Gå til innhold

Mistet bestemoren min, og det gjør forferdelig vondt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistet bestemoren min i helgen, og det kjennes ut som hjerte rives ut! Hvor lenge tok det for dere før sorgen ble lettere å bære? Jeg vet det er kort tid siden, det er bare så ubeskrivelig vondt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! 

Anonymkode: 70d1e...835

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si.. sorgen min begynte lenge før hun døde.. og var i perioder.. når det skjedde kom det ikke så veldig overraskende.

Iblant drømmer jeg om henne som om hun ikke har dødd.. en gang kom hun tilbake fra de døde.. og om huset og hytta.. Nå er det vel seks år siden. 

Det er et savn. Men samtidig så var det for det beste. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet min bestefar for over 10 år siden og min bestemor for over 5 år siden, og jeg sørger fortsatt. Jeg har lært å leve med det, men begynner fortsatt å gråte om jeg prater om de, ser bilder av de osv. Ord kan ikke beskrive hvor mye de betydde for meg! 
 

Ta den tiden DU trenger for å komme gjennom dette! Kondolerer ❤️

Anonymkode: 515fa...b69

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor døde i 2008. Jeg har selvfølgelig kommet videre, uten at jeg husker akkurat gangen i det. Men jeg får fortsatt klump i halsen, også mens jeg skriver dette nå. Savner henne intenst til tider og skulle ønske hun kunne vært her og se hvordan det går med oss.

Hun var den siste av mine besteforeldre jeg mistet, og jeg savner de andre også. Men mormor og jeg hadde et veldig nært forhold, og da hjelper det ikke at jeg var over 30 da hun døde. 

Med tiden har det vokst fram en dyp takknemlighet for hva hun var for meg som på en måte erstatter sorgen.

En klem til deg!

Anonymkode: 2d771...445

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 21.2.2023 den 21.16):

Mistet bestemoren min i helgen, og det kjennes ut som hjerte rives ut! Hvor lenge tok det for dere før sorgen ble lettere å bære? Jeg vet det er kort tid siden, det er bare så ubeskrivelig vondt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! 

Anonymkode: 70d1e...835

Siden det nettopp har skjedd er du i en sjokkfase. Var det ventet/ uventet? 
Kroppen din har mye å ta inn, og det gjør vondt. 
for noen uker siden mistet jeg et nært familiemedlem i 20 årene brått og uventet. Det var sjokk. Sjokket ble til panikkangst og frykt. 
med tiden håper jeg at jeg klarer å forstå at hun er død. 
de sier det tar ca 1 år og komme gjennom de ulike fasene i sorgen. 
når det har gått ett år er du i orienteringsfasen, og det blir lettere. 
Men snakk med familie og venner om det du opplever nå. Ikke sitt alene med det. Alle følelser og tanker er normale. 
snakk med rask psykisk helsehjelp i kommunen om du føler det er for overbærende. Kanskje uansett for å unngå komplisert sorg. 
å miste noen er så brutalt og grusomt. 
sender deg en varm klem ❤️

Anonymkode: 1bcc2...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2023 den 21.16):

Mistet bestemoren min i helgen, og det kjennes ut som hjerte rives ut! Hvor lenge tok det for dere før sorgen ble lettere å bære? Jeg vet det er kort tid siden, det er bare så ubeskrivelig vondt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! 

Anonymkode: 70d1e...835

Bestemoren min, som egentlig var mer som en mor for meg, jeg brukte 2 år på å komme over det.

(Dette var under covid, bare 5 dager etter Norge stengte ned første gang) så vi fikk ikke besøke på sykehuset, og så var det bare så vidt vi fikk komme i begravelsen.

Anonymkode: 5eba3...a66

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer så mye ts. 🌻

 

Anonymkode: f3d7b...b21

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet min for to uker siden, det er så innmari trist. All den kjærligheten jeg har hatt til bestemor, nå har den ingen steder å gå. Det er så vondt. 

Synes det er vanskelig hvordan man er så alene i sorgen. Venner spør rett etterpå, men så forventes det at man skal gå videre. Føler også at resten av familien kommer lettere videre enn meg. Det er tydelig at man tar det forskjellig. Men det er ikke gøy å være den som tar det tyngst.

For meg tok det noen dager bare før jeg sluttet å gråte hele tiden, men det er vondt. Vil nok alltid være litt vondt ❤️ Men de aller første dagene er det helt uforståelig på en måte, det er et sjokk. Håper du får det litt bedre snart, men viktig å gråte og få det ut også!

Anonymkode: c63fb...ae2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...