AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #41 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hater all komprimering av både lyd og bilde som pesten, og BR pleier ikke å skuffe, så ja. Har noen hundre BR-filmer og har knapt en eneste gang irritert meg over mangelfull kvalitet. På 110" lerret. Fett nok for meg til hjemmebruk. Vi får rundt 10-12 Mbit/s (brdy, trådløst) men jeg gidder bare ikke å engasjere meg i å pine best mulig video ut av dette og få det opp i andreetasjen hvor prosjektoren er. Jeg syns alle mediegreier på nett er en forbanna pine og null kos sammenliknet med fysiske medier uansett, så merverdi for meg er å kunne gjøre alt offline, ha et cover på bordet osv. Jeg ser ikke film mange ganger i uka, og hvis det er noe "må ha" og det ikke er å skaffe på BluRay kan det helt fint være det samme for meg. Anonymkode: 909cf...9a5 Hvorfor er det så krise om en film ikke ser 100% perfekt ut? Anonymkode: 5b2cf...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #42 Del Skrevet 3. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det så krise om en film ikke ser 100% perfekt ut? Anonymkode: 5b2cf...4c8 Vil ha det så bra som mulig, samme greia med lyd også for min del. Opplevelsen blir jo bedre. Kvalitet kan kjøpes for penger, og det er en bedre deal for meg enn billigst mulig. Anonymkode: 909cf...9a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 3. mars 2023 #43 Del Skrevet 3. mars 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har sett på filmer på strømmetjenester i nesten 10 år og jeg har aldri syntes at kvaliteten er dårlig og i tillegg så slipper man å fylle opp leiligheten sin med masse covre og man kan se filmer uten å måtte finne de fram og styre med maskin osv, det et ingenting å savne 😁 det er ikke bra å klamre seg til fortiden, verden går videre og ting endrer seg naturlig. Når man en gang dro til mix for å leie vhs var kjekt men det var den tid, fine minner men kunne aldri tenkt å gå tilbake til den tiden Anonymkode: 5b2cf...4c8 At du synes kvaliteten er bra nok skal jeg selvsagt ikke si noe på, da jeg langt på vei er enig, generelt sett. Samtidig er bildekvalitet noe som er målbart og kan tallfestes, og at BD generelt sett er bedre enn bildekvaliteten til Netflix er ikke noe jeg synes, men en objektiv sannhet. Hvorvidt man ønsker å fylle kåken med fysiske filmer, plater, bøker, spill eller hva annet man måtte ha lyst til å samle på, er imidlertid helt opp til den enkelte, men innlegget du siterte og sa du var uenig i, handlet jo ikke om dette. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #44 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil ha det så bra som mulig, samme greia med lyd også for min del. Opplevelsen blir jo bedre. Kvalitet kan kjøpes for penger, og det er en bedre deal for meg enn billigst mulig. Anonymkode: 909cf...9a5 En dårlig deal med tanke på at du da må finne plass til det ørten dvdene. En god film er fortsatt en god film uansett om det ikke ser 100% perfekt ut Anonymkode: 5b2cf...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #45 Del Skrevet 3. mars 2023 Okapi skrev (1 minutt siden): At du synes kvaliteten er bra nok skal jeg selvsagt ikke si noe på, da jeg langt på vei er enig, generelt sett. Samtidig er bildekvalitet noe som er målbart og kan tallfestes, og at BD generelt sett er bedre enn bildekvaliteten til Netflix er ikke noe jeg synes, men en objektiv sannhet. Hvorvidt man ønsker å fylle kåken med fysiske filmer, plater, bøker, spill eller hva annet man måtte ha lyst til å samle på, er imidlertid helt opp til den enkelte, men innlegget du siterte og sa du var uenig i, handlet jo ikke om dette. Jeg tenker at jeg er glad for å ikke være så opptatt av kvalitet selv jeg ser på filmer og serier bare for å kose meg Anonymkode: 5b2cf...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #46 Del Skrevet 3. mars 2023 Nei Anonymkode: eedb6...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #47 Del Skrevet 3. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: En dårlig deal med tanke på at du da må finne plass til det ørten dvdene. En god film er fortsatt en god film uansett om det ikke ser 100% perfekt ut Anonymkode: 5b2cf...4c8 Ja da, kan tenke det med god musikk om lyden ikke er fantastisk også, men vil fortsatt ha det best mulig. Plass til filmer og plater er prioritert for min del, bor i greit stort gammelt hus. Anonymkode: 909cf...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #48 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja da, kan tenke det med god musikk om lyden ikke er fantastisk også, men vil fortsatt ha det best mulig. Plass til filmer og plater er prioritert for min del, bor i greit stort gammelt hus. Anonymkode: 909cf...9a5 Men uansett om man liker fysisk eller ikke så er det et faktum at fysisk media er i ferd med å forsvinne. Det vil ikke produseres filmer fysisk lenger innen de neste 10 årene Anonymkode: 5b2cf...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 3. mars 2023 #49 Del Skrevet 3. mars 2023 Kjøper hvis jeg er usikker på om den vil være å finne senere, så det spørs litt på hvem som produserer etc. Hvis den er lagd i sin helhet av Disney+ og legges ut på Disney+, så ville jeg ikke gjort det. Foruten om i de tilfellene der det er gode extras å se. Jeg elsker behind the scenes-greier. Jeg har alle mine i slike mapper fra Amazon som tar 400 DVDer, og har delt de inn i ulike sorter (har mer TV enn jeg har film, foretrekker TV). Prøvde å få gitt bort de DVD-casene, men leverte de på gjenvinning til slutt siden ingen ville ha de. Teit at ikke f.eks bibliotek tar i mot sånt. De er jo i god stand og uten bilag inni, og de finnes mye på biblioteket som hadde trengt ny case. Så jeg kjøper som oftest TV-serier, men av og til også filmer jeg er spent på eller har en annen grunn for å ville beholde (favoritter som spiller i, extras, vanskelig å få tak i eller f.eks at filmen ligger på streaming men bare dubbet til norsk). Ofte mindre, britiske serier som ikke legges ut her (Motherland, Mum og Happy Valley før Britbox) eller ikke er på streaming enda. Men prøver også å få kjøpt eldre serier og filmer second hand på Ebay f.eks. Der er en selger jeg liker veldig godt, har kun kjøpt ting i god kvalitet der, ser omtrent ikke brukt ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #50 Del Skrevet 3. mars 2023 Scherbatsky skrev (2 minutter siden): Kjøper hvis jeg er usikker på om den vil være å finne senere, så det spørs litt på hvem som produserer etc. Hvis den er lagd i sin helhet av Disney+ og legges ut på Disney+, så ville jeg ikke gjort det. Foruten om i de tilfellene der det er gode extras å se. Jeg elsker behind the scenes-greier. Jeg har alle mine i slike mapper fra Amazon som tar 400 DVDer, og har delt de inn i ulike sorter (har mer TV enn jeg har film, foretrekker TV). Prøvde å få gitt bort de DVD-casene, men leverte de på gjenvinning til slutt siden ingen ville ha de. Teit at ikke f.eks bibliotek tar i mot sånt. De er jo i god stand og uten bilag inni, og de finnes mye på biblioteket som hadde trengt ny case. Så jeg kjøper som oftest TV-serier, men av og til også filmer jeg er spent på eller har en annen grunn for å ville beholde (favoritter som spiller i, extras, vanskelig å få tak i eller f.eks at filmen ligger på streaming men bare dubbet til norsk). Ofte mindre, britiske serier som ikke legges ut her (Motherland, Mum og Happy Valley før Britbox) eller ikke er på streaming enda. Men prøver også å få kjøpt eldre serier og filmer second hand på Ebay f.eks. Der er en selger jeg liker veldig godt, har kun kjøpt ting i god kvalitet der, ser omtrent ikke brukt ut. Bibliotek leier ikke ut film lenger, barn ser på Netflix nå til dags Anonymkode: 5b2cf...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #51 Del Skrevet 3. mars 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Men uansett om man liker fysisk eller ikke så er det et faktum at fysisk media er i ferd med å forsvinne. Det vil ikke produseres filmer fysisk lenger innen de neste 10 årene Anonymkode: 5b2cf...4c8 Det sa de for ti år siden og. Samtidig ser vi at utvalget av film faktisk øker, og det kommer stadig mer 4k. Vinyl begynner å bli stort igjen, og både CD og kassett er på vei opp. Fysiske filmer og musikk blir nok neppe noe alle samler på, men det betyr ikke at det forsvinner. At alle hjem hadde hyllemeter med film var et kortvarig blaff, og nå er vi tilbake til normalen. Tenk tilbake til 80- og 90-tallet, der svære filmsamlinger var forbeholdt entusiaster. Det var ikke noe alle drev med. Foto er forøvrig en god sammenligning. Ser stadig folk påstå at mobilen er bra nok, dedikerte kameraer er over og ut, Canon og Nikon går straks konk, etc. Nei, det som skjer er at kompaktkameraet dør ut, og innstegsmodellene forsvinner. Entuasiaster og proffer bruker fortsatt systemkamera. Vi