle skal få se alt uten at hun får noe innblikk i deres liv tilbake. Kanskje vil hun ikke føle at hun må begrense seg og legge ut alt for mye i forhold til andre som ikke skriver noe. 

Eller andre grunner. Men sjalusi ville vært laaaaangt nede på lista mi over teorier.

Anonymkode: 32291...1fc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...