AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 Jeg er i uke 28 og har de siste ukene slitet mye med bekkene, en følelse at det stikker, nedpress og ømt nedi der. Kjenner også at ungen er aktiv der nede, hun har ligget i hodeleie siden uke 19 (jordmor som har sakt dette ved ul undersøkelser) så godt mulig hu har flyttet på seg i ny og ned men ja. Problemet er at bekkenet begynner å gå utover hverdagen og jeg går som en gås. Er det noe som kan hjelpe? og nå spør jeg noe som kanskje vil fyre opp noen, kan man bli igangsatt av den grunn? tenkte ikke på nå men utover svangerskapet? Ønsker egt planlagt fødsel, mtp at første kom under en time og vi har 2 timer til sykehuset Anonymkode: 88d5a...73d
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Du blir ikke igangsatt grunnet vondt bekken. Oppsøk fysio, be om tilrettelegging på jobb, bruk krykker om nødvendig. Jeg klarte ikke gå de siste 3 mnd av graviditeten min, men var aldri snakk om å bli igangsatt så lenge barnet hadde det fint. Anonymkode: 7af60...e79 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du blir ikke igangsatt grunnet vondt bekken. Oppsøk fysio, be om tilrettelegging på jobb, bruk krykker om nødvendig. Jeg klarte ikke gå de siste 3 mnd av graviditeten min, men var aldri snakk om å bli igangsatt så lenge barnet hadde det fint. Anonymkode: 7af60...e79 Kommer an på alvorlighetsgraden det. Jeg ble satt igang i uke 37, men hadde da vært sengeliggende i flere mnd, tok morfin tabletter gjennom hele døgnet og måtte ha hjelp til å gå på do, kle på meg osv. var ikke mye fysioterapeut eller kiropraktor fikk gjort… Anonymkode: b1e5d...1aa
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kommer an på alvorlighetsgraden det. Jeg ble satt igang i uke 37, men hadde da vært sengeliggende i flere mnd, tok morfin tabletter gjennom hele døgnet og måtte ha hjelp til å gå på do, kle på meg osv. var ikke mye fysioterapeut eller kiropraktor fikk gjort… Anonymkode: b1e5d...1aa Da er det jo medisinske grunner, og ikke «bare» vondt Anonymkode: 7af60...e79 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kommer an på alvorlighetsgraden det. Jeg ble satt igang i uke 37, men hadde da vært sengeliggende i flere mnd, tok morfin tabletter gjennom hele døgnet og måtte ha hjelp til å gå på do, kle på meg osv. var ikke mye fysioterapeut eller kiropraktor fikk gjort… Anonymkode: b1e5d...1aa Men dette er jo ikke akkurat det TS beskriver. Velkommen til graviditet TS, det er kjipt og vondt men vi må alle stå I det. Anonymkode: 31019...5d6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 Å bare ha litt vondt i bekkenet er ikke grunn nok. Da skal det være temmelig ille. Jeg gikk som en gås til siste dag. Klarte nesten ikke å gå i motbakke (samboer måtte nesten dra meg opp) og sov kjempedårlig fordi det var så vondt at jeg kunne begynne å gråte når jeg måtte snu meg. Var aldri snakk om igansettelse fordi babyen hadde det fint og det trumfet vondter jeg måtte ha (hadde ingen ønske om igansettelse heller selv om jeg var lei). Anonymkode: cdaa7...045
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 Du må nok være veldig mye dårligere enn du beskriver før du vurderes for igangsettelse pga vondt bekken oppsøk fysio eller annen behandler! Anonymkode: 8cfbd...85b
LilleMy1989 Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Oppsøk fysioterapeut og kjøp boken "frisk graviditet" - Den var gull for meg med kronisk bekkenløsning 👌
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå