Gå til innhold

Hvordan står det til med august-mammaene?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Denne august-mammaen har vært liiiitt bekymra i går kveld og i dag. Kveruliten var kjempeaktiv i magen i hele går, men da jeg kom til å skulle "telle trivselen" etter jeg la meg var han helt rolig. Lå og prøvde å få han på gli ei stund, men jeg var så trøtt at jeg gav opp, og tenkte som så at jeg jo hadde kjent masser av liv hele dagen og tidligere på kvelden.

Sitter nå og venter på at krumspringene skal begynne igjen, men jeg syns de har latt vente på seg, så jeg kjente at jeg begynte å bli litt engstelig. Men endelig, etter frokost og en halvliter kaldt vann kjenner jeg at han holder på å våkne igjen. Lurer på om jeg får en b-baby jeg! ;) Arva pappa'n sin!

Mulig han er trøtt etter alt "maset" i går - for i går holdt han det virkelig gående gjennom hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Ja, på tide med en oppdatering igjen!

Har begynt å få mensmurringer i mage, rygg og lår. Akkurat sånn jeg pleier å ha i det mensen bryter ut. Har vært sånn et par uker nå.

Kynnerne kommer ofte og varer ganske lenge nå også syns jeg - og merkes nok bedre enn før siden magen er så stor for tida.

En del vondter i underlivet når babyen beveger seg masse - håper at det betyr at hodet festes, men jeg vet jo ikke da.

Ny kontroll på fredag - blir spennende å høre hva JM sier da.

Ellers er formen som den har vært, svimmelheten er på plass, og hetetoktene også! ;) Men jeg nyter sommerdagene som best jeg kan!

En måned til terminen min i dag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag, blodtrykket har gått opp litt (93/66), men er fortsatt mye slapp. Blodprosenten er også ganske lav. Har tidligere tatt 3 Hemofer =27mg, men JM mente dette var alt for lite, måtte opp i 100 mg, så nå får vi håpe formen stiger (og tarmene fortsetter å fungere... ;) )

Har godt opp 2 kg til nå, og er ganske fornøyd med det :)

Får nå endelig behandlig for bekkenet, og det hjelper!

Skal på ny kontroll i uke 36 for å sjekke at babyen fortsatt ligger i hodeleie, for det var den seineste uke de ev kunne gå inn å snu den.

Kjøpte stellebord i dag, og de siste dagene har jeg drevet og vaska opp klærne jeg hadde fra før.

Selv om ikke formen er på topp, merker jeg at det er noe som "skjer i kroppen" ifht å gjøre ting klart til babyen skal komme. Er faktisk litt stressa på at det bare er 1,5 mnd igjen, og har, av en eller annen grunn, på følelsen at jeg ikke kommer til å gå ut tida... :babysmokk:

Endret av Totalya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverris: spennende med disse murringene :)

Totalya: Godt at blodtrykket ditt har gått litt opp. Hvr lav er Hb'en din? Min var 9.7 men gikk opp til 10.2 etter iherdig leverpostei- og jordbærspising ;). Kan jo være derfor du føler deg slapp for tiden.

Jess, formen er på topp! Merker jo at magen er større og tassen har liten plass inni der, men ellers er alt vel og bra :). Sover godt om natten, har som regel masse energi om dagen og tåler varmen godt. Har altså ingenting å klage på. Føler meg veeeeeldig heldig. Merker det i bekkenet etter lange og effektive dager, men noe annet ville vært unormalt.

Det var min oppdatering! Skal på neste UL 3. august, så får se hva som skjer videre. Han er jo ikke liten han som er inni magen min, så blir spennende å se hvor stor han er da og hva som skjer videre.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hb varierer mlm 10.0-10.7, men etter å ha økt fra 27mg - 100mg, vil det nok stige. Det er nok en av grunnene til at jeg er slapp, men hovedgrunnen er blodtrykksfall, særlig når jeg står, og av og til når jeg sitter. Da begynner jeg å kaldsvette og må legge meg ned.

I natt var jeg opp for å tisse 6 ganger før jeg sovna, det er helt normale mengder, ingen småskveting her nei!, men urinen er blank når jeg har disse "renne-rundene" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så bra at du er i så god form, Murmelmy! :tommelsmil:

Det går litt tyngre her for tida - søstera mi sa det til meg i forrige uke at jeg har begynt å gå sånn som "gravide" gjør...og det har hun nok rett i - tar meg ikke like elegant fram nå for tida nei.

Kjenner at varmen plager meg til tider, men jeg er utrolig glad for at det er så fint sommervær! :Nikke:

Var på kontroll på fredag, alt var som det pleier bortsett fra litt høyere blodtrykk. Men ingen tegn til proteiner eller sukker i urinen, så JM var fornøyd. Hodet er ikke festet foreløpig - kanskje det har det neste gang? Det er to uker til.

Jeg kunne ønske jeg skulle ha UL igjen jeg, Murmel, hadde vært moro å se han nå. Og kanskje få se at det virkelig ER en han inni der! ;)

Noen spurte meg hvor lang tid jeg hadde igjen i dag - og da svarte jeg drøye 3 uker! DET HØRTES PLUTSELIG VELDIG LITE UT!!! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjesta

Og når noen spør meg nå, hvor lang tid jeg har igjen, så kan jeg svare: Terminen er til neste uke! :hår:

Er i fin form fortsatt, bortsett fra mye vann i kroppen. Spent på om BT har steget til nå, og om urinen fortsatt er negativ.

Ser at Skytte har født en gutt i natt - GRATULERER!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å føde før kl 24 i dag, så da blir jeg en augustmamma også :)

Formen er fin, men fryktelig lei! Skal til JM i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, det er for dårlig jenter! :fy_fy:

Ikke så veldig mye å rapportere herfra. 40+6 i dag - og etter å ha hatt kontroll på dager og uker i hele år så er det plutselig ikke så mye å holde styr på...for nå er jeg lissom på "overtid" og har ingen dato å forholde meg til.

JM-kontroll i morgen. Håper jo at fødselen setter i gang snart, for jeg vil IKKE bli satt i gang. :riste:

Status pr i dag:

Slimproppen har gått

Mensmurringer nederst i mage og rygg

Kynnere

Løs mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her fortsatt jeg da - 42 uker i morgen! :roll:

Igangsetting på fredag om ingenting har skjedd innen den tid...

Men jeg håper og krysser fingre for at Kveruliten finner veien ut av seg selv! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure oppstøt er JÆVLIG :frustrert:

...føler jeg konstant har noe i halsen på vei opp selv om det er mange timer siden jeg spiste :grine:

Endret av Murmelmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, ja, sure oppstøt er no' dritt... :troest:

Jeg er her fortsatt jeg da - 14 dager på overtid i dag. Igangsettinga i går ble utsatt til mandag...

Så får vi se da, om den lille i magen skjønner poenget i løpet av helga. :roll:

Jeg har mine tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nettet vært nede i ei måned, så nå var det godt å komme seg inn og se hvordan det går med dere!

Jeg er 39+5 i dag, og har noen kraftige kynnere, men det er nok ingen fødsel på gang nei. Magefølelsen sier at det er lenge til enda, men jeg har det ikke travelt heller. Selvfølgelig skal det bli godt å endelig få treffe jenta mi, men det er liksom så trygt å bære henne inni seg...

Var på ultralyd i forrige uke. Ligger an til å bli ei lita og rund jente. Hode var lite, og det er jo greit, for det skal tross alt (forhåpentligvis) ut først.

Bekkenet er rimelig ille innimellom, men formen er bedre, da både blodtrykk og Hb har steget litt.

Merker godt til dette "nesting-syndromet" nå ja, stresser for å få alt klart :enig: Men nå har jeg kommet så langt at jeg sitter å strever med å komme på ting å gjøre (utenom vanlig husarbeid, selvfølgelig) :lol:

Hvordan går det med dere andre her inne da?

Lykke til i dag Kverula! :klem:

Endret av Totalya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 7 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg er på uke 5+2. Er topp i form. Har bare magesmerter/korsryggsmerter ca 2 ganger om dagen i følgen legen er det normalt for da livmoren utvider og strekker på seg;) Ellers svake ømmebryster :)

God luktesans :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...