Gå til innhold

Hva skal jeg spise for å gå ned i vekt? HJELP


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det sies at for å gå ned i vekt bør man spise hver 3. time.

Mitt spørsmål er hva bør vi spise for å gå ned i vekt og hvor lite/mye?

Fint om dere kan skrive spesifikt hva man kan spise for eksempel knekkebrød, hamburgerrygg, gulrot, kylling osv.

Blir smårar av å høre om karbohydrater og sunt fett og usunnt fett derfor hadde det vært fantastisk om noen bare kan skrive ned hva man bør spise for å gå ned i vekt.

Jeg er 27 år, 166 cm og 62 kg.

Det er ønskelig for meg å gå ned ca 7-8 kg. (hvor lang tid vil det ta)

Hva skal jeg spise og hvor mye hver 3. time.

Kan jeg spise færre ganger i løpet av dagen eller bør man holde seg til dette?

Prøver å gå en tur ca 1/2 - 1 timer annenhver dag.

Tusen, tusen takk til dere som orker å spesifisere for meg hva jeg bør spise.

Du kan (i tillegg til andre ting som allerede er nevnt) spise kålrot/kålrabi aka "Nordens appelsin". Det er fettfattig, sunt og mettende som del av et mellommåltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere i tråden som vil gå ned..

Bruk huet! Kutt ut smør,sukker og olje i matlagningen. Spis lyst rent kjøtt (ikke behandlet) og masse grønsaker. Knekkebrød er flott, minsk inntak av lyse brød sorter.

Husk at fargerik mat er bra! Hold dere unna godteri,junk og fritert mat..

Prøv å lage mat i leirgryte og bak mat i ovnen, i stedet for å alltid steke maten i olje. Hilsen jente (-10 kilo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Til dere i tråden som vil gå ned..

Bruk huet! Kutt ut smør,sukker og olje i matlagningen. Spis lyst rent kjøtt (ikke behandlet) og masse grønsaker. Knekkebrød er flott, minsk inntak av lyse brød sorter.

Husk at fargerik mat er bra! Hold dere unna godteri,junk og fritert mat..

Prøv å lage mat i leirgryte og bak mat i ovnen, i stedet for å alltid steke maten i olje. Hilsen jente (-10 kilo)

Enig. + at man kan kutte ut helgefylla hvis man driver med det :D Der er det mye å tjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Her er jeg ikke helt enig. Vektklubb.no tar i bruk mye av Grete Roede-prinsippene: plott inn høyde, fysisk aktivitet og ønsket sluttvekt. De går ikke lavere enn 1300 kalorier per dag, men det i seg selv er jo veldig lite mat. (Damer skal i snitt ha 2000+). Dersom man skriver at man vil ned 10 kg på 4 mnd (som mange realistisk tror de kan) så kommmer denne 1300 kalorier/dagen opp, og man begynner å legge opp planen etter å spise så lite mat hver dag. Da ligger man på et kaloriunderskudd som vil sørge for muskeltap. Kanskje ikke mye, men nok til at man havner i "den onde sirkelen".

Det som er fint med vektklubb er at man kan logge hva man spiser og få ganske god oversikt over hva som er proteiner osv. Men de fleste bruker ikke vektklubb bare for å se hvor mye de har spist - de bruker det for å legge opp et løp som "lover" dem å gå ned x antall kilo. Og det er den der jeg mener (og sikkert ganske mange andre også mener) er så skummel. Det KAN funke å spise mindre, men damer har fra naturens side høy fettprosent og er "programmert" til å holde på den. Ofte er det bare økt forbrenning som kan svi av fettet.

Vektklubb.no er utviklet av kliniske ernæringsfysiologer og en ernæringsprofessor. Med 5 år og 8+ for professoren har de nok peiling på hva som er et forsvarlig kalorikutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Oi! Som jeg misliker den som drar frem tråder fra 2005!

Anonymkode: d1774...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...