AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Del Skrevet 2. mars 2023 Jeg savner å gå inn på platekompaniets butikker og lete etter gode filmer på tilbud. Her i distriktet er begge butikkene lagt ned de siste årene. Syns det er trist, men det var vel ikke lenger liv laga med tanke på salg og omsetning. Det virker som det blir færre og færre filmer som blir utgitt fysisk og kun lagt ut på strømmetjenester. Selv mener jeg det er en del av sjarmen å ha filmen fysisk. Så jeg kjøper fremdeles ofte filmer på dvd/bluray. Men jeg tilhører kanskje en av de få? Anonymkode: cc1ea...858 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Del Skrevet 2. mars 2023 Det er nok ikke så mange av oss, men jeg og kona kjøper fremdeles filmer og serier på DVD. Anonymkode: dfe47...7aa 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 2. mars 2023 #3 Del Skrevet 2. mars 2023 Jeg kjøper! Har ca. 2000 originale blu-ray/DVD filmer. Kjøper mye mindre nå, kanskje ti i året. Mye pga. plassmangel og streamingtjenester. Fikk en film i posten igår faktisk, den norske animerte filmen Titina. Den måtte jeg bare ha 🙂 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepsidronning Skrevet 2. mars 2023 #4 Del Skrevet 2. mars 2023 Jeg kjøper aldri DVD lenger, da jeg synes det tar mye unødvendig plass, og det er sjelden jeg ser filmer flere ganger😅. Bøker er dog noe jeg ikke kommer til å slutte å kjøpe - det er noe helt spesielt med å sitte med en fysisk bok, og hvis det er en spesielt god bok er den fin å ha stående. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 2. mars 2023 #5 Del Skrevet 2. mars 2023 Entusiastene kjøper nok fortsatt Blu-Ray, ingen av streamingtjenestene kan måle seg på kvalitet, men begynner likevel å bli såpass bra at det for min del ikke var verdt å handle fyiske medier lenger. DVD er utdatert format og er fullstendig bortkastet med mindre du fortsatt sitter med en gammel bilderørs-TV. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 2. mars 2023 #6 Del Skrevet 2. mars 2023 (endret) Kjøper bluray hvis det er en knall film. Men laster også ned noe. Men mye mindre har det blitt med årene. Dvd, hvem kjøper det! Hørte forøvrig at enkelte butikker har begynt å selge vhs igjen til 40 kr filmen. Hva skjer...vhs i 2023... Endret 2. mars 2023 av Diry72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Del Skrevet 2. mars 2023 Diry72 skrev (2 minutter siden): Kjøper bluray hvis det er en knall film. Men laster også ned noe. Men mye mindre har det blitt med årene. Dvd, hvem kjøper det! Hørte forøvrig at enkelte butikker har begynt å selge vhs igjen til 40 kr filmen. Hva skjer...vhs i 2023... Folk kjøper Cd og vinylplater i bruktbutikker, så hvorfor ikke vhs? Anonymkode: cc1ea...858 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 2. mars 2023 #8 Del Skrevet 2. mars 2023 Jdz skrev (5 minutter siden): Entusiastene kjøper nok fortsatt Blu-Ray, ingen av streamingtjenestene kan måle seg på kvalitet, men begynner likevel å bli såpass bra at det for min del ikke var verdt å handle fyiske medier lenger. Vel. Netflix sender i 8K og Blueray er vel bare 4K Jdz skrev (5 minutter siden): DVD er utdatert format og er fullstendig bortkastet med mindre du fortsatt sitter med en gammel bilderørs-TV. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Del Skrevet 2. mars 2023 Nei, filmene ligger jo gratis på nettet. Anonymkode: c6202...d64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 2. mars 2023 #10 Del Skrevet 2. mars 2023 For min del handler det etterhvert mest om ikke bare plass men også at jeg har kjøpt mange av de samme filmene flere ganger når formatene har endra seg😅 På et tidspunkt føles det litt som at jeg har støtta filmen nok. De filmene jeg har elska mest har jeg sett mange ganger og etterhvert ble det viktig med både spesialutgaver og remastered men nå er det bare ikke like viktig for meg ihvertfall å ha samlingen. Jeg og samboer kvitta oss med ihvertfall et par tusen filmer sist gang vi flytta og der var det mange godbiter, mye criterion, massevis av samlebokser i mint tilstand og en god del film man rett og slett ikke får tak i noen steder utenom bruktmarkedet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jessop Skrevet 2. mars 2023 #11 Del Skrevet 2. mars 2023 Kun om den er vanskelig å finne på streaming. Da som regel en eldre, mindre kjent film Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 2. mars 2023 #12 Del Skrevet 2. mars 2023 (endret) Illuminatum skrev (7 minutter siden): Vel. Netflix sender i 8K og Blueray er vel bare 4K Sammenligne kvaliteten på en bluray med en stream fra Netflix. Skal love deg kvaliteten fra en bluray er mye bedre. Hvis man ikke ser forskjellen mellom en cd og vinyl og en vhs, da bør man lese litt mere. Endret 2. mars 2023 av Diry72 Ekstra info 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 2. mars 2023 #13 Del Skrevet 2. mars 2023 Illuminatum skrev (3 minutter siden): Vel. Netflix sender i 8K og Blueray er vel bare 4K Men nå er absolutt ikke oppløsning det eneste parameteret som avgjør bildekvalitet. UHD Blu-Ray har en maksimal bitrate på 128Mbps. 4K på Netflix topper ut på 16-17Mbps, noe som gir merkbart mer støy og komprimeringsartifakter i bildet. Forskjellen er ikke lenger større enn at jeg ikke bryr meg og jeg er ikke så opptatt lenger av at alt må være super high-end, men forskjellen er definitivt merkbar. Om du vil ha det absolutt beste innen lyd er det også kun Blu-ray som leverer Dolby TrueHD (og muligens også DTS-HD?). I praksis er det uansett svært lite innhold tilgjengelig i 8K og enda færre har en TV som støtter det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandelay Skrevet 2. mars 2023 #14 Del Skrevet 2. mars 2023 Nei, jeg er lite opptatt av å ha best mulig kvalitet når jeg ser film og alt er jo uansett tilgjengelig på nettet uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #15 Del Skrevet 2. mars 2023 Jdz skrev (2 timer siden): Entusiastene kjøper nok fortsatt Blu-Ray, ingen av streamingtjenestene kan måle seg på kvalitet, men begynner likevel å bli såpass bra at det for min del ikke var verdt å handle fyiske medier lenger. DVD er utdatert format og er fullstendig bortkastet med mindre du fortsatt sitter med en gammel bilderørs-TV. Problemet er at utvalget av filmer er svært begrenset på Blu-Ray i forhold til DVD, og ønsker man filmen i et fysisk format, er DVD ofte det beste som er å oppdrive. Ellers kjenner jeg meg igjen i plassproblemene - med et par tusen DVD-er liggende hjemme, er det umulig å oppbevare disse i de digre plastboksene som en aller annen var så smart til å foreslå som standardcovere for DVD; har dårlig erfaring med papirkonvolutter da det oppstår en reaksjon som fører til at platene får flekker som ikke går bort, og andre oppbevaringsmidler begynner jeg å gå tom for uten å enda ha blitt kvitt den svære haugen med plater som jeg har liggende. Slimcovere for CD er et godt alternativ, men det er mange år siden man kunne få kjøpt dette til fornuftig pris. Anonymkode: 76d92...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #16 Del Skrevet 3. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg savner å gå inn på platekompaniets butikker og lete etter gode filmer på tilbud. Her i distriktet er begge butikkene lagt ned de siste årene. Syns det er trist, men det var vel ikke lenger liv laga med tanke på salg og omsetning. Det virker som det blir færre og færre filmer som blir utgitt fysisk og kun lagt ut på strømmetjenester. Selv mener jeg det er en del av sjarmen å ha filmen fysisk. Så jeg kjøper fremdeles ofte filmer på dvd/bluray. Men jeg tilhører kanskje en av de få? Anonymkode: cc1ea...858 Platekompaniet har lagt ned alle butikkene sine både i byer og distriktet, de har nå bare 1 fysisk butikk igjen. Ja du tilhører nok de få som kjøper det Anonymkode: 0916e...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #17 Del Skrevet 3. mars 2023 3 hours ago, DeLorean said: Jeg kjøper! Har ca. 2000 originale blu-ray/DVD filmer. Kjøper mye mindre nå, kanskje ti i året. Mye pga. plassmangel og streamingtjenester. Fikk en film i posten igår faktisk, den norske animerte filmen Titina. Den måtte jeg bare ha 🙂 Jeg kjøpte mange før, har over 10 000 DVD/BD, men siste 3 årene har jeg kanskje kjøpt 5 totalt Anonymkode: 0916e...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kate Upton Skrevet 3. mars 2023 #18 Del Skrevet 3. mars 2023 Hvis de er noe spesielt, kjøper jeg filmen på bluray. Ofte bokser som er litt ekstra snacks i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #19 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg/vi kjøper stadig BluRay. Jeg liker fysiske formater. Spiller både vinylplater, CD og kassetter. Og lydbånd på ruller. Og liker bøker. (Ja, er en dinosaur fra forrige århundre.) Det er mer enn nok som bare tyter inn via internett. Det eneste som er gøy (og som jeg gidder) på 110" prosjektorlerret er BluRay! Hater hvordan den lokale PK-butikken ble lagt ned, men bestiller filmer på nett, eller finner i gjenbruksbutikker o.l. eller har også kjøpt på PK-butikken på Oslo City men bor litt unna, så ikke ofte. Løste volumproblemet med å samle alle filmer jeg har på disc (som er verdt å samle på), discen(e) sammen med papirinnleggene i A5-plastlommer i A5 ringpermer, da går det opptil 50-60 filmer i en perm, tenker jeg. Spesielt fine bokser får være i boksene sine. Anonymkode: 909cf...9a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Del Skrevet 3. mars 2023 Kjøper kun hvis det er serier det ikke går an å strømme. Anonymkode: fbc9f...95b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå