Gå til innhold

Hvordan står det til med august-mammaene?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gratulerer med vellykket UL Kverula! ;)

Jeg har også en liten guttebaby i magen. :hjerte:

Skytte: Si ikke det.. jeg fikk jenta mi på termindatoen. Men det er jo koselig at du vil holde oss med selskap! ;)

Endret av Fru Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Skytte - du er HJERTELIG velkommen til å være her fortsatt selvom det kanskje blir juli-baby på deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjesta

Denne augustmammaen har det ganske bra - stolt over den voksende magen, ikke like fornøyd med alt det andre som vokser da, men. ;)

Fortsatt sykmeldt...og svimmel...

Nå damer - hvordan står det til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne augustmammaen har det ganske bra - stolt over den voksende magen, ikke like fornøyd med alt det andre som vokser da, men. ;)

Fortsatt sykmeldt...og svimmel...

Nå damer - hvordan står det til? :)

Har det så og si som deg :Nikke:

Mannen er storfornøyd meg magen som strutter før frokost (gjorde ikke det for en ukes tid siden). Han sier han synes jeg er så sexy :sjokkert:, men at jeg har en veldig morsom kroppsform :ler:. Vi er begge fornøyde i hvetfall, selv om jeg har gått opp 5-7 kg allerede... Tar nok magebilde i morgen. Lenge siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle augutsmammaer.

Har ikkje vore så aktiv på skrive fronten, men har fulgt med her inne.

Eg slit med kvalme og svimmelhet enno, og no kjenner eg jammen bekkenløysing og. Skal egentlig ikkje klage, då eg veit det går over.

Har begynt å kjenne masse liv, også utanpå, og det er så godt. Rart at det er ein liten baby inni magen min igjen. Like fantastisk kvar gang!

På grunn av kvalme, har eg enno ikkje lagt på meg, men reknar med det kjem. Er halvveis om 4 dagar, så eg har nok av tid til å legge på meg..

Ønsker alle ei fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg. :)

Jeg ble 100% sykemeldt i uke 18 pga bekkenløsning. (Jeg er nå i uke 22) Men så lenge jeg tar det med ro, er formen veldig bra.

Jeg begynner å få ødemer i kroppen, så jeg må være forsiktig hva jeg spiser. Har en liten mistanke om at det kan være lakrisen jeg ikke har klart å holde meg unna som har litt av skylden. Men så hadde jeg også mye vann i kroppen i forrige svangerskap også.

Jeg kjenner mye liv i magen gjennom hele dagen. Så det er en veldig aktiv krabat der inne. De første klare bevegelsene kjennte jeg rundt uke 16.

Vekta kryper faretruende oppover og har nå blitt 7 kg pluss.

Men jeg er fornøyd med at magen har fått en fin gravid fasong.

God helg til alle dere magedamer! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Blå: Er der spesielle matvarer som utløser ødemer? Vil helst unngå mye vann i kroppen... :ber:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: Salt og salte matvarer er hovedgrunnen til mye vann i kroppen, iallefall så tidlig i svangerskapet. Salt binder til seg vann slik at vannet ikke blir skylt ut. Så det du kan gjøre er å salte maten mindre, unngå halvferdige produkter da disse ofte inneholder mye salt, unngå potetgull, og andre salte matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som var så hekta på ekstra salt popcorn en periode...tror jaggu jeg skal lage meg litt nå...og skylle det ne med Farris :ler:

Kommer sikkert til å se ut som en ballong om en mnd når jeg drar til Spania ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt binder vann i kroppen, så det er lurt å kutte ned på dette. Jeg leste et sted at man kunne få ødemer av å spise lakris, så da skal jeg prøve å holde meg unna de store mengdene av det i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en periode med stort overskudd! Men nå gleder jeg meg til påske, jeg sovner nesten på bussen hjem og trenger en liten middagslur på ettermiddags-/ kveldstid. Og hvis jeg sover for lenge da, ødelegger jeg nattesøvnen, fordi jeg ikke kommer meg i seng.

Har startet innkjøpene, og bør nå bremse i antall bodyer i de minste størrelsene! Vi har ikke kjøpt noe særlig utstyr ennå, lurer ennå på hvordan klesoppbevaringen til babyen blir løst. Det er en smule trangt på soverommet, og enda trangere blir det når vogga/barnesenga skal stå der også.

Vi har ennå ikke klart å finne navn, men har fremdeles god tid. Av en eller annen grunn har jeg enklere for å finne navn til jente :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murf:

Jeg kjenner godt til den trettheten midt på dagen. Når jeg egentlig skal lage middag i 15 tiden, har jeg flere ganger bare måttet gå å legge meg for jeg er så trøtt. Men så får jeg jo det igjen når jeg skal legge meg for natten, da kan det være umulig å få sove igjen. Jeg sover også ganske urolig for tiden og våkner et par ganger i løpet av natten.

