AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Skjedde noe rart og ubehagelig i dag. Jeg er over 40 og disse jentene må ha vært 15-17 kanskje aldersmessig, dvs jeg burde ikke brydd meg. Men gjorde nå det likevel. De var vel 6 stk som sto på tbanen. Ganske høylydte, lo høyt og ropte. Fikk noen av de stående ganske tett på meg, og den nærmeste begynte å se veldig på meg. Jeg så på henne og smilte før jeg så en annen vei, men fant det ubehagelig at hun fremdeles hadde øynene boret i meg. Hun sto sånn å studerte meg i kanskje fem minutter. Når jeg gikk av skulle de av på samme stasjon. Det visste jeg ene og alene pga bråket bak meg. De lo og herjet. De gikk fortere enn meg, og når de passerte meg så prikket hun som hadde sett sånn på meg en av de andre på armen og sa "der er hun, de. Se på henne". Hun andre snudde seg dermed for å se på meg, jeg smilte vennlig til de og de begge brøt ut i sprutlatter. Aner ikke hvorfor dette gikk så inn på meg men jeg måtte faktisk finne meg et toalett for å sjekke at jeg ikke hadde noe i ansiktet, eller om jeg kanskje hadde fått mensen og hadde blødd gjennom eller noe sånt. Litt etterpå så jeg samme jentegjeng på avstand og jeg passet da på å ikke møte på de, gikk en omvei for å slippe å måtte forholde meg til de igjen. Hvorfor reagerer jeg sånn? Jeg er voksen og de er ikke myndige engang og så blir jeg så merkelig usikker likevel? Jeg sitter jo fremdeles å tenker på det siden jeg skriver om det nå Anonymkode: cdda7...3c9 1 16
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Jeg hadde heller ikke likt det og det er helt naturlig at du syntes det var ubehagelig. Men det kan jo ha vært hva som helst de så på - at du hadde fin eller ikke fin (i følge dem) jakke, hårfrisyre eller bukse, likner på en annen de kjenner eller gikk på en spesiell måte. Prøv å slutt å tenk på det du! Anonymkode: 4cc72...f02 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Småjenter "aser" hverandre opp og kan fnise av alt og ingenting. Har også sett sånne i gangen på kjøpesenteret her, der de sitter og ler av alle som går forbi. Prøv å tenke på at det ikke har med deg å gjøre, men at de søker oppmerksomhet hos hverandre og at fnisingen deres smitter hverandre. Anonymkode: 48521...26e 6 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 De var mange og du var én. De var grenseløse og med selvtillit, du har grenser og det gikk kanskje utover selvtilliten. Det er naturlige responser som skjer i deg og man reagerer med fight, flight eller frys. Du frøs kan man si, og det er ikke noe galt med deg. Men huff for en kjip greie! Anonymkode: 98ea4...140 3 4
Nevrosererroser Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Jeg er snart 40 og synes også slikt er ubehagelig. Det er naturlig at vi mennesker som er helt avhengig av andre mennesker føler ubehag når flokken viser at de ikke liker en. Jeg vet jo at det ikke egentlig handler om meg, det handler om jentene og deres flokk men reaksjonen er instinkt mer enn fornuft. Guttegjenger er like ubehagelige når de vil. For meg er det kanskje litt ekstra merkbart grunna en oppvekst med mye mobbing samt diagnoser som påvirker men selv uten slik forhistorikk er det på ingen måte unormalt å bli ubekvem av flokker som peker en ut negativt. 1 1
AllahBallah Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Tenker dette er et tilfelle av «nå skal vi gjøre henne utilpass/psyke henne ut». Du er altså et helt tilfeldig offer Kunne fort ha skjedd meg og. 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 Det der er trakassering etter mitt syn. Hadde en voksen mann gjort noe tilsvarende mot dem, hadde det blitt baluba. Barn i dag kan være veldig lite empatiske og hensynsfulle, og tror de kan oppføre seg som de vil. Foreldrene er sikkert fortsatt stolte over barna sine,og bagatelliserer slike hendelser. Anonymkode: 84531...11c 3
Hannah80 Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 Jeg er også over førti. Og hadde reagert på samme måte. Tror de færreste bare hadde gått uanfektet videre, etter noe slikt. Helt normal reaksjon, med andre ord🥰 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 Gutter girer og tøffer seg for hverandre gjennom aggressive/voldelige aktiviteter/ordbruk, mens jenter bedriver psykisk krigføring. Det er "normalt" og "forventet" i forskjellig grad for jenter i den alderen, men utrolig ubehagelig og absolutt ikke akseptabelt. Hadde vi levd i mindre grupper, ville den slags oppførsel blitt slått ned på ganske raskt for å hindre splid i gruppen. Jeg er over 30 og hadde også følt på stort ubehag i etterkant av en slik situasjon. Det tror jeg de fleste ville gjort. Man kan tenke "jeg er voksen og ungdommer kan være skikkelig du me iblant", men det betyr ikke at oppførselen deres ikke kan såre eller føles svært ukomfortabel. Prøv å ikke tenk så mye på det. Fokuser på noe annet (rydding, serie, bok, hobby), hver gang du begynner å tenke på det. Jo mindre du grubler over det, jo kjappere vil du få det på avstand. Anonymkode: 820f5...59b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Dette er grunnen til at jeg syns barn er ekle. De fleste er slemme dsv og mangler folkeskikk. Jeg hadde nok svart noe som "Oj du er et bevis på at man burde bruke kondom for å unngå å få en fittunge som deg. Moren din burde heller svelget. Regner med du har en diagnose av noe slag så god bedring!" Anonymkode: 0e721...387 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 Du lignet nok bare på en de kjente. Anonymkode: 1c6a0...70f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #12 Skrevet 22. februar 2023 Jeg hadde også syntes at det var ubehagelig Anonymkode: 6eb1d...8fa
