Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller som jeg lar ødelegge for meg er kanskje mer riktig?
Det er komplekst. Jeg har ikke/minimal kontakt med 3 medlemmer av nær familie. Det er overgrep/seksuell trakassering inne i bildet og alle 3 mistror det jeg forteller. 

Jeg har innsett at jeg ikke kan gjøre noe med at de ikke tror meg. Men jeg holder på å bli helt «gal» av den vonde klumpen i magen. Jeg føler at jeg nesten har brukt ett ti-år på folk som ikke fortjener det. Bekymret meg, hatt dårlig samvittighet, sorg og sittet med en klump i magen hver dag, fordi jeg har en visshet om at har brutt eller har lite kontakt med de 3. Føler jeg er i ferd med å bli deprimert pga dette. Jeg ønsker ikke at 3 folk, som ikje fortjener det, at jeg skal la meg fortsette å dikteres av det de mener, ut av plikt! 😩
Er det noen som har vært i eller følt på lignende tidligere? Og som har klart å komme seg videre fra det? Jeg går til psykolog og får også hjelp av en veldig snill fastlege. 

Anonymkode: 3250b...bfc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du får hjelp av psykolog og fastlege! Jeg forstår at du har motstridende følelser knyttet til å kutte kontakt med familie. Men helt ærlig - kan du få et godt liv med å ha kontakt med folk som ikke tror på det vonde du har opplevd? Jeg synes det er på tide at du prioritere deg og ditt liv. For du fortjener gode dager! 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PM75 skrev (1 time siden):

Så bra at du får hjelp av psykolog og fastlege! Jeg forstår at du har motstridende følelser knyttet til å kutte kontakt med familie. Men helt ærlig - kan du få et godt liv med å ha kontakt med folk som ikke tror på det vonde du har opplevd? Jeg synes det er på tide at du prioritere deg og ditt liv. For du fortjener gode dager! 

Takk for svaret ditt og fine ord. Kunne ønske jeg klarte å kutte helt. Hadde det vært venner, hadde jeg klart det uten problem. Men familie blir så annerledes føler jeg. De er liksom personer som har «rett» til å være i ens liv, selv om de også samtidig ikke har «rett» til det. Vanskelig. Familie er jo også forsåvidt bare en tittel. Man har samme «blod».. 

Anonymkode: 3250b...bfc

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...