AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Hei, jeg har for 10 uker siden født et barn på nesten 4000g. Sliter en del med kroppen min nå i ettertid, fordi magen enda ikke har gått ned. Med det mener jeg at livmoren min fortsatt er stor, sånn at det fortsatt ser ut som at jeg er 7mnd gravid. Føler meg så sinnsykt alene om det, finner INGEN bilder på nett av slik magen min ser ut nå etter 10 uker.. og finner heller ikke noe info rundt dette. Fastlegen min sa bare at han ikke kunne noe om det, så jeg måtte bare søke videre på nett. Alle sier til meg at jeg skulle sett mindre ut.. og det er så sårt. Lurer egt bare på om det er noen som har noen erfaringer med dette selv? Som sagt så føler jeg meg utrolig alene om det, så ville hjulpet enormt mye å bare lese andres erfaringer. (Jeg spiser sunt og trener når jeg får tid) Anonymkode: ed5b3...e21
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Det kan ikke være at livmoren din fortsatt er så stor som den var i 7. mnd. Den krymper ganske kjapt. Det er nok heller at magemusklene dine er slappe, kanskje har du fått delte magemuskler. Det er ganske vanlig. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/delte-magemuskler-stor-mage-som-ikke-kan-slankestrenes/
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Livmoren er normalt tilbake til ikke-gravid størrelse etter 6-8 uker etter fødselen, så du kan nok ikke skylde på den for den store magen. Anonymkode: ea880...3ea
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Be om time hos fysio, hun kan sjekke om magemusklene ikke har trekt seg sammen ennå, og evt gi deg tips til øvelser Magen kan jo være stor lenge etter fødsel, det var min også. Men om du kjenner på at noe ikke er som det skal, kan det jo være lurt å sjekke det opp Anonymkode: 37160...03c 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Livmoren er normalt tilbake til ikke-gravid størrelse etter 6-8 uker etter fødselen, så du kan nok ikke skylde på den for den store magen. Anonymkode: ea880...3ea Skylder vel ikke på det, ikke slik du fremstiller det når du skriver det på den måten😅 Jeg var bare ikke klar over at det kunne være delte magemuskler, fordi jeg ikke får noe info av fastlegen selvom jeg spør. Har ikke oppfølging av jordmor. Anonymkode: ed5b3...e21
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 De sjekker godt at livmoren trekker seg sammen etter fødsel. Men delte magemuskler kan gjøre at man ser gravid ut. Kontakt fysio, gjerne noen med kompetanse på delte magemuskler! Anonymkode: 11bd6...035
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Skylder vel ikke på det, ikke slik du fremstiller det når du skriver det på den måten😅 Jeg var bare ikke klar over at det kunne være delte magemuskler, fordi jeg ikke får noe info av fastlegen selvom jeg spør. Har ikke oppfølging av jordmor. Anonymkode: ed5b3...e21 Veldig mange fastleger kan veldig lite om graviditet/fødsler i forhold til jordmødre. Anonymkode: 176de...619
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Så gravid ut lenge og vekta satt som støpt. Tok 1.5 år før jeg greide å snu det og ble kvitt hengemagen. Ble gravid igjen kort tid etterpå, så er spent nå. Vekta har ikke gått opp like mye som sist, så håper jeg slipper det verste. Løpe etter et annet barn i barseltiden vil nok også hjelpe på vekta her. Anonymkode: 698ca...2ee
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Veldig mange fastleger kan veldig lite om graviditet/fødsler i forhold til jordmødre. Anonymkode: 176de...619 Ja dessverre, men er ikke et tilbud her jeg bor om oppfølging av jm. Anonymkode: ed5b3...e21
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 Baby er 6 mnd og jeg ser ut som jeg gjorde omtrent i graviduke 20. Magen sitter den ja! Er vel forskjell fra person til person 😊 Anonymkode: 63648...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå