Gå til innhold

En fagperson jeg snakker med av og til... Er det innafor å spørre om det han gjør(om flørting) ?langt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker med en fagperson en gang i mnd ca... Det er ikke viktig hva slags profesjon han har, men det er ikke en psykolog/terapeut/lege. (Ville bare avklare det, siden det florerer innlegg her særlig om leger) 

Nå har det seg sånn at han og jeg er jevngamle. Jeg er skilt, han er gift. Han er en jeg snakker med om livet av og til. Som en sparringspartner. 

Vi har veldig god kjemi. Men sist gang spurte han meg rett ut disse spørsmålene: "har du noe på gang med noen?", "dater du ?", "har du hatt sex med noen siden du ble skilt?"... Jeg syns det var veldig direkte og skjønte ikke helt hvorfor han ville vite. Jeg svarte på alt. Så spør han videre "syns du jeg flørter med deg?". Jeg sa at jeg var usikker men syns det var ubehagelig at han spurte om det og at jeg ikke skjønte hvorfor. 

Han sier da at mange trodde han flørtet når han ikke gjorde det, så han lurte på om jeg også trodde det. Jeg sa at han kunne oppfattes litt slik men at jeg ikke hadde tenkt noe veldig over det. Da sier han at "vi er like, du og jeg, jeg tror begge kan bli misforstått men at vi bare har en sånn personlighet"... Eh ja, kanskje det, sa jeg og forsto ikke helt hvor han ville. 

Så sier han "du vet at jeg ikke har lov til noe som helst overfor deg. Jeg kan ikke og må ikke forelske meg i deg... Begeistret kan jeg bli men jeg må ikke la det gå lenger, det er strengt forbudt i mitt yrke.... Så lenge du kommer hit og snakker med meg". 

Jeg ble helt satt ut og det glapp ut"si meg, tror du jeg flørter med deg eller er ute etter deg? " Nei han trodde vel egentlig ikke det, sa han... Og han så nok hvor forvirret jeg ble. Så han roet ned og så var etterhvert timen over.. 

Men dette slipper ikke taket. Han snakker ikke om at han er gift og av den grunn kan han ikke falle for meg. Men grunnet jobben. Men hvorfor sier han dette i det hele tatt? 

Jeg er ikke interessert i noe med han men opplever at han sjekker litt ut hvor han har meg? Eller flørter han? Eller sier han bare i fra at han ikke kan noe mer med meg? 

Hva tenker dere om dette han har lirt av seg? Er det grunn til å tro han har et godt øye til meg eller er jeg helt på jordet? 

Anonymkode: 99ac4...d71

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke han forsøker formilde at han har et godt øye til deg.

Det virker som han opplever at dere begge tar en flørtete tone overfor andre uten at noen legger noe i det. At dere bare er sånn som personer, der han ønsker å forsikre seg om at det er sånn også fra din side (trolig bare fordi du er singel og strengt tatt kunne flørtet for real). Men samtalen er helt klart klein da. Hadde nok vært bedre om han hadde holdt klokelig kjeft. 

Anonymkode: b505c...c6e

AnonymBruker
Skrevet

Denne presten/sjelesørgeren har du vært betatt av lenge nå, allerede før du møtte han når din venninne anbefalte han til deg men advarte deg mot at du ikke skulle tro han flørtet med deg.

Uansett hva som foregår her så bør du avslutte kontakten.

Anonymkode: 00c7a...a1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Deg igjen...

Anonymkode: b2ab3...a73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som en svært useriøs "fagperson". Det spiller ingen rolle om han flørter med deg eller ikke - en romantisk relasjon er uansett helt uaktuelt her.

Finn deg noen andre å snakke med!

Anonymkode: 6a4cc...026

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det han sier er: «slutt og komme til meg profesjonelt , så kan vi treffes privat» 

Nei, dette er langt over grensen fra en fagperson du skal åpne deg for å være trygg på. 

Anonymkode: 2004f...5e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne presten/sjelesørgeren har du vært betatt av lenge nå, allerede før du møtte han når din venninne anbefalte han til deg men advarte deg mot at du ikke skulle tro han flørtet med deg.

Uansett hva som foregår her så bør du avslutte kontakten.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Deg igjen...

Jeg har lest historiene jeg forstår dere sikter til men det er ikke meg. Jeg snakker ikke med en prest eller sjelesorger. Tror også har jeg lest tilsvarende om en psykolog. Tenker vi er mange som erfarer slikt i møte med det offentlige. Dette er mitt første innlegg om dette. Men takk for svar uansett. Og jeg er ikke betatt av han nei, jeg syns det er vemmelig og rart og lurer på om det er normal oppførsel og innafor eller ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har lest historiene jeg forstår dere sikter til men det er ikke meg. Jeg snakker ikke med en prest eller sjelesorger. Tror også har jeg lest tilsvarende om en psykolog. Tenker vi er mange som erfarer slikt i møte med det offentlige. Dette er mitt første innlegg om dette. Men takk for svar uansett. Og jeg er ikke betatt av han nei, jeg syns det er vemmelig og rart og lurer på om det er normal oppførsel og innafor eller ikke. 

Pussig at det er akuratt de samme tingene som blir sagt da. 

Uansett, du syns det er vemmelig og rart. Slutt å gå dit. Skjønner ikke hvorfor det er et spørsmål.... om du ikke fisker etter at vi skal si at han må være interessert i deg (fordi du vil høre det fordi du er interessert i han) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Pussig at det er akuratt de samme tingene som blir sagt da. 

Uansett, du syns det er vemmelig og rart. Slutt å gå dit. Skjønner ikke hvorfor det er et spørsmål.... om du ikke fisker etter at vi skal si at han må være interessert i deg (fordi du vil høre det fordi du er interessert i han) 

Det er litt pussig ja.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare lese rådene i de andre trådene siden historien din er klin lik. 

Anonymkode: 89701...317

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Jeg er ikke interessert i noe med han men opplever at han sjekker litt ut hvor han har meg? Eller flørter han? Eller sier han bare i fra at han ikke kan noe mer med meg? 

Hva tenker dere om dette han har lirt av seg? Er det grunn til å tro han har et godt øye til meg eller er jeg

Hvorfor grubler du på dette da? Hvorfor fortsetter du å gå til en som går så til de grader over grensene, er fullstendig uprofesjonell, og som stiller slike ubehagelige spørsmål? Jeg hadde syns at en jeg ikke er interessert i hadde vært utrolig ekkel om han gikk så langt over grensen. 

Det her er jo en ikke-sak. Enten så er du interessert i han, og bør derav ikke gå til han mer (med tanke på at han tydeligvis er en udugelig partner, som holder på sånn mens han er gift, og en sånn partner vil du vel ikke ha?), eller så er du ikke interessert i han, og bør derav slutte å gå til han, siden han tråkker langt over grensa, og er fullstendig uprofesjonell. 

Anonymkode: bc328...012

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...