Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en for noen år siden som forgrep seg på meg gjentatte ganger. Etter en tid kom jeg ut av forholdet. I dag går det veldig fint med meg. Den nye kjæresten til min eks snakket veldig ned om meg i begynnelsen av deres forhold. Det var i hvert fall dette jeg fikk høre av folk hun henvende seg til, noe som i seg selv er ganske vondt men ikke uventet. 

Nå sier en venninne av meg at hun og kjæresten hans snakker mye sammen om ulike ting. De har noen felles interesser og kjente hverandre fra før av. Jeg kjenner av den grunn at jeg har et behov for å ta litt avstand til denne venninnen min. Er mine følelser «innafor» eller er jeg barnslig dersom jeg tar et skritt tilbake i vårt vennskap? 

Anonymkode: badf1...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En generell og enkel regel er å kutte ut ting og folk som ikke gjør deg godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (1 time siden):

En generell og enkel regel er å kutte ut ting og folk som ikke gjør deg godt.

Veldig lett å si. Men ting er ofte mer komplekst enn som så. Vi har kun ts sin versjon. Jeg har selv vært i den posisjonen hvor man havner midt mellom to venner som har en konflikt hvor den ene beskylder den andre og hvor det er vanskelig å ta parti. Man trenger ikke å være en bitch fordi du velger å bli i begge vennskapene og holde seg utenfor konflikten. 

Anonymkode: e61e4...1ab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig lett å si. Men ting er ofte mer komplekst enn som så. Vi har kun ts sin versjon. Jeg har selv vært i den posisjonen hvor man havner midt mellom to venner som har en konflikt hvor den ene beskylder den andre og hvor det er vanskelig å ta parti. Man trenger ikke å være en bitch fordi du velger å bli i begge vennskapene og holde seg utenfor konflikten. 

Er egenlig lett å gjennomføre også. Om det er best å ta avstand fra denne venninnen og sirkuset rundt så er det jo bare å ta en pause. Når man bruker uttrykk som "bitch" så er man godt kjent i dramamiljøer antar jeg, og det er faktisk veldig enkelt å holde seg unna drama. Noen elsker det, andre hater det. For oss som hater det så er det lett å kutte ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sant det. Man har ikke alltid kjemi med venners venner. Eller de har ikke alltid kjemi med dine venner.  Man trenger ikke involvere seg i konflikter venner imellom og kan velge å avstå fra å kommentere konfliktene dem i mellom.

Anonymkode: 90594...1f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...