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #14 Skrevet 22. februar 2023 Hvorfor var du så grei med dem? Jeg ville bare fyrt av og bedt dem jekke seg ned. De trenger jo få høre det når de går rundt å bare bøller. Anonymkode: 9eeb3...30d 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #15 Skrevet 22. februar 2023 Du reagerer sånn fordi du er menneske. De aller fleste hadde reagert på det. De aller fleste hadde fått en ekkel følelse. Mange hadde blitt irritert, sagt noe tilbake til dem, andre hadde som deg blitt usikker. Vi påvirkes av oppførselen fra folk rundt oss. Det kan jo være grunner til at du ble særlig usikker, tror du det selv, har du blitt utsatt for mobbing eller utestenging som barn, eller andre erfaringer du føler gjør deg sårbar? Det som er sikkert er at det er helt normalt å reagere når folk behandler oss dårlig, latterliggjør oss og forsøker å mobbe oss. Jo, dette var barn og de har definitivt ikke noe i mot deg personlig, de tøffer seg for hverandre, men følelsen er den samme. Vi føler oss truet fordi vi føler at vi ikke er en del av flokken. Det er slik trakassering og latterliggjøring fungerer på oss. Det er dypt biologisk. Du vet at du har en annen flokk, at du er trygg. Men som urmenneske var det å bli latterliggjort noe som risikerte oss, om vi ikke ble likt ville vi ikke få mat og dermed ikke overleve eller føre genene videre. Sender deg en virtuell klem om du vil ha, 15-årige usikre jenter kan være de verste! Anonymkode: d5ce6...d68 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #16 Skrevet 22. februar 2023 Barn og ungdom i dag aner ikke hvordan de skal forholde seg til mennesker om de er alene på busstasjon, T-bane osv. fordi de «hele tiden» da ser ned på mobilen sin. Så de syns sikkert at det var rart du smilte (noe vi voksne mener er normal høflighet). Ville ikke brydd meg noe videre om det, men skjønner at du syns det var ubehagelig. Det ville jeg også syntes, fordi de var en gjeng. Ville blitt litt usikker etterhvert om hva hensikten deres var. Men siden det gikk bra, bortsett fra at de oppførte seg merkelig, håper jeg at du klarer å legge dette fra deg. Anonymkode: 2e64c...607
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #17 Skrevet 22. februar 2023 Jeg er 33 år, jeg hadde sett med selvtillit tilbake og lurt ka hun glor på «med blikket mitt», også snudd meg og fokusert på mitt, for jeg har alltid noe ærend eller noe jeg tenker på og kan bli irritert om noen glor eller er for tett på meg, og det vises og folk trekker seg unna. Anonymkode: ac188...324 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #18 Skrevet 23. februar 2023 Det er sånn enkelte holder på når de kommer i flokk, de velger ut et tilfeldig offer for å tøffe seg for de andre. I tillegg viser du usikkerhet når du flere ganger går og smiler til dem, så akkurat det kan du gjerne unngå. Sett opp et kaldt og bistert ansikt og stirr tilbake på den som ypper seg, så skal du se at hun ikke klarer å holde blikket lenge. Dette er bare drittunger, veldig feige når de blir alene. Anonymkode: df5af...819 1
Macro Skrevet 23. februar 2023 #19 Skrevet 23. februar 2023 Får helt vondt i meg. Tenk å oppføre seg slik mot et vennelig smil💔 1
non_stop Skrevet 23. februar 2023 #20 Skrevet 23. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er sånn enkelte holder på når de kommer i flokk, de velger ut et tilfeldig offer for å tøffe seg for de andre. I tillegg viser du usikkerhet når du flere ganger går og smiler til dem, så akkurat det kan du gjerne unngå. Sett opp et kaldt og bistert ansikt og stirr tilbake på den som ypper seg, så skal du se at hun ikke klarer å holde blikket lenge. Dette er bare drittunger, veldig feige når de blir alene. Anonymkode: df5af...819 Da blir hun jo fort et voldsoffer, da "blikking" og det å se stygt/feil på noen i dagens ungdomsmiljø ofte blir sett på som inbydelse til slosskamp, både når det gjelder gutter og jenter. Er hun riktig uheldig blir hun Tiktok-kjendis og da de gjerne står å filmer volden også og legger det ut som underholdning på nett. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er sånn enkelte holder på når de kommer i flokk, de velger ut et tilfeldig offer for å tøffe seg for de andre. I tillegg viser du usikkerhet når du flere ganger går og smiler til dem, så akkurat det kan du gjerne unngå. Sett opp et kaldt og bistert ansikt og stirr tilbake på den som ypper seg, så skal du se at hun ikke klarer å holde blikket lenge. Dette er bare drittunger, veldig feige når de blir alene. Anonymkode: df5af...819 Endret 23. februar 2023 av non_stop
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå