Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier man eller gjør man i forhold til kollega som har null humor og bare er "politisk korrekt" på jobb? Som bare ser rart på meg når jeg kommer med en humoristisk kommentar og som slett ikke er åpen for uformell prat? Overser hen? 

Anonymkode: 5357b...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overse? Spør du om du skal fryse ut en kollega på grunn av ulik humor?

Anonymkode: c852c...ad5

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Overse? Spør du om du skal fryse ut en kollega på grunn av ulik humor?

Anonymkode: c852c...ad5

Vel, hen fryser jo ut meg da, ved ikke å respondere på noe jeg sier. 

• Liker 1
Skrevet

Men jeg bare spør jeg, for det gjør meg usikker. Ts

Skrevet

Oppfør deg profesjonell på jobb. Så slipper du alt dette.

Anonymkode: d1a3f...a41

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet

Ikke så mye å gjøre med de sosialt retarderte dessverre,  bare overse.

Anonymkode: d4d89...f2b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oppfør deg profesjonell på jobb. Så slipper du alt dette.

Anonymkode: d1a3f...a41

Så det Skal bare være seriøst og ingen humor eller latter? Det er ikke min stil, jeg må holde moralen oppe ved å smile litt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kanskje det er du som har noen begrensinger eller dårlig humor?
Det går fint an å snakke vanlig sammen, uten ubegripelig spøk. Ganske mange mangler f.eks. evne til å oppfatte ironi, og det kan de i så fall ingenting for. 
Ta deg sammen. Snakk på en annen måte. Inkluder alle alltid. At du føler deg avmektig fordi du må kommunisere på en annen måte gjør ikke andre irrelevante på jobben.

Endret av Andro
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Kannskje kollegaen din ikke syns du er morsom. Kanskje det er du som er uten humor, eller har dårlig humor?

Anonymkode: 5a277...e47

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det Skal bare være seriøst og ingen humor eller latter? Det er ikke min stil, jeg må holde moralen oppe ved å smile litt. 

Aksepter at folk er forskjellige. Ikke alle må være som deg.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Da er du jo ikke morsom...

Evt kommer du med såkalte morsomme kommentarer på upassende tider. 

Anonymkode: e57fd...539

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg mistenker også at du kanskje ikke er så morsom..

Hvis dere er mange kolleger som er sammen, og de andre ler når du spøker, så fortsett. Er du alene med denne personen, så prat normalt og hyggelig uten å være klovn. 

Anonymkode: 39aab...dc7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere har altså ikke kjemi. Det er et faktum. Du må likevel ikke føle deg forpliktet til å tilpasse deg hen.. Ikke henvende seg mer til vedkommende enn strengt tatt nødvendig. Hadde ikke jeg giddet.

Må vel være andre du kan bruke mer energi på i jobben, eller?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor godt kjenner du kollegaen din, og hva slags humor har du? Lurt å være forsiktig med lytevitser, tjukkasvitser, homovitser, negervitser osv. For det er jo ikke morsomt, men bare usympatisk.

Anonymkode: 1c919...2d9

Skrevet

Jeg har også en slik kollega. Av natur er jeg glad i å le og spøke, og heldigvis har jeg mange gode kollegaer som enten er like eller som ler med oss når vi har lunsj og snakker. Så er det en person som ikke er på samme bølgelengde. For min del så tilpasser jeg meg denne personen. Er vi på lunsjrommet og alle er samlet så er jeg meg selv.

Er jeg alene med denne personen så holder jeg tilbake spøkene men er vennlig. 

Jeg har alltid blitt omtalt som veldig morsom, vet at jeg er rask i replikken og elsker å få folk til å le. Men ikke alle er den type mennesker. Da må man bare tilpasse seg. Det er lettere for meg å tilpasse meg en uten humor, enn en uten humor å plutselig skru på noe som ikke finnes, hvis du forstår?

Anonymkode: 4b4cd...f14

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aksepter at folk er forskjellige. Ikke alle må være som deg.

Har ikke sagt det heller. Men trenger å ha en måte å forholde meg til folk uten humor. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor godt kjenner du kollegaen din, og hva slags humor har du? Lurt å være forsiktig med lytevitser, tjukkasvitser, homovitser, negervitser osv. For det er jo ikke morsomt, men bare usympatisk.

Det er langt unna slik, det er kun morsomme kommentarer der og da. Aldri noe som kan oppfattes krenkende. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke sagt det heller. Men trenger å ha en måte å forholde meg til folk uten humor. 

Din oppfatning av humor er ikke en universal sannhet. Du kan ikke konstatere at din kollega er uten humor fordi han ikke syns DU er morsom.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva sier man eller gjør man i forhold til kollega som har null humor og bare er "politisk korrekt" på jobb? Som bare ser rart på meg når jeg kommer med en humoristisk kommentar og som slett ikke er åpen for uformell prat? Overser hen? 

Har du tenkt over at det er du som kanskje har null humor?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er langt unna slik, det er kun morsomme kommentarer der og da. Aldri noe som kan oppfattes krenkende. 

«Morsomme kommentarer» der og da er ikke nødvendigvis morsomme for alle. Hvordan reagerer andre kollegaer på humoren din?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...