går bare tilbake til den gamle normalen, der speilrefleks var noe for spesielt interesserte. Anonymkode: 720ac...2bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #52 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sa de for ti år siden og. Samtidig ser vi at utvalget av film faktisk øker, og det kommer stadig mer 4k. Vinyl begynner å bli stort igjen, og både CD og kassett er på vei opp. Fysiske filmer og musikk blir nok neppe noe alle samler på, men det betyr ikke at det forsvinner. At alle hjem hadde hyllemeter med film var et kortvarig blaff, og nå er vi tilbake til normalen. Tenk tilbake til 80- og 90-tallet, der svære filmsamlinger var forbeholdt entusiaster. Det var ikke noe alle drev med. Foto er forøvrig en god sammenligning. Ser stadig folk påstå at mobilen er bra nok, dedikerte kameraer er over og ut, Canon og Nikon går straks konk, etc. Nei, det som skjer er at kompaktkameraet dør ut, og innstegsmodellene forsvinner. Entuasiaster og proffer bruker fortsatt systemkamera. Vi går bare tilbake til den gamle normalen, der speilrefleks var noe for spesielt interesserte. Anonymkode: 720ac...2bc Alt er mye mer digitalt nå enn for ti år siden. Spør en unge og de vil mest sannsynlig ikke vite hva en dvd er Anonymkode: 5b2cf...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 3. mars 2023 #53 Del Skrevet 3. mars 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Bibliotek leier ikke ut film lenger, barn ser på Netflix nå til dags Anonymkode: 5b2cf...4c8 De leier fortsatt ut, for jeg leide tv-serien Orphan Black der for noen uker siden. Men at folk ikke bruker det er jo noe annet, de gjør de sikkert i mindre grad enn før, og litt trist er det for det er et veldig godt tilbud. Jeg leier på biblioteket når det er DVDer som koster alt for mye (Orphan Black koster f.eks 2000 for hele serien, var vanskelig å finne billigere brukt mtp frakt), eller som jeg bare vil se en gang og ikke beholde (som Catastrophe for en stund tilbake). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #54 Del Skrevet 3. mars 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Bibliotek leier ikke ut film lenger, barn ser på Netflix nå til dags Anonymkode: 5b2cf...4c8 De fleste biblioteker låner fortsatt ut film. 5 minutter siden, AnonymBruker said: Alt er mye mer digitalt nå enn for ti år siden. Spør en unge og de vil mest sannsynlig ikke vite hva en dvd er Anonymkode: 5b2cf...4c8 Kanskje unge som i femåring. Tenåringer kjøper Taylor Swift på vinyl. Anonymkode: 720ac...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #55 Del Skrevet 3. mars 2023 Det er en god del filmer på DVD og Blu-Ray som ikke finnes på noen av de hundre milliarder av diverse strømme-tjenester. Så ja, DVD og Blu-Ray blir kjøpt inn med jevne mellomrom her. Anonymkode: 20728...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 3. mars 2023 #56 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg kjøper av og til. På Platekompaniets nettbutikk. Vil kjøpe hele Peakey Blinders når jeg får råd. Jeg har ikke strømmetjenester, og vil ikke ha det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 3. mars 2023 #57 Del Skrevet 3. mars 2023 kjøper filmer fremdeles ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #58 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): De fleste biblioteker låner fortsatt ut film. Kanskje unge som i femåring. Tenåringer kjøper Taylor Swift på vinyl. Anonymkode: 720ac...2bc Vinyl er noe annet Du finner ingen barn som samler på DVD-er AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er en god del filmer på DVD og Blu-Ray som ikke finnes på noen av de hundre milliarder av diverse strømme-tjenester. Så ja, DVD og Blu-Ray blir kjøpt inn med jevne mellomrom her. Anonymkode: 20728...8b2 De beste filmene er tilgjengelig på strømme tjenester Anonymkode: 5b2cf...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #59 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg kjøper. Stoler ikke på at filmene vil være tilgjengelige på nettet resten av mitt liv. Anonymkode: 23098...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #60 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg er innstilt på å kjøpe DVD og Blu-ray. Liker å ha samling i hyllene. Mange fine cover. Skal fortsette å kjøpe det. Føler mye mer at jeg har filmene da. På nett kan ting bli borte og greier. Anonymkode: e94f0...711 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå