Gå til innhold

Murmelmy & Barna


Murmelmy

Anbefalte innlegg

Nå som jeg vet litt mer om deg, så skal jeg anbefale deg en super jordmor. Hun holder til på helsehjørnet på CC-Vest.

www.jordmorsenteret.no

Det er en privat klinikk, og man får utrolig god oppfølgning. Marie heter jordmora som jeg har hatt kontakt med. Supersøt dame.

Tenker jeg skal ringe henne en dag igjen snart.

Tusen takk, du er jo så søt :klem:

Når bør man egentlig kontakte jormor? Jeg har time hos gynekologen min den 12. januar og er da ca 7 uker på vei. Også skal jeg ikke til fastlegen før uti februar. Vet ikke helt hvordan dette fungerer, jeg... :klø:

Kverula, vi overlever nok :ler: Fisk er fisk...og trodde jeg var safere med ørret enn laks.

Så over til noe annet. I hodet mitt så vet jeg at jeg er gravid. Har jo tross alt to strålende tester å henvisse til. Likevel så tror jeg det er for godt til å være sant. Jeg har så og si ingen symptomer for at det er en liten ert inne i magen min. Ingenting er ømt, det stikker ingen steder, ikke er jeg kvalm. Er det noe galt? Er det flere enn Xavia og meg som ikke har disse kjipe symtomene? Nesten så jeg ønsker at noe skal være ubehagelig ( :overrasket: ) så jeg kan føle på kroppen at jeg er gravid... Derfor skal jeg til legen allerede i uke 7. Vil høre det lille hjertet som nettopp har begynt å slå. Først da vil jeg tro det 100 %.

Ha en finfin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du ønsker symptomer, jeg gjør det selv jeg. Ønsker at kvalmen skal komme hvis den ikke har vist seg på ei stund osv, men når den først kommer er det jo skikkelig ubehagelig.

Har vel egentlig ingenting å si som kan trøste deg, for jeg vet selv hvor uvirkelig dette er - SELV med symptomer - men jeg håper du innfinner deg med at noen faktisk ikke har symptomer i det hele tatt. Og så tror jeg kanskje du vil bli letta om du får høre hjertelyd på kontrollen. Håper ikke det er for tidlig da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst Kverula...

Gleder meg til å høre hjertelyden. Hvis den er der og i tipp topp stand så sier vi det til familien. Og først da tror jeg at jeg kan glede meg ordentlig over graviditeten.

Men det er aldri forsent for kvalmen å komme. Den setter vel inn når jeg minst aner det. Samboeren til fatters hadde imidlertid ingen symptomer gjennom hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde heller ingen symptomer bortsett fra at hun var veldig trøtt - så jeg tror egentlig at hun forventer at jeg heller ikke skal ha så mange symptomer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, Murmelmy!

Jeg hadde heller ikke noe særlig med symptomer i begynnelsen, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Men du bør ikke forvente å høre hjertelyden når du er 7 uker på vei. Jeg var hos fastlegen da jeg var nesten 11 uker på vei, og hun fant ingenting - likevel lå det en sprell levende Bitteliten inni magen min (som vi så på UL få dager etter). UL-legen min sa at det bare var tullete av legen å høre etter hjerteslag så tidlig fordi det var vanskelig å høre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du, Murmelmy!

Jeg hadde heller ikke noe særlig med symptomer i begynnelsen, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Men du bør ikke forvente å høre hjertelyden når du er 7 uker på vei. Jeg var hos fastlegen da jeg var nesten 11 uker på vei, og hun fant ingenting - likevel lå det en sprell levende Bitteliten inni magen min (som vi så på UL få dager etter). UL-legen min sa at det bare var tullete av legen å høre etter hjerteslag så tidlig fordi det var vanskelig å høre noe.

Ja, jeg leste nettopp flere sider tilbake i dagboken din og fikk med meg det om hjertelyden. Likevel er det visst en sjanse for å høre den, så jeg håper i det lengste. Det aller viktigste for meg er at legen kan bekrefte at jeg er gravid.

Så godt at mamman din strakk ut en hånd i forsoning. Hun har vel forstått at hun oppførte seg litt på kanten (man kan jo alltids håpe). Når fortalte du om graviditeten til foreldrene dine og svigers?

Jeg har jo fått en grusom apetitt og håper jeg skal få litt kustus på den. Tenkte jeg t.o.m. skulle begynne å trene igjen nå som julen er over. Er det noe spesielt man bør unngå når man er gravid? Vil jo ikke miste den lille pga trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, du er jo så søt    :klem:

Når bør man egentlig kontakte jormor?  Jeg har time hos gynekologen min den 12. januar og er da ca 7 uker på vei.  Også skal jeg ikke til fastlegen før uti februar.  Vet ikke helt hvordan dette fungerer, jeg... :klø:

Når/om du vil gå til/kontakte jordmor er helt opp til deg selv. Jeg har nå fått en helt fantastisk fastlege, og kommer til å gå først til henne. Mye fordi det er hun som kan få hjula til å rulle med ekstra oppfølgning på sykehuset. Så når jeg har passert uke 12, da tar jeg kontakt med jordmor tror jeg.

Jeg kommer nok til å ta flest vanlige kontroller hos jordmor. Fordi det faktisk er de som kan dette med graviditet best. Det er det de er spesialister på, i motsetning til en fastlege som skal kunne litt om "alt".