Vi har ikke begynt å gjøre noe innkjøp enda, men så har jeg jo en del fra før etter jenta vår. Har eneste funnet på salg lue og votter som blir fin å bruke til høsten. Men det er et problem at babyklærne ligger hos søstra mi i Stavanger, så jeg må snart tenke på hvordan jeg skal få de til Trondheim.

Men jeg har delvis klart hva vi trenger av utstyr. Bl.a. stellematte til å ha på vaskemaskin på badet. Liten badebalje som jeg også kan sette på vaskemaskin og noe til å ha stelleproduktene i. Kommode til babyklærne og sprinkelseng. Må nok også kjøpe noe fint guttetøy, ellers er det fare for at folk vil tro det er jente jeg har fått. :)

Navn har vi heller ikke klart. Hadde det blitt jente ville det ikke vært problem å finne navn, men nå når det er gutt synes jeg det er mye vanskeligere.

Endret av Fru Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjesta

Ja, tid for en liten oppdatering fra augustmammaene? ;)

Her på bruket går det forholdsvis bra, men jeg er fortsatt fullt sykmeldt og blir nok det fram til permisjonen...godt man ikke vet sånt på forhånd. Den dagen jeg ble sykmeldt (i januar...) satsa jeg på å være tilbake uka etter...sånn ble det altså ikke. :riste:

Fortsatt plaga med svimmelhet, samt at jeg noen dager opplever å ha mye vann i kroppen. Heldigvis er det ikke sånn hele tida. Ryggen som var kranglete en periode er ikke så verst nå, men jeg syns det er VELDIG godt å kunne sette seg nedpå med jevne mellomrom - kjenner at kroppen begynner å bli tung nå.

Ellers nyter jeg dagene med masser av liv i magen og store forventninger. Syns det begynner å nærme seg terminen nå jeg, selvom det jo er et par måneder igjen fortsatt. :ler:

Det meste av utstyret er på plass, bortsett fra stellebordet og ei sprinkelseng vi skal låne.

Gleder meg til å vaske og gjøre klart tøyet - og til å pakke sykehusbagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også fullt syemeldt, og rekner med å være det til jeg går ut i permisjon. Bekkenet merkes godt, så jeg våkner hver gang jeg snur meg om natta, og når jeg først våkner, må jeg på do...

Blodtrykket går stadig nedover, 94/55 ved siste måling, og jeg har en del blodtrykksfall. Halsbrannen er fortsatt tilstedeværende.

Alikevel, jeg storkoser meg med magen min, det sparkes og styres der inne, og det er bare hærlig!!

Utstyret er ikke på plass, har seng, men mangler det meste av resten. Men vi driver og pusser opp, så jeg kan ikke handle før jeg har plass til å oppbevare det. Men det blir etterhvert :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt 100% sykemeldt, og regner med å være det ut svangerskapet.

Jeg var til legekontroll i går, og da så alt fint ut.

Hode hadde festet seg, noe som jeg synes er litt tidlig siden jeg er andregangs gravid. Men legen sa ikke noe spesiellt på det.

Jeg er litt plaget med kynnere til tider, og noen ganger kan de være ganske vonde. Så jeg blir ikke overrasket om fødselen kommer til mensterminen min i slutten av juli, og ikke til UL termin 9 august.

Men så lenge jeg ikke går over termin er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei igjen!

Her er alt stort sett ved det samme, men de siste ukene har jeg hatt noen stikninger i underlivet til tider, samt noen svake, svake mensmurringer. Flere som har det sånn? Regner med at det er helt normalt, men kjekt å høre om andre som opplever det samme.

Under to måneder igjen til terminen nå - vanvittig! :grine2:

Endret av Kverula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Her har det stikket og murret i en mnd etter at hodet festet seg. Kynnere både vonde og ikke vonde er det også en del av. Tror det er helt normalt og hjelper sikkert på fødselen at det modnes og gjør seg klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg håper i hvertfall at stikningene og vondtene har en funksjon - det gjør det litt lettere å godta dem, i hvertfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper i hvertfall at stikningene og vondtene har en funksjon - det gjør det litt lettere å godta dem, i hvertfall! ;)

Men du vil vel ikke at noe skal skje ennå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Men du vil vel ikke at noe skal skje ennå???

NEINEINEI - FOR ALL DEL!!! Jeg venter gjerne 2 måneder til jeg - men jeg regner jo med at ting vil modnes og forberedes i ukene framover mot terminen nå. Så da anser jeg ikke vondtene for SÅ vondt, siden de har en funksjon, mener jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...