Eidetiker Skrevet 11. november 2023 #241 Del Skrevet 11. november 2023 emdes skrev (6 timer siden): Kan ikke Tina ha blitt hold innesperret en periode da, det er vel ingenting som motbeviser det? Skriket trenger ikke være drapstidspunktet, det kan være når hun ble overfalt/bortført. For alt vi vet kan hun vel ha blitt drept dagen etter. Det er sikkert mulig, men hadde hun blitt det av en voldtekt mann så hadde hun nok ikke hatt så mye klær på, man vet jo ikke om det er noe seksuelt in i bildet her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 11. november 2023 #242 Del Skrevet 11. november 2023 (endret) Det nevnes i tv serien av Jørn Lier Horst at de i en sak fant blod 20 år etter. Hvorfor i alle dager brekker ikke politiet opp gulv og lister i gamle leiligheten til naboen? Endret 11. november 2023 av Kardemommete 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 11. november 2023 #243 Del Skrevet 11. november 2023 Eidetiker skrev (19 timer siden): Som sagt så viklet Lyngdal seg selv inn i dette, og jeg tviler også på alle 4 har vært med, og det var rykter i Lyngdal om enkelte i Lyngdal gjengen hadde noe med Tina saken å gjøre, lenge før di ble arrestert, Er noe som skurrer med modus på nabo, nå kjenner ikke jeg sakene hans i detalj, men det virker som han liker å holde kvinner innesperret og voldta over lengre perioder sammen med vold og trusler da, det er veldig ulikt Tina saken, har lest at drapet på Tina var litt "overkill" det kan vel ofte bety at det er en relasjon/di kjenner hverandre mellom drapsmannen og offeret Vi vet vel ikke sikkert at Tina ble drept den natten hun forsvant? I teorien KAN hun kanskje ha blitt holdt fanget og drept senere? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 11. november 2023 #244 Del Skrevet 11. november 2023 FruRosa skrev (4 timer siden): Vi vet vel ikke sikkert at Tina ble drept den natten hun forsvant? I teorien KAN hun kanskje ha blitt holdt fanget og drept senere? Nei det vet man jo ikke 100% sikkert, og hun kan ha blitt holdt fanget, Man vet faktisk ikke at det er en mann som har drept henne en gang, det blir bare regnet som sannsynlig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 13. november 2023 #245 Del Skrevet 13. november 2023 Nylig artikkel på Tv 2 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-dette-kan-lose-drapsgaten-politiet-sier-nei/16205865/ Er dette hele naboens straffe historikk? Er jo fæle ting dette, men hadde kanskje forventet mere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0177 Skrevet 13. november 2023 #246 Del Skrevet 13. november 2023 (endret) Eidetiker skrev (2 timer siden): Nylig artikkel på Tv 2 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-dette-kan-lose-drapsgaten-politiet-sier-nei/16205865/ Er dette hele naboens straffe historikk? Er jo fæle ting dette, men hadde kanskje forventet mere Det var en veldig forenkling med mye utelatt. På begynnelsen av 2000-tallet var strafferammen for voldtekt en helt annen. Hadde han blitt dømt nå ville strafferammen vært 17-21 år, mest trolig forvaringsdom. Blir man dømt for noe så «uskyldig» som en sovevoldtekt uten voldselementer snakker vi 4 år for én voldtekt. Jeg forsvarer absolutt ikke voldtekt, ei heller ønsker å bagatellisere det, men det som han gjort er så beyond alt. Jeg har lest dommene i sin helhet, og de blir grundigere beskrevet i Erlend Frafjords bok fra 2017 for de som er interessert. Endret 13. november 2023 av 0177 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 13. november 2023 #247 Del Skrevet 13. november 2023 Eidetiker skrev (6 timer siden): Nylig artikkel på Tv 2 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-dette-kan-lose-drapsgaten-politiet-sier-nei/16205865/ Er dette hele naboens straffe historikk? Er jo fæle ting dette, men hadde kanskje forventet mere Står det noe konkret? Ser bare flere grove voldtekter og det er jo ganske grovt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 14. november 2023 #248 Del Skrevet 14. november 2023 totti_1 skrev (15 timer siden): Står det noe konkret? Ser bare flere grove voldtekter og det er jo ganske grovt. Ja det er det, men jeg hadde kanskje forventet at han hadde flere dommer på rullebladet, kanskje bare di groveste er tatt med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 14. november 2023 #249 Del Skrevet 14. november 2023 Lorents skrev (På 9.11.2023 den 21.05): Naboen.. Som en annen skrev. Han har brukt bonuskortet på Sola lufthavn om fredagen så tror han var i Oslo, med mindre han returnerte om lørdagen noe jeg finner lite sannsynlig. Vitne Elena fra podcasten "Døden er en mann" sier en mann med kort mørkt hår i rød bil vinket å ville ha henne