Husk at du også vil få tilbud om gratis jordmor, der du hører til. Så man må jo ikke velge privat. (Men man får jo litt ekstra ved å velge privat da. Feks: tilgang til jordmor døgnet rundt om det skulle dukke opp spørsmål/problemer. UL oftere, kanskje hver gang du er der, om det skulle være behov for det. etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du også vil få tilbud om gratis jordmor, der du hører til. Så man må jo ikke velge privat. (Men man får jo litt ekstra ved å velge privat da. Feks: tilgang til jordmor døgnet rundt om det skulle dukke opp spørsmål/problemer. UL oftere, kanskje hver gang du er der, om det skulle være behov for det. etc.)

Kan jeg spørre hvor mye det koster for de ulike tilbudene en jordmor har? Ikke ofte jeg kan gå til legen og ikke betale noe som helst :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til foreldrene mine så tidlig som i 5.-6. uke en gang - fordi mannen skulle ut og reise, og jeg følte det tryggere hvis de visste det (i tilfelle noe skulle gå galt). Svigers fikk vite det et par uker senere.

Mhp trening, så skal man visst unngå for mye løping og hopping. Man føler nok litt på seg selv hva man er i form til også. Jeg har holdt meg til lange turer, og har planer om å gå på yoga senere i svangerskapet. Svømming er kjempebra.

Spis når du er sulten, bare pass på å spise ofte (og da spiser du sikker ikke SÅ mye) og sunt. Du skal ha i deg 300 ekstra kalorier hver dag. Det er ikke så mye, men jeg har endt opp med å gå bittelitt ned i vekt, og jeg er nå 3 mnd på vei. Jeg har også en voldsom appetitt og jeg har spist når jeg er sulten. Det er jo godt mulig du føler deg kvalm og slapp om et par uker, og da er det greit å ha litt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor mye det koster for de ulike tilbudene en jordmor har?  Ikke ofte jeg kan gå til legen og ikke betale noe som helst    :ler:

Det koster 300 pr gang hos privat jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spire i magen! :)

Godt å se at de som sliter litt endelig får det til.

Da er det håp...  :sjenert:

Ja, det er absolutt håp :)

Vi måtte jo ty til pergo for å få det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg i gang med runden..tusen takk for det gamle og gleder meg til flere KG-stunder med deg i det nye - 2006.. :smilbla:

:gullengel: GODT NYTT ÅR!! :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med runden..tusen takk for det gamle og gleder meg til flere KG-stunder med deg i det nye - 2006.. :smilbla:

:gullengel: GODT NYTT ÅR!!  :gullengel:

Takk det samme Philippa!

Byttet fastlege i dag. Kjempe fornøyd med den gamle men ville bytte til hun som hjalp meg med pergo. Samme legesenter. Hun kom fram til at jeg er 6 + 3 og ikke bare 4 + 6. Hihi! Skal til henne den 18 januar og kommer derfor til å avlyse gynekologen den 12. Så gøy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så mye lenger du er enn antatt! Moro at det går den veien da... ;)

:hoppe: (Alltid litt kjipern å få beskjed om at man er to uker kortere el.lign....)

Kult om du sender litt babystøv min vei! *glede seg til å rulle seg i det*

Ønsker deg et riktig godt nytt år! Gjett om det blir begivenhetsrikt for deg 'a! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med spire i magen! Jeg er også nysgjerrig altså, men vet nok ikke hvem du er likevel.. :sjenert:;)

Jeg hadde ikke noe særlig med symptomer i starten. Litt kvalm, særlig ved bilkjøring - en stund begynte jeg omtrent å sikle bare jeg så bilen, sånn som bilsyke hunder :ler: - og lite energi. Ellers nesten ingen ingenting og ikke spydd en eneste gang. Og nå sitter jeg her med et skikkelig sparketroll i magen :hjerte:

Godt nytt år! Det blir et spennende og annerledes år :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crash: Babydust is on the way! :dusje:

Og det er så moro at jeg er lengre enn først antatt. Får det ikke helt til å stemme og sa det til legen også. en hun stod på sitt og sa at på tirsdag er du syv uker på vei :overrasket: . Første dag i siste mens er 22. november...får det til å bli ca 5-6 uker, ikke 6-7.

Gleder meg til 2006 så framt spiren klamrere seg fast.

Jolie: Så hyggelig med hilsen fra en nykommer i min korte dagbok! PM is on its way.

Må skjerpe meg i matveien. Spiser altfor mye og kommer til å rulle hvis jeg fortsetter sånn. I morgen starter jeg på nytt :) I hvertfall på søndag.

Nå skal mannen og jeg se på Jack Frost på NRK. Har savnet den gamle, sure, kjipe mannen :ler:

GODT NYTTÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ HERLIG DA - at du er lengre enn antatt! :) Jeg håper jo selvsagt også på å få den beskjeden, men syns jeg hører oftere om de som får terminen forskjøvet enn framskyndet så...

Uansett - det spiller egentlig ingen rolle når termindatoen er, bare det kommer ut en stor, frisk og fin baby! (Men selvsagt teller ukene masse nå i starten! :Nikke:)

GODT NYTT BABY-ÅR! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ukene teller masse nå i starten. Jeg vil jo helst nå de magiske 12 ukene fortere enn fy selv om det ikke er noen sikkerhet i deg selv. Etter min hoderegning så er jeg 5 + 4 og ikke 6 + 4. Som skrevet tidligere så var jo første dag i siste menstruasjon 22. november. Uansett så er ikke knøttet mer enn 3 uker i dag og da stemmer min hoderegning.

Har kommet til at jeg beholder timen hos gyenkologen den 12. januar. Legen kan visst finne ut om det er ett embryo eller flere. Greit å vite ettersom jeg gikk på pergo...

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...