inn i bilen. Vassbakk hadde kort mørkt hår den tiden, og kjørte beviselig rundt i en rød Opel Vectra den helga. I tillegg er det allerede torsdagen før meldt om en mann i dameklær som blottet/onanerte i Stavanger sentrum. Dette er typisk Vassbakk sitt modus.. Telefonen hans slår inn på basestasjon i Stavanger sentrum rett før 01:30 natt til lørdag. Dette beviser at han er i sentrum, og er våken. Vi vet at han hadde for vane og plukke opp unge jenter som haiket. Dessuten er Vassbakk smartere enn en skulle tro, pluss at han var veldig sterk. For meg tyder alt på at det var Vassbakk som drepte Tina. Dessverre får vi aldri noe svar, da bevis er borte og jeg kan aldri tenke meg at han tilstår hverken drap på Birgitte eller Tina. Han har ingenting å vinne på å tilstå, mulig han fornekter også overfor seg selv. Den mannen i rød bil er vel blitt beskrevet som en mørkhudet mann som tok kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 14. november 2023 #250 Del Skrevet 14. november 2023 Kardemommete skrev (På 11.11.2023 den 15.41): Det nevnes i tv serien av Jørn Lier Horst at de i en sak fant blod 20 år etter. Hvorfor i alle dager brekker ikke politiet opp gulv og lister i gamle leiligheten til naboen? Vet ikke om salgs prospektet av leiligheten finnes enda etter han solgte den, mulig det kan stå noe om nytt gulv etc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0177 Skrevet 15. november 2023 #251 Del Skrevet 15. november 2023 Eidetiker skrev (12 timer siden): Vet ikke om salgs prospektet av leiligheten finnes enda etter han solgte den, mulig det kan stå noe om nytt gulv etc Det positive her er at leiligheten ikke har blitt solgt siden naboen bodde der. Den hadde svært høy standard den tiden han disponerte den, og det er gode muligheter for å finne blodspor der. i Ronald Ramm-saken hvor de fant blod over flere tiår år senere. Om politiet eller en journalist tar kontakt med nåværende eiere kan man muligens ta seg inn der. https://ibb.co/PtZSgHZ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 15. november 2023 #252 Del Skrevet 15. november 2023 Hvis hun er drept i en leilighet, (har de foresten sjekket ut hennes leilighet? )Skriket kan jo ha kommet fra hennes eller naboens leilighet. Eller rett i nærheten. Hvis det er så hun er drept i en leilighet, kan hun ha blitt fraktet til kummen litt senere enn den natten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 16. november 2023 #253 Del Skrevet 16. november 2023 Eidetiker skrev (På 13.11.2023 den 15.45): Nylig artikkel på Tv 2 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-dette-kan-lose-drapsgaten-politiet-sier-nei/16205865/ Er dette hele naboens straffe historikk? Er jo fæle ting dette, men hadde kanskje forventet mere Hva hadde du egentlig forventet? Frihetsberøvelse (kidnapping) og fire grove voldtekter er ikke akkurat småtterier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 16. november 2023 #254 Del Skrevet 16. november 2023 Durinur skrev (7 timer siden): Hva hadde du egentlig forventet? Frihetsberøvelse (kidnapping) og fire grove voldtekter er ikke akkurat småtterier. Hadde kanskje forventet noen narko dommer og den slags i tillegg, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 20. november 2023 #255 Del Skrevet 20. november 2023 emdes skrev (På 4.11.2023 den 3.33): Helt sikkert et blindspor, men et veldig spesielt sammentreff. Hun frivillige dykkerjenta som under leteaksjonen foreslo at de skulle løfte på kumlokk. 🤔 Snakka med kusinen min i sommer som var 16 da Tina ble drept og er fra nærliggende områder til Bore. Hun sa hun hadde stått på parkeringsplassen der mens Tina lå i kummen og sagt «kanskje hun ligger her?» Vet ikke om det er helt troverdig, men at flere har tenkt samme tanken er underlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 20. november 2023 #256 Del Skrevet 20. november 2023 Krokenguri skrev (På 15.11.2023 den 5.39): Hvis hun er drept i en leilighet, (har de foresten sjekket ut hennes leilighet? )Skriket kan jo ha kommet fra hennes eller naboens leilighet. Eller rett i nærheten. Hvis det er så hun er drept i en leilighet, kan hun ha blitt fraktet til kummen litt senere enn den natten Med tanke på skadene, så vil man tro det ville vært spor. Såfremt politiet altså undersøkte leiligheten hennes med tanke på blodspor. Det må de vel ha gjort, men antakelig ikke før hun ble funnet drept over en måned etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy02 Skrevet 6. januar #257 Del Skrevet 6. januar Jeg har tenkt tanken mange ganger og Tina dokumentaren støtter lutt oppunder dette. Hva om alle disse rare litt gærne, perverse mennesker kun er det. Altså bare litt ut på kanten av samfunnet som ikke har begått drap. Jeg har lest en del om mordere og det er omtrent aldri at en morder kun begår ett drap. Naboen hennes går fra «drap» om det var han, til grov voldtekt. Det er egentlig ikke noe som skjer. Har de nådd terskelen som er mord så går de ikke tilbake til kun grov vold/voldtekt. Nå snakker jeg om såkalte seriemordere eller serievoldtekter. Har de ikke noe bevis på han senere om noen som er blitt drept så er han kanskje «kun» en voldtektsmann. Så min tanke er og har vert veldig lenge. Hva om det finnes en seriemorder i Norge. Som har ansvaret for de uoppklarte drapene i Norge. Veldig mange av disse er innenfor en periode. Tunnelsynet til politiet har gjort det enkelt å overse bevis og fakta. Hva er oddsene at det kun i Norge er menn som har drept kun en person og så aldri drept igjen. Mens forskning fra mange land tilsier at det gir en rush i kroppen som man da prøver å oppsøke igjen og igjen. Er det noen som har tenkt samme tanke? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. januar #258 Del Skrevet 6. januar lillemy02 skrev (8 timer siden): Jeg har tenkt tanken mange ganger og Tina dokumentaren støtter lutt oppunder dette. Hva om alle disse rare litt gærne, perverse mennesker kun er det. Altså bare litt ut på kanten av samfunnet som ikke har begått drap. Jeg har lest en del om mordere og det er omtrent aldri at en morder kun begår ett drap. Naboen hennes går fra «drap» om det var han, til grov voldtekt. Det er egentlig ikke noe som skjer. Har de nådd terskelen som er mord så går de ikke tilbake til kun grov vold/voldtekt. Nå snakker jeg om såkalte seriemordere eller serievoldtekter. Har de ikke noe bevis på han senere om noen som er blitt drept så er han kanskje «kun» en voldtektsmann. Så min tanke er og har vert veldig lenge. Hva om det finnes en seriemorder i Norge. Som har ansvaret for de uoppklarte drapene i Norge. Veldig mange av disse er innenfor en periode. Tunnelsynet til politiet har gjort det enkelt å overse bevis og fakta. Hva er oddsene at det kun i Norge er menn som har drept kun en person og så aldri drept igjen. Mens forskning fra mange land tilsier at det gir en rush i kroppen som man da prøver å oppsøke igjen og igjen. Er det noen som har tenkt samme tanke? Politiet tenkte i hvert fall samme tanke da de (feilaktig) dømte Thomas Quick for en lang rekke uoppklarte drap i Sverige og Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy02 Skrevet 6. januar #259 Del Skrevet 6. januar Djækklåsst skrev (4 timer siden): Politiet tenkte i hvert fall samme tanke da de (feilaktig) dømte Thomas Quick for en lang rekke uoppklarte drap i Sverige og Norge. Ja forskjellen der var vel at han selv «innrømmet» alle disse drapene. Derfor ble de knyttet til han. Jeg er bare redd for at etter den fiaskoen så ser ikke politiet den veien. De drapene er fortsatt uoppklarte. Det er ganske mange av de både i Norge og Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 24. januar #260 Del Skrevet 24. januar lillemy02 skrev (På 6.1.2024 den 9.31): Jeg har tenkt tanken mange ganger og Tina dokumentaren støtter lutt oppunder dette. Hva om alle disse rare litt gærne, perverse mennesker kun er det. Altså bare litt ut på kanten av samfunnet som ikke har begått drap. Jeg har lest en del om mordere og det er omtrent aldri at en morder kun begår ett drap. Naboen hennes går fra «drap» om det var han, til grov voldtekt. Det er egentlig ikke noe som skjer. Har de nådd terskelen som er mord så går de ikke tilbake til kun grov vold/voldtekt. Nå snakker jeg om såkalte seriemordere eller serievoldtekter. Har de ikke noe bevis på han senere om noen som er blitt drept så er han kanskje «kun» en voldtektsmann. Så min tanke er og har vert veldig lenge. Hva om det finnes en seriemorder i Norge. Som har ansvaret for de uoppklarte drapene i Norge. Veldig mange av disse er innenfor en periode. Tunnelsynet til politiet har gjort det enkelt å overse bevis og fakta. Hva er oddsene at det kun i Norge er menn som har drept kun en person og så aldri drept igjen. Mens forskning fra mange land tilsier at det gir en rush i kroppen som man da prøver å oppsøke igjen og igjen. Er det noen som har tenkt samme tanke? Du har et poeng med naboen, der blir modus litt motsatt rekkefølge. Og jeg tviler på det er naboen. Nå er det vel aldri bevist at Tina ble utsatt for noe seksuelt, det har bare blitt regnet som en sannsynlighet siden det er en ung kvinne som har blitt drept. Jeg tror at undertøy/strømpebukse er dratt av for å få det til å se ut som et seksual drap og da utelukker jeg ikke at det kan være en kvinne med på ugjerningen i en eller